Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Jag hoppar in fram och tillbaka här känner jag, men lär läsa ifatt nån gång när jag har motivation till det.

Idag har jag haft en ytterst bristfällig kost, vilket resulterat i halsbränna. Har ätit bröd och apelsiner idag, haha. En hel limpa luftigt, fint ostbröd från Icas bageridel :love: har hamnat i min mage under dagen. Och tre apelsiner. I morgon blir det bättre... :D

Dagens sockerrika kost har också gett mig rastlösa besvär, så det slutade med att jag gjorde 100 situps på en gång för att bli av med alla myrkrypningar. Så jag har i alla fall gjort någon nytta :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och jag har inget träningsmässigt att komma med. ;)

Skriver under på det SJUKT FINA vädret idag, hoppas ni varit ute! Fryckan, bäret, qelina, mammas... Aaah kan inte ens komma ihåg alla men ni håller verkligen igång, klappa er själva på axeln allihopa!

Jag har följt med på fisketillsyn och åkt båt i sju timmar idag. Helt slut nu. Over and out. ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Maten de 2 senaste dagarna har varit dålig, massa onyttigheter, men det var ett aktivt val innan och då är det helt ok :)
2 vilodagar också, börjar krypa i kroppen :) känns som att jag börjar få in en bra rutin redan!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det där är en så skön känsla, det är som att kroppen ber en att motionera. Blir nog lättare att hålla i vanan då också tror jag, även om jag, rent ovetenskapligt, tror att det inte skulle krävas speciell lång tid innan jag försoffades igen. Hursom: Roligt att du känner att rutinen redan börjar sätta sig! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Vaknar till strålande sol även idag! Härligt! Är ledig så har inte riktigt bestämt vad jag ska göra idag.... Kanske blir träning ikväll, gårdagen innehöll bara promenad, men väldigt bra mat för att vara helg! Inget godis här inte!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Nu har jag testat mitt livs första planka efter att ha kollat några instruktionsvideor. 45 sekunder (haha nu skrev jag nästan minuter, det hade varit nåt det!) blev det. Känns ändå rätt okej med tanke på att jag inte tränat mer än lite löpning och skogsridning de senaste månaderna. Mål nr ett är givetvis att klara en minut. Försökte hålla ut den här gången, men insåg att det inte skulle funka. Körde 15 sekunder till efter någon minuts vila, bara för att få in i hjärnan att den där enminutaren inte är långt borta.

Förkylningen verkar äntligen ha gett med sig, så nu kan jag börja leka med mitt wii på riktigt. Har klickat hem ett dansspel som jag hoppas ska vara roligt :) Har även två träningsspel sedan tidigare (men som jag inte kunnat testa p.g.a. förkylning). Dags att bli lite mer fit nu alltså :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Även här skiner solen men solen bedrar lite; det blåser ganska mycket och ganska kallt! Var ute och gick lite mer än en mil idag (varning kalmariter: gps:en fungerar inte på svinö) och mina händer var stelfrusna när jag kom in.:(

Igår solade jag på balkongen i 90 minuter så nu har mina fräknar tittat fram oxå :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det fläktar faktiskt lite här också, så någon sommarvärme kan man inte direkt säga att det är. Men har vart i stallet nu och ridit ett dressyrpass i paddocken, och där var det lä så både hästen och jag var väldigt varma när vi var klara! :)

Nu är laxen tillsammans med grönsaker och sås i ett foliepaket i ugnen och lagar sig självt! :d Gillar sån mat som man bara kan lämna medans det tillagas men ändå blir gott! Ikväll blir det ett pass bodypump, får se om jag hinner klämma in en promenad innan dess eller om jag blir fast med pluggandet... har inte pluggat tillräckligt inför veckan som kommer :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vaknade med ont i halsen... ställde in dagens crosstraining och hoppas att jag är frisk till morgondagens spinning. Jäkligt less på det här nu.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch vad jobbigt :(

kl

Jag börjar känna mig bra i halsen, så idag mjukstartade jag med knappa 5,5 km promenad. Var jäkligt sugen på att springa lite, men bestämde mig för att det fick räcka med att gå. Vill ju vara snäll mot min kropp. Hoppas på att kunna springa ordentligt igen nästa vecka. :)

Höga flöden i Uppland säger dom, förstår inte... :angel: Det ska alltså föreställa plöjda åkrar på vardera sida grusvägen.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Kompis åkt hem, helgen över, dags att leva nyttigt igen :)
Tanken är att springa när jag kommer hem från jobbet vid 9 ikväll...

Riktigt fint väder här, både soligt och varmt! :D
Gått om kring inne i stan och haft en allmänt mysig dag, nu är det snart dags att jobba men jag vill mest åka hem. Sovit för lite också.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Shit! Nå det blir mycket vatten till växtligheten i alla fall :D

KL

Blev inget springpass i fredags, prioriterade bort det för att sova lite längre på morgonen :angel:

Idag däremot! Sitter just nu och laddar med en kopp kaffe och tänkte ge mig ut i det fina fina vädret om en stund. Kör samma den här gången, utan klocka men endomondo i bakgrunden. Om kroppen känns fräsch ska jag ge mig på 7 km sträckan, springer mest troligt inte hela men det går ju bra att promenera emellan också.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Utsikt över sommarhagen. Man kan ju tro att det är sjöhästar som ska ha den...
9736DB91-DDA0-4B42-8795-766D2081A1CF-886-0000013ADD0CDAE5.jpg

Ligger minst 40cm vatten över hela
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha ja, lite väl mycket tror jag ;) Landsvägen ut hit var översvämmad så de fick pumpa bort vattnet.

Najs med löpningen, låter som en bra plan!

cili: Ja helt sjukt mycket vatten är det! Vi har fått en sjö utanför vårt hus :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sådär, nu har jag faktiskt registrerat något på utmaningen! :D

Var ute med vänner och tog tio kontroller på Hitta ut! 6,63 km gick vi, upp, ner, upp ner, fram och tillbaka... Så sjukt svettigt! Två timmar tog det. Vi tog tre av de svåraste, tre av de näst svåraste och fyra av de enklaste.

Nöjd tjej! Det fläktar ibland, solen lyser och fåglarna kvittrar :) hunden sprang uppskattningsvis minst tre mil. ;) måste verkligen köpa en väska åt henne och gå gps på henne nån gång!

Helt stört med era översvämningar. Här är det rätt lugnt, höga flöden i åarna men annars har jag inte märkt av nånting. Hoppas det inte kommer mer regn hos er nu det närmaste!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter jättehärligt och kul! :)

KL

Ni som tränar mycket och begränsar kosten, hur gör ni och vad äter ni? Jag måste verkligen dra åt svångremmen här borta och börja sköta kosten om jag ska få den kropp jag vill ha. Samtidigt vill jag ju inte svälta mig själv utan kunna träna på och ha energi och orka springa och styrketräna ordentligt.

Är det bara att äta mycket men typ protein och mer grönsaker och skära ner på kolhydraterna? Vill inte gå på total lågkolhydratkost eftersom jag blir helt seg och kokko i huvudet då. Men samtidigt vill jag gå ner i alla fall 3-4 kilo och bli lite mer smäcker.

What you say?

Tilläggas skall att jag nu står och hoppar på min trivselvikt där kroppen håller sig rätt bra lite oavsett hur jag äter om jag inte missköter mig extremt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Härligt att höra att ni andra beachisar också fått en härlig vårdag idag! Helt underbart :love: Har varit ute på en myspromenad imorse, cyklade nyss med sambon när han sprang (inte riktigt sopat, så inlinesen får vänta ett tag till) och så har jag legat ute på gården och bara lapat sol. Underbart! Blir nog en liten prommis ikväll också :)

Maten under helgen har varit sisådär, men när nya veckan början imorgon så ska jag försöka köra stenhårt på kalorierna så jag kan bli lite fit inför sommaren. Extrakilona från Egypten hänger kvar också - motivationsdödande... Suck!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har du hund Chili? Det visste inte jag :) Låter som en härlig dag trots att det var lite svettigt - det är ju skönt att få arbeta igenom kroppen, speciellt ute i naturen tycker jag!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men vad galet mycket vatten :eek: Kommer det där hinna rinna undan och torka bort till sommaren verkligen? :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det handlar ju helt enkelt om att få i sig mindre kalorier, hur man helst gör det är individuellt :) jag funkar inte heller utan kolhydrater, och inte på mycket fett heller. Men om man inte vill vara jätte hungrig så får man ju välja mer mättande kolhydrater, alltså inte pasta eller bröd. Mer grönsaker, särskilt fiberrika sådana som morötter och broccoli, och lite grövre spannmål som bulgur eller fullkornsris. Det funkar bäst för mig iaf! Och planera måltiderna så du äter ett litet mellanmål innan träning så du orkar bättre :)

Hann inte med att springa igår, men gick runt i ett köpcenter 4 timmar och ryktade sen hästar och red lite :D Så låg inte på soffan iaf. Idag har jag varit på 55 min spinning!
Efter förra veckans höga sockerintag så hade jag bestämt mig för att kontrollera mig själv bättre denna vecka ;) och det har jag lyckats med! 3 rutor mörk choklad igår och idag åt jag 2 pannkakor med glass och lite sylt (och massa frukt:d, gått in i en frukt-period!). Är riktigt glad över att jag kunnat motstå att överäta och äta onyttigt, inte för att jag är rädd om vikten utan för den psykiskt ohälsosamma delen av beteendet.
Tyvärr har jag inte kommit igång med löpningen som jag hade velat... bara sprungit en dag denna vecka, blä
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp