Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt ! :) Tycker det är bra om det inte blir så mycket aktivitet för dig idag, så kan jag komma före dig i utmaningen :angel:

Själv har jag storstädat lägenheten hela morgonen, underbart att kunna vädra ut hela lägenheten utan att det ens blir kallt! Nu ska jag bege mig ut i solen :banana: och senare idag ska jag göra i ordning balkongen med nya blommor och så. Sedan kommer sambons föräldrar på middag och den här dagen känns bara helt underbar :love:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du är säkerligen snygg i den klänningen redan nu! Klart du kommer klara av att lämna din platå så motiverad som du är!
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
Uppe i norr hos karlns föräldrar. Har joggat 4km idag på förmiddagen. Vilka jävla backar helt enkelt. Helt galet. Fick stanna flera gånger men jag är nöjd ändå. Verkligen slappna av helg för hela slanten. Hur skönt som helst. Imorgon åker jag neråt igen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha du tycker det va? ;) Jag ligger nedbäddad i soffan, har godis och cola (och vatten!) och kollar på serier :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapp!

Här är så fantastiskt väder idag!! Sol, vindstilla för att vara halmstad och typ 14 grader:love: har redan varit ute på 5 km promenad + att jag o pv spelat tennis en timma ute:) Underbar dag!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här är det också underbart väder! :love: Dock inte jättevarmt, och ganska blåsigt, men varmt i solen! Tog 5 km löprunda nyss, och fick ta av mig långärmade tröjan. Gött! Ikväll blir det grill. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och här är det fint väder! Så jag hade bestämt mig för att jogga en lång runda men hade håll precis hela jävla tiden så det blev bara lite mer än 3 km. Gjorde så ont!

Kan glädja mig åt att jag fick ett ryck och under tiden som jag tvättade så vårstädade jag lägenheten, allt glänser just nu och jag känner mig nöjd!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Jag njuter också av vädret!
Så himla gött och vårigt här just nu. :love:

Har varit ute 2 km med hundarna, och sedan 12 km på cykeln.
Maken hängde på med sin mtb, och jag ville typ grina av avundsjuka när han svischade iväg. Det gjorde dock att jag höll rekordfart hela vägen, så något bra var det väl... ;)

Jag har hittat en cykel som jag vill ha också.
Måste bara hitta en massa pengar först...
Eller ja, massor och massor. Cykeln kostar ungefär halva nypriset, så det är ju bara att nicka och le och hoppas att den finns kvar när mina pengar trillar in.
Kolla vilken skönhet!

trek-6300-2011-womens-mountain-bike_5172857c9606ee2620ea292c.jpg
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fast behöver du en MTB? Cyklar du off-road något? Eller varför vill du ha just en MTB förutom att maken din kör? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Min man kör mtb, och det vore nice att göra något tillsammans.
Jag är inte det minsta intresserad av långdistans eller racer, just nu cyklar jag bara landsväg på min dam-/ citycykel eftersom jag inte har något bättre alternativ. Eftersom jag inte (kan eller) kommer kunna springa i fortsättningen så känns mtb som en superbra träningsform att fokusera på, det kommer bli en grymt bra utmaning.
Vi bor dessutom med en perfekt cykelskog som närmsta granne :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag håller med alla andra om det fantastiska vädret! Det gör så himla mycket för ens humör och energi :)

Jag är glad idag och känner mig pigg i kroppen och knoppen. Har en del ångest över den här jäkla vikten som pendlar upp och ner, i torsdags vägde jag en viss vikt och idag 6 hg mer. Jag vet att det växlar naturligt och ändå kan jag inte låta bli att bli påverkad. Ska försöka att inte väga mig förrän på torsdag.

Har varit ute på 2 promenader med hunden, kanske en timme eller lite mer sammanlagt och sen har jag suttit i solen och låtit hunden leka och roa sig själv på gården. Kommer bli en till liten runda ikväll sen.

Känner mig väldigt äcklig bara som har ätit så mycket idag, är verkligen mätt och nu är det snart dags för middag. Självklart säger tankarna att jag därför borde äta mindre till middag och kvällsmellis men det är inte sant. Så jag ska äta allt som planerat iaf. Jag har ju ändå rört mig lite idag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Blueberry- vad roligt med en ny hobby! Har du testat förut någon gång eller är det helt nytt för dig? Vad kostar en sådan där cykel?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Känner mig väldigt äcklig bara som har ätit så mycket idag, är verkligen mätt och nu är det snart dags för middag. Självklart säger tankarna att jag därför borde äta mindre till middag och kvällsmellis men det är inte sant. Så jag ska äta allt som planerat iaf. Jag har ju ändå rört mig lite idag.

Bra att du tänker äta som planerat! Det är ALDRIG nånsin motiverat för dig att minska på ett mål för att du har ätit ordentligt målet innan. Det är ju det du SKA göra!

Hur går det med minskningen av motionen? Drygt 1 h plus lite mer ikväll låter ändå som ganska så mycket totalt, tycker jag. :cautious:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Linisen, Ananya, Emtherlia, Trollunge- Härligt jobbat med löpning och promenader idag!

Jag städade hela lägenheten i torsdags och det är en så skön känsla när man är klar och det är helt rent! Man känner sig fri och duktig på något sätt :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för stödet, ska säga till ångesten att Ananya håller med mig och inte de dumma tankarna. Så blir vi två emot en :D

Hmm, ja det blir kanske lite mer promenader idag än vad som är "bra" för mig. Har haft som mål att gå ca 40 minuter/dag totalt. Vissa dagar klarar jag knappt det för att kroppen protesterar men sen kommer det dagar som idag då jag har massor av energi blandat med ångest för maten, vikten och kroppen och då vill jag röra mig mer. Både av helt friska skäl för att det är skönt och väldigt fint ute och för att jag inte vill bli tjock. Och så är det så skönt att röra på sig och känna att kroppen är stark och pigg.

Det jobbiga blir att jag kanske kommer att ha promenerat runt 1 timme och 20 minuter som minst idag och då vet jag att det blir svårt att gå mindre imorgon och samtidigt äta samma mängd mat.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tränade idag, och oh så skönt det var! :D Körde bodypump och ökade till 25 kg på benböjen, kände mig stark och bra. Har haft träningsuppehåll i två hela dagar, i morse när jag skulle ut på ronden skuttade jag fram för att jag hade så mycket överskottsenergi. Två vilodagar i rad är nog för mycket tror jag. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt med sån energi!

kl
Jag gymmade en timme på förmiddagen och stack sedan ut med vovvsen och sprang i 22 min, runkeeper fuckade upp sig så jag vet inte sträcka eller hastighet dock :meh:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Blueberry- vad roligt med en ny hobby! Har du testat förut någon gång eller är det helt nytt för dig? Vad kostar en sådan där cykel?


Mountainbike är helt nytt.
Jag är peppad och tycker att det ska bli spännande. :D

Den där cykeln kostar ungefär 6500 spänn, begagnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp