Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt :) Mitt mål den här månaden var att komma under 70kg men det går inte något vidare alls. Men superbra jobbat :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl
:banana: Vågen idag=70 kg :D
Det innebär -2 kg den här månaden och nåt hekto från månadens mål (dvs att komma under 70 kg).
Dessutom är det minst lika bra som att få ny startsiffra, för enligt bmi är jag nu helt normalviktig :)

Wohoo, bra jobbat!! :banana:

Härligt :) Mitt mål den här månaden var att komma under 70kg men det går inte något vidare alls. Men superbra jobbat :D

Och jag skulle ner till 68 men det lär ju inte gå :p Ligger på strax över 70 nu igen, men skönt iaf att inte ha gått upp jättemycket trots att jag har slarvat en del.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tycker också 1300 kcal låter lite, men jag tror inte det är så konstigt egentligen eftersom jag är normalviktig och mitt basbehov således inte är särskilt högt. Jag har dessutom ett ganska stillasittande liv - pluggar hela dagarna så sitter ju bara ner. Hade jag fortfarande jobbat och rört på mig i och med jobbet hade jag nog kunnat äta mer! :)

Jo, precis, det är jag som misstänker PCOS (eller, jag känner mig ganska säker med tanke på bl.a. behåring o.s.v. som är allt annat än normalt :o). Jag vet att det kan göra det lite krångligt med vikt o.s.v. Jag upplevde förr i tiden att jag hade svårt att gå ner i vikt, men jag märkte i somras att jag går ner hur enkelt som helst bara jag kaloriräknar ordentligt. Däremot är ju mitt sug efter mat och kolhydrater väldigt svårkontrollerat, och det hänger nog bland annat ihop med PCOS... Visst hade du också PCOS? Har du märkt något av det?

:

Jag har PCOS-symtom. (bla ägglossning ca 2 gånger/År) Dubbelkollade aldrig med hormoner eftersom min gyn ändå sa att man inte behandlar... Jag kan gå ner i vikt men har rätt låg ämnesomsättning och fungerar bra på lågkolhydratskost. ( eftersom jag också har svårkontrollerat mat/sockerbehov)

*kl*

Min träning denna vecka är mkt transportcyklande. Har vissa dagar nu runt 12 km till jobbet... Men frossat i nötter och choklad hela veckan så ligger nog på fint överskott... :D Jaja, så kan det vara!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Har hittat min tappade motivation! Hoppade över sovmorgonen idag och gick ut på en joggingtur! Inte så långt, 3 km, och inte så snabbt...
Men valde bort sängen för duggregn och blåst, så klapp på axeln för det!
dessutom bara 4:de springturen för i år, så jag kan ju bara bli bättre från detta då ;)
Bodypumpen igår gick också bra! Har börjat öka lite på vikterna igen från att ha legat stilla ett tag...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat!!:banana::banana:

kl
Jag tror jag har vrickat vänster fot för jag har jätteont på utsidan av vristen när jag rör på foten. Vafaan? När hände detta liksom?:mad:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är ju superbra! Här vaknade jag till strålande solsken men gick inte ut på en joggingtur ändå:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är enbart män i hela tidningen. Tror det är typ en eller två bilder med en tjej på.
Där är ett stort uppslag där de testar löparskor - endast skor för män. De jämför kalsonger... Hela tidningen är bara så sjukt manlig!
/irriterad. Haha

Men gud så sjukt dumt! Vilken korkad tidning!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ellerhur!
Kan köpa att tidningen riktar sig till män(ToppHälsa riktar ju sig till kvinnor tex), men det är ju vansinnigt korkat att skicka den till alla som ska springa Varvet...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tycker det är bra att du klagade! Det lär ju vara typ 50/50 kvinnor/män som springer Varvet så... Och bra sprunget igår! Superbra tid med ju, speciellt med tanke på motvinden:)

MalanMjöl: Ditt löppass lät grymt med, och vilken jäkla backe, och 600 meter lång:eek: Förstod att det "bara" blev fem vändor, annars hade det ju blivit 6 km sån backe ju!

Enya: Härligt! Bra jobbat:bump:

knapp.

Vaknade till sol idag men det molnade på fort och blåser som tusan. Menmen, ska ut o springa om någon timme tänkte jag. Startade iaf dagen med en morgonpromenad, strax över 3 km. Trodde också jag hade gått upp lite i vikt efter de gångna 10 dagarna av mer ätande men låg på 58,2 idag (har sen årsskiftet legat på mellan 58,5-59 typ) så det var ju ingen fara på taket:p Var nog en bra dag för vägning idag (jag väger mig ju typ bara lite när jag känner för det, så nu låter jag nog bli på ett tag;)).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Just det, blev nästan 9 km promenad igår förutom gymet! Gick en långpromenad innan gymet + till och från jobbet:)

Och en annan cool sak som jag såg i min träningsdagbok nu; jag har sprungit precis över 300 km hittils i år nu! (fast väldigt lite i April tyvärr:()
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl
:banana: Vågen idag=70 kg :D
Det innebär -2 kg den här månaden och nåt hekto från månadens mål (dvs att komma under 70 kg).
Dessutom är det minst lika bra som att få ny startsiffra, för enligt bmi är jag nu helt normalviktig :)

:banana::banana:
Jätteduktigt! Gud vad kul! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Just det, blev nästan 9 km promenad igår förutom gymet! Gick en långpromenad innan gymet + till och från jobbet:)

Och en annan cool sak som jag såg i min träningsdagbok nu; jag har sprungit precis över 300 km hittils i år nu! (fast väldigt lite i April tyvärr:()

:eek:
Oj. Det är ju riktigt bra gjort det med. Du måste slita ut dina skor på löpande band. Det blir ju typ 30 mil. :up: Jäääättelångt!


Sleepan, det är klart du ska påpeka att de har skickat ut en "mans"- tidning. Pinsamt av dem!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Har hittat min tappade motivation! Hoppade över sovmorgonen idag och gick ut på en joggingtur! Inte så långt, 3 km, och inte så snabbt...
Men valde bort sängen för duggregn och blåst, så klapp på axeln för det!
dessutom bara 4:de springturen för i år, så jag kan ju bara bli bättre från detta då ;)
Bodypumpen igår gick också bra! Har börjat öka lite på vikterna igen från att ha legat stilla ett tag...

Gött med att hittat den tappade motivationen! Jag letar fortfarande efter min.. Dök den bara upp väldigt efterlängtat eller har du försök få igång den på ett särskilt sett?
Här är halv storm och jag tog mig ut på en lika lång runda, fast promenad. Så jag håller med om det var bra gjort! ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tycker att det är jättebra att någon "lyfter frågan", så att säga.
Hoppas att det ger resultat :)

Själv har jag brutit mot reglerna idag. :sneaky:
Jag var inte alls särskilt sugen på att cykla, men det är perfekt promenadväder nu när all snö och is är borta. Det är typ 98% luftfuktighet här idag, men än så länge regnar det inte, så luften var sådär superskön och min hud får perfekt återfuktning när jag är ute i det här vädret. :D

Jag gick 3,44 km i mitt vanliga gåtempo; strax över 6 km/h.
Det är längsta promenaden sedan jag var hos sjukgymnasten, och herregud vad skönt det var! Jag blir lite varm och svettig, skorna blir leriga, hundarna blir nöjda och glada. Jag ÄLSKAR att motionsgå och powerwalka! :love:

Än är det över en månad kvar till jag ska till aktiv ortopedteknik och göra inläggen (Zzzzz...) och jag kommer vara så sjukt trött på att simma till dess om jag inte får några rejäla promenader emellanåt.

Nu ska jag smörja benet med lite liniment innan det kommer på vad jag har gjort :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

& Blåbär: Jag hoppas också att det ger resultat. Jag hade ju hoppats på att tidningen skulle ändrats lite, men icke. Trist! Hade fördragit att få typ Runners World eller något istället...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack, både för att du stöttar mitt klagande och för berömmet med löprundan :D Blev förvånad att jag lyckades hålla ett så pass bra tempo ändå :) Visserligen gick jag ju som sagt en bit, men ändå...

Verkligen bra jobbigt med löpningen för din del i år! Imponerande som fan!
Härligt att inte vikten farit uppåt också :)

Själv är jag sur för att jag idag väger 2 kg mer idag än förra fredagen, haha. Och då har jag ändå ätit BRA i veckan. Bitter. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har haft ganska mycket att göra... och tyckte nog att jag gör så gott jag kan och det jag orkar... men att jag inte haft lika bra motivation och pepp som innan... så jag har nog mest väntat på tid och motivation. Men så skrev jag ju här i onsdags att jag bara skulle hinna med två träningspass denna vecka också, plus då en massa förklaringar om varför. Men så tänkte jag på det sen att jag liksom bara accepterar att jag inte kommer hinna istället för att se till att fixa det. Och att jag bromsar mig själv med massa dåliga ursäkter och bortförklaringar, och sån vill inte jag va! Så då kom väl motivationen tillsammans med lite jävlar anamma ;-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp