Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Å jag är så glaaaad och harmonisk. Träning är världens bästa lyckopiller. :love: Lång jobbig dag som avslutades med promenad till gymmet, och där jogg 4 km på ca 24 min (körde dock lite intervaller, växlade mellan 6:30 min/km och 5:15 min/km) och det kändes så BRA! Jag älskar att springa, jag känner att hela min kropp och själ liksom är gjord för det på något konstigt kosmiskt vis, haha. Blir helt lycklig av det.

Sen en halvtimme styrka i riktigt bra tempo, och sen hämtade mannen upp mig i i bilen. Underbar kväll!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Någon som har koll förresten, vad kostar det att ha GPSen igång utomlands? Dyrt/billigt? Tänkte ju springa när jag är där...

GPS är gratis. Global positioning system liksom, satelliterna är ju redan där uppe... :angel:

Allt som har med internet att göra kostar däremot.
Tänk på att till exempel google maps behöver internet för ladda själva kartorna, men jag tror att det går att köra endomondo med bara gps och utan internetuppkoppling.

/Eder nörd
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Skulle ju springa idag. Men.....

Alltså jag har haft en sån jävla skitdag. ALLT som skulle kunna gå fel gick fel och herregud, jag kände mest för att böla efter jobbet. Fick till och med min fot överkörd av en full kundvagn när jag handlade till middagen och när jag skrek ut min smärta fick jag skäll av kärringen som körde över mig för att jag stod i vägen! :rage:

Tänkte i affären att jag förtjänade god mat idag eftersom det varit en sån rutten dag och efter en tålamodsprövande biltur hem (avstängda vägar, folk som körde mot enkelriktat, felparkerade bilar så det knappt gick att komma fram osv) kom jag äntligen igång med matlagningen, sent som attan. SÅ BRÄNNER JAG RISET OCH SÅSEN SKÄR SIG OCH BLIR ASÄCKLIG. Alltså, jag brukar verkligen inte vara känslig eller så men efter den här dagen, shoppingturen, hungern så ba VAD FAN.

Så nu sitter jag och har precis slagit igång en tvättmaskin och ätit lite fil. Skulle egentligen kunna fara ut nu och skulle nog behöva det också men med blodsockernivån jag har i kroppen skulle jag bli yr och det skulle gå dåligt. Jag behöver bra springturer nu efter den knäckande innan sjukdomen.

Så jag frångår min planering och springer imorgon innan jag åker istället. Laddar.

Förlåt för gallkräkningen men ni kanske kan tycka lite synd om mig och peppa mig så jag verkligen springer imorgon.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Oki, det om ämnesomsättningen var bara en tanke eftersom 1300 kcal låter ganska lite. Visst var det du som trodde att du har pcos? Ett par läkare har sagt till mig att det är vanligt med sådana problem när man har det.

Mer motion istället för mindre mat låter sunt! :)

Jag tycker också 1300 kcal låter lite, men jag tror inte det är så konstigt egentligen eftersom jag är normalviktig och mitt basbehov således inte är särskilt högt. Jag har dessutom ett ganska stillasittande liv - pluggar hela dagarna så sitter ju bara ner. Hade jag fortfarande jobbat och rört på mig i och med jobbet hade jag nog kunnat äta mer! :)

Jo, precis, det är jag som misstänker PCOS (eller, jag känner mig ganska säker med tanke på bl.a. behåring o.s.v. som är allt annat än normalt :o). Jag vet att det kan göra det lite krångligt med vikt o.s.v. Jag upplevde förr i tiden att jag hade svårt att gå ner i vikt, men jag märkte i somras att jag går ner hur enkelt som helst bara jag kaloriräknar ordentligt. Däremot är ju mitt sug efter mat och kolhydrater väldigt svårkontrollerat, och det hänger nog bland annat ihop med PCOS... Visst hade du också PCOS? Har du märkt något av det?


Jag ska ta en promenad redan ikväll så jag kommer igång igen. Längtar tills de sopar gångbanorna så jag kan åka inlines, lite varierande träning då :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh det låter ju helt underbart ananya :love: Jag tror verkligen vissa har kroppar och själar byggda för t.ex. löpning. Min sambo är likadan som du - löpning är som terapi för honom och det låter verkligen som en härlig känsla!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gnäll på! Ibland måste man få ur sig all skit tycker jag. Förstår att du vill lägga om planeringen och springa imorgon istället - det är ju knappast någon hit att lägga på ett jobbigt träningspass på en redan jobbig dag. Ibland kan de ju få omvänd effekt men om man går in med en redan irriterad känsla kan jag tycka att det smittar av sig till träningen. Och att förknippa träning med irritation och jobbiga känslor är ju inte särskilt lyckat.

Hoppas du får en bättre dag imorgon! :) Vila och försök "njut" av resten av kvällen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

GPS är gratis. Global positioning system liksom, satelliterna är ju redan där uppe... :angel:

Allt som har med internet att göra kostar däremot.
Tänk på att till exempel google maps behöver internet för ladda själva kartorna, men jag tror att det går att köra endomondo med bara gps och utan internetuppkoppling.

/Eder nörd

Ah, smart... Hmm, jag får helt enkelt stänga av internet och testa om det går att köra endomondo då. :) Vore roligt att logga springturerna där (nej, inte alls nördig själv :angel: :D).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja usch. Tack! :) Ska äta lite ostkrokar nu och kolla på nån serie.

Cherie: Tack! Känns bra att få bekräftelse på att det inte är helt dumt att hoppa över träningen. Jag har haft mina bästa träningspass när jag är ångestfylld, är som att jag ger mer och orkar mer när ångesten hugger i bröstet på en. Men nu känner jag bara att luften helt gått ur mig..
 
Sv: Beach 2013 del VII

Å nej, din stackare! Det är verkligen hemskt när precis allt konspirerar emot en. Eftersom jag vill göra träning till något lustfyllt så försöker jag att inte träna när jag mår dåligt (ilska däremot är bra bränsle!) och det låter som du behöver vila idag och ta nya tag imorgon!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det är helt underbart! :love: Det är nog därför en del blir lite frälsta och vill få alla att hänga på löpning - för att vissa mår så sjukt bra av det! Men säkert kan man få samma känsla av cykling, skidor, inlines eller allt möjligt annat egentligen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det låter som en bra plan. Men fy för att skriva om ostbågar i tråden, nu blev ju jag suuuugen!! ;) :D Tur att jag inte har på jobbet, då är det inga problem att hålla sig borta från det. :) Plus att om jag har blir jag alltid sugen när min flirt ska gå förbi, och jag är less på att alltid äta precis då. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mm, jag hoppas det släpper... Jag längtar efter sommarlov just nu kan jag säga. Visserligen ska jag jobba och pendla och ha mig, men ändå. Mindre stress och press! :)

Jag har tänkt på dig och detta, och funderat på att det nog är stress ändå. Med allt ditt pendlande, oron kring skjutproven och vad det nu har varit. Du skriver ju ofta att du känner dig stressad (eller gjorde det förut iaf?) om jag inte helt blandar ihop nu. Ifall det utlöstes av stress men du inte känner dig stressad nu, så kan det sitta kvar ändå. Sånt kan sitta kvar ganska länge innan man går tillbaka till sitt normalläge. Hoppas det går bra och du känner dig bättre snart i vilket fall, oavsett bakgrundsorsaken! :)

KL

Jag skulle inte ha varit ute idag men det blev en halvdag i fält ändå. Även om man inte går så långa sträckor så är det så himla brant och oframkomligt hela tiden. Sen är vattenhastigheten i bäckarna sjukt hög just nu och man ser inte var man sätter fötterna. Sen ösregnade det också större delen av tiden. :p

Så det fick vara min motion idag. Men mitt nya, mer dynamiska liv tycks vara fina fisken för min kropp. :) Inget direkt ryggont och jag tror att knän och fotleder börjar acklimatisera sig. Behöver byta skor men har inget bra att byta till, tror det är därför fotlederna värker.

Ingen träning i sikte framöver heller :angel: I helgen ska jag antagligen åka båt, och så ska jag ge mig på en häck i trädgården, samt kratta höstlöv! Och sen var den helgen över.
 
Sv: Beach 2013 del VII

8 km är ju jättebra! Heja!

Blåser det hos er med? Här känns det om att det är orkan om man hamnar i motvind:p

Tack! Jag är mycket nöjd :) Väldigt nöjd med att jag orkade ligga på 5:30-tempo också! :D

Jo tack! det blåser SOM FAN! Inte sugen på att gå ut nu men sitter hos en vän så jag är så illa tvungen. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fyyy vad det ser jobbigt ut! :D (och nu fattar jag vem det var som gillat min bild, haha. Kopplade inte först :D)

Och tack. Väldigt skönt att jag inte är döende. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh vad härligt det låter med din träning! Och bra med intervallträningen! Det tycker jag är så jäkla jobbigt :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så är det säkert! Alla människor kanske bara behöver hitta exakt det deras kropp och själ är ämnad för? :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack, vad gullig du är! Jag är också ganska övertygad om att det är stress. Nu är man ju stressad över aspirantplatserna också, och allt plugg, jobbet jag inte trivs på och så... Känner mig väldigt uppe i varv idag tillexempel, så det känns högst troligt att det är så...
Längtar tills sommarjobbet så jag får tagga ner lite...

Skönt att du inte har så ont i ryggen nu! :) Och din praktik låter så häftig! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp