Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Heja heja, bra gjort! :banana:

Jag är jättesugen på att sticka ut och springa, halsen känns helt okej idag så jag tänkte faktiskt att om jag känner mig bra imorgon bitti så kanske jag smyger ut på en kort runda. :) Idag blev det dock en halvtimmes yoga, det är rätt jobbigt faktiskt i vissa positioner :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack! Känns jätteskönt att ha det gjort :)
En liten bit längre än längsta rundan hittills i år så! :D

Nu ska jag få till i alla fall en runda på en mil innan jag springer första loppet som är på 10,6 km. Innan GBG-varvet ska jag försöka få till i alla fall en runda på 1,5 mil. Med tanke på att jag överlevde förra året när 4 km var det längsta jag sprungit i sträck så är jag ganska optimistisk, haha. :D

Förstår att du är sugen på att springa! Det är SÅ himla frustrerande att vara sjuk när man bara vill träna!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det kommer gå jättebra det där ska du se! Låter som en bra plan, hela Beachtråden kommer dessutom heja på dig när du springer varvet :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men vad för gott vill du äta? Jag äter oftast runt 1100 kcal om dagen, och då skulle det ju finnas 200 kcal över till "gott". Om du dessutom rör dig lite extra, tja då måste det ju finnas utrymme?

Som sagt, 200 kcal till gott räcker inte alls för att jag ska bli nöjd :) Men visst kan jag öka på det kaloriantalet med lite träning, men oftast blir det inte tillräckligt ändå. Funderar dock på att ligga runt 1200 kcal istället för 1300 kcal varje veckodag så sparar jag ju in ca 500 kcal till helgen som jag kan använda.

För att jag ska få mitt "sockersug" stillat vill jag ha minst en halv 200 gram chokladkaka (och gärna något annat också, kanske lite popcorn eller så). Eller en halv Ben & Jerrys. Eller en halv påse chips med dipp. Och jag vill gärna unna mig dessa proportionerna både fredagar och lördagar :o Sedan blir det ju ofta som Sleepan säger - man äter oftare ute på helgen och då är det inte lika lätt att hålla koll nere på kalorierna, eller så vill jag bara rent allmänt inte dra in så jag äter jättekalorisnål mat över helgen för det tycker jag att jag har gjort ändå i veckorna typ.

Så egentligen är det mitt tänk och mina vanor jag måste ändra på. Det gick ju relativt bra i somras (även om jag då hade mer kalorier att röra mig med)...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att läkaren gav tummen upp ändå, då kanske oron kan släppa lite? Hoippas det onda går över snart ändå.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att läkaren gav tummen upp ändå, då kanske oron kan släppa lite? Hoippas det onda går över snart ändå.

Mm, jag hoppas det släpper... Jag längtar efter sommarlov just nu kan jag säga. Visserligen ska jag jobba och pendla och ha mig, men ändå. Mindre stress och press! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag cyklat till jobbet! Det gick bra, men jag märker att jag ändrat min sits efter att ha kört spinning, nu tyckte jag att sitsen var nere i backen typ. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Missade intervallträningen igår pga jobb, men tog saken i egna händer idag och stack ut och sprang efter stallet.
2,27 km uppvärmning,
5 x uppför en väldigt brant backe, ca 600 m tror jag
5 x spurt uppför en kortare och mindre brant backe
1x långsam hemjogg uppför ytterliggare en backe
ca 1,5 km nedjogg tillbaka till stallet. Totalt 5,61 km på 37:00 min (medräknat de gånger jag har gått nerför backarna igen :p)
Tror jag har ont i rumpan imorgon....

Plus 3 hästar ridna och en som tyckte han skulle hoppa lite väl fort till sidan, så landade på fötterna bredvid hästen och fick en extra promenad hem... :angel:

Djävulsbacken...
068ff806a84811e2b39c22000a1f8adc_7.jpg


Sleepan: Skönt att det inte var något allvarligt och bra sprungit!!

Mammas: Håller med ananya om att 8 km inte är speciellt långt på cykel ;) Men kan tänka mig att mountainbike inte är den skönaste cykeln för transportcykling!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den är ganska fruktansvärd! :p Förstår att hästarna tycker det är jobbigt uppför den... Var lite väl kaxig och optimistisk och tänkte att jag kunde ta den x10, men efter fem fick det räcka, spurten försvinner liksom ca 25 m upp i backen sen står man typ stilla!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag lär inte köpa en ny cykel, men det var inga problem alls att cykla till jobbet idag, så tar nog cykeln till gymmet i helgen. Om vädret tillåter. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

8 km är ju jättebra! Heja!

Blåser det hos er med? Här känns det om att det är orkan om man hamnar i motvind:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm det låter komplicerat, när jag är svettig vill jag få av mig allt så fort som möjligt. Sitter nåt svintajt så lär man ju sitta där i ett halvår innan man får av sig tajtsen;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ehhh... Mina dödsbackar på min slinga i skogen här känns ganska tama nu.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp