Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Och idag är dagen när jag ska ta upp kaloriräknandet igen också. Suck och stön, det håller bara en vecka varje gång och sen ramlar jag ur igen... Längtar tills jordgubbarna börjar komma, då äter jag nämligen det som godis. Och mycket svårare att hålla sig till 1300 kcal som jag måste göra nu, än till 1700 kcal som jag gjorde när jag började viktnedgången :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vet hur det är. :p Jag tycker veckorna funkar fint, men sen på helgerna... Suck! Då blir det så mycket svårare. Då är det oftare som man äter ute eller så, och då vet man ju inte alls hur mycket kcal man får i sig. Skitjobbigt :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jamen verkligen! Kan hålla mig omkring 1200-1300 kcal i veckorna men på helgen blir det ju ingen plats till gott eller så alls :( Om jag då äter godis och sånt utöver så hamnar jag ju ändå +-0 vad gällande vikten eftersom det kaloriunderskott jag håller i veckan kompenserat mot det kaloriöverskott jag äter på helgen... Suck!

Behöver egentligen en plan... Ibland äter jag kalorisnål soppa till både lunch och middag (tråkigt) på helgerna för att få plats med gott men det känns inte riktigt rätt tänk heller, liksom. Och jag har sååå svårt att bara äta pyttelite godis, jag blir inte nöjd förrän uppåt 1000 kcal iaf... :crazy: :angel: Får kanske successivt minska, jag vet att det gick bra på att bli nöjd på ca 500-600 kcal förra året...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Om det ändå bara varit godiset... :p För min del blir det ofta alkohol och snacks/godis. Och dagen efter: bakispizza! :p
Ska försöka komma ihåg att hålla mig till en sallad på söndag, haha.

Vet du vad jag tycker att vi ska göra? Försöka ta en lång promenad både på lördagar och söndagar så går man ju bort en del iaf :) (och så kanske man kan få in en bra rutin på köpet :))
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag sörjer afron! Så jag får väl lära mig zumba istället :p

Jag har en plan på att cykla till gymmet när jag har flyttat, så testa!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh jag ÄLSKAR zumba! :love: Jag får alltid lyckorysningar på varje pass :rofl:

Och idag vaknade jag upp med träningsvärk :banana:. Det var länge sedan! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har bara testat ett, och inte så jättekontinuerligt. Men det är ett bra sätt att få i mig extra protein. Kommer att bli lite mer seriös med det i sommar när jag kommer ha bättre rutiner :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

God morgon, beachisar!
Även här öser regnet ner, så min cykeltur blir flyttad till någon annan dag. I kväll blir det däremot simning.

Jag har överdjävulsk träningsvärk i bröstmusklerna och i området vid armhålorna (kanske "främre sågtandade muskeln"?) sedan styrketräningen i tisdags, så simning ska bli spännande... ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KOmmer nog vara jobbigt de första längderna, men sen tror jag att det släpper. :)

Kl

Alltså... EN månad kvar till Varvet. Heeeej ångest!
Jag måste ta mig ut och springa ett längre pass snart... Över milen. Hur nu det ska gå till :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Hur lång tid ska det ta för en förkylning att gå över? Det har gått två veckor nu och jag har fortfarande ont i halsen, hostar och snorar som en jagvetintevad. Jag vill ju missbruka mitt wii, men det vågar jag inte göra förrän jag är helt frisk :(

Ska ta mig ut på en ridtur idag i alla fall. Första på över en vecka. Förra gången trodde jag att jag skulle svimma på hästryggen, så jag har inte vågat mig upp i sadeln sedan dess. Men då kände jag mig ju lite febrig också, och det har jag inte gjort på flera dagar nu så det ska nog gå bra.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är nördig men gillar att cykla i regn om man kan bli torr sen, (och har regnjacka ;) )

6 km t jobbet idag...! Blir väl hem sen också..
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*

Inte skrivit så mycket nu när jag vart sjuk men försökt hållt mig uppdaterad på vad ni skriver. :D

Är frisk igen och redo att sätta fart igen. Igår var jag o red och idag skulle jag minsann ut o jogga så mycket jag orkade. Det ösregnar även här. Kul. Funderar på att göra det ändå dock men en kortare runda...

Det roliga är att jag inte alls varit bra med maten i en vecka, och ändå gått ner! :D Kroppen behövde väl mina extra kcal för att bli av med sjukan eller nåt. :p Mitt delmål jag ville ha till nästa helg är inte HELT omöjligt, även om jag kanske inte riktigt når ända fram där. Men ändå, känns asbra! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Någon som har erfarenhet/kunskap om proteinpulver?:)

Ingen kunskap direkt, men har köpt ett Star Nutrition Whey-protein med chokladsmak, och säger "aldrig mer". Ettersött! Funkar dock i smoothie med kvarg, lättmjölk och banan eller annan frukt, så det äter jag ofta till frukost. När jag pinat i mig hela påsen ska jag köpa nåt GOTT proteinpulver.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KOmmer nog vara jobbigt de första längderna, men sen tror jag att det släpper. :)

Kl

Alltså... EN månad kvar till Varvet. Heeeej ångest!
Jag måste ta mig ut och springa ett längre pass snart... Över milen. Hur nu det ska gå till :p

Vad är det längsta du sprungit hittills? Kan du inte försöka öka lite lagom fort, typ 2 km per vecka på en runda? Då kommer du snabbt upp i distans. är Göteborgsvarvet en halvmara?
 
Sv: Beach 2013 del VII

I år är det 6,6 km... :p Men jag har inte känt mig pigg sista veckorna, utan som att jag blir andfådd och trött tidigare än jag borde... :/
Blir lite nojjig då eftersom jag haft ont, men ska ju kolla upp det idag så förhoppningsvis får jag klartecken att det inte är någon fara vilket lär lugna mig :)

Göteborgsvarvet är en halvmara ja :)
Så idag ska jag springa, och även på lördag. Så då blir det i alla fall tre pass denna veckan, och jag har tänkt fortsätta så fram till loppet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp