Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Tror det är dags för mig att joina den här tråden!:eek:
Vill ha min form som hade förra sommaren! Då låg jag mellan 51-53 kilo och jag gillar hur jag såg ut.
Nu väger jag säkert 55-57kg!!!:eek::eek: :(
Skulle ta på mig ett par shorts som jag köpte förra våren, då var dem rätt trånga, men under sommaren kom jag i dem, men idag!
Deprimerande! Efter några om och men kom jag i dem men det var jäääkligt tajt!:(

Har nu i ungefär 10 dagar hittills varit ute och småjoggat och promenerat och gjort lite work-out hemma.
Hoppas på att gå ner till 52 i alla fall!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag köpte en rockring i helgen, med ambitionen att kunna rocka den.
Heheheheeee. He. He. Eeeeh...

Är uppenbarligen cirka sämst i världen på att rocka rockring.
Mitt rekord (som jag satte alldeles nyss) är fem (5) varv.
Fem.

Vad gör jag fel?
Är jag för långsam?
Hur jävla snabb måste man vara?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nä, man behöver inte vara snabb. Gör du för stora rörelser tro?

Sleepan: Hoppas det går bra hos läkaren!

kl
Bodypump-pass avklarat. Det kändes tungt idag!
Äckelväder så det blev ingen promenad värd att varken räkna till motion eller utmaning.
Nu blir det två vilodagar och sen en joggingtur (=fjärde passet för veckan) på söndag. Bästa vännen kommer på besök från Linköping i helgen :D Misstänker att det inte blir så beachigt då tyvärr, och dessutom ställt in lördagens träning, men men.

Nu ska jag laga mat innan det är dags för jobb. Sista jobbdagen innan helg! :)

För övrigt förstår jag mig inte på kaloriräkning...
 
Sv: Beach 2013 del VII

5 varv är bättre än ett halvt, vilket är vad jag brukar åstadkomma! :D

Borde det inte finnas instruktioner på youtube? Allt finns på youtube! :D


*knapp*

Var ute på en 4km-runda i skogen. 35 minuter så inget strålande, men förutom dålig kondis skyller jag bland annat på att några av backarna är så jävla dödsbranta att man inte kan ta sig upp snabbt. :p Vet inte exakt hur mycket jag joggade av det, men ca 15 minuter kanske? Så det känns helt ok ändå.

Men det är en ganska trevlig runda, så jag tänkte varva den och min favorit på 6,5 km eller vad den är... Hade tänkt ta den längre idag men kom iväg lite sent så det blev den kortare. Målet är väl att ta sig runt hela den korta joggandes. Sen kan man gå över på att klara den längre. För att inte alldeles dö brukar jag inte ens försöka jogga i dödsbackarna, men tänkte att jag ibland joggar där istället för på de goa partierna. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad har du för cykel? Det kan inte vara så att den är felinställd med sadel och styre så de inte passar din kropp? Kan vara stor skillnad att höja/sänka saker så det passar en själv. Låter simpelt men sambon har alltid hatat att cykla (och jag har påpekat att han måste höja sin sadel och sitt styre), han tog tag i saken för några månader sen och OJ så han gillar att cykla nu, han svischar fram och jag får numera ligga flåsandes efter :p

Nu har jag en mountainbike, vet inte hur inställd den är. .. under barndomen har jag haft lite varierande damcyklar och mountainbikes, så vet inte om det beror på det? Jag vet att jag när jag var barn när jag och mamma cyklat till några grannar och skulle vidare till badstranden (grannarna låg mellan hemma och stranden) cyklade hem och lämnade cykeln för att springa istället för att slippa cykla så det är ju inget nytt direkt. :p Men spinning gillar jag ju! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det gick bra. Samtal och EKG, sen var det klart. Tydligen är jag frisk :p

Härligt med besök i helgen! Låter jättemysigt! Och bra tränat!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har testat lite olika, nu har jag något veganskt sojabaserat pulver som är helt vidrigt, så det rekommendrrsr jag att du håller dig undan. :p annars har jag inga bea tips tyvärr.

Jenka, ah najs, då kan vi kan sporra varann! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Om du ska rocka åt höger - stå med höger fot lite längre fram och små rörelser med höften snett framåt höger och tillbaka, spänn bålen. Och vänster varv, samma fast tvärt om :D Öva några gånger så ska du se att det går susen, när du väl kommer på det kommer du kunna stå lääänge ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att du är frisk!

kl
Sket sig med matlagning. Mjölken var nästan slut. Hade kunnat gå och köpa mjölk men nä, jag blev sur istället. Kolla lite serie och funderar på att äta pulvermos istället :o
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inte mycket. Att allt verkade vara i sin ordning och att de inte gör någon mer utredning än så här eftersom jag är ung och inte har hjärtproblem i släkten, typ. Så...det var inte mycket jag fick ut av det, haha. Men men, nu ska jag ut och springa och gör det ont så får jag väl lite på att snubben har rätt :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja och då får man jobba asset av sig för att hålla den snurrande, onödigt jobbigt ;)

kl
Igår knatade jag till jobbet efter två ridpass! Senare efter jobbet blev det en snabbis på gymmet, 10 min cykel och 40 min styrka för överkroppen!
Idag cyklade till jobbet! 7 km enkel resa, tog ca 20 minuter, ngt längre hem pga motvind!
Nu är det dags för ett ordentligt dresssyrpass följt av en promenad och senare gymmet. Känns som jag hittat tillbaka i banan igen :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att du är frisk, hoppas att smärtorna ger sig också. Vad skulle du göra angående smärtorna sa han?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jamen verkligen! Kan hålla mig omkring 1200-1300 kcal i veckorna men på helgen blir det ju ingen plats till gott eller så alls :( Om jag då äter godis och sånt utöver så hamnar jag ju ändå +-0 vad gällande vikten eftersom det kaloriunderskott jag håller i veckan kompenserat mot det kaloriöverskott jag äter på helgen... Suck!

Men vad för gott vill du äta? Jag äter oftast runt 1100 kcal om dagen, och då skulle det ju finnas 200 kcal över till "gott". Om du dessutom rör dig lite extra, tja då måste det ju finnas utrymme?
 
Sv: Beach 2013 del VII

och W: Jaa, jätteskönt! Och smärtorna skulle jag inte göra något åt alls, haha. Alltså, de är ju inte extrema på något vis, utan jag ska nog mest bara ignorera och hoppas på att de försvinner helt. Nu kan jag ju sluta noja iaf, och bara det tror jag kan göra att det blir bättre :)

KL

Nu har jag varit ute och sprungit - och HEJA MIG! 8 km skrapade jag ihop! Nu gick jag visserligen en bit i mitten, men då pausade jag Endomondo, så själva löpningen blev 8 km på 44 min 21 sek vilket jag är riktigt nöjd med. Särskilt som det blåste en sån SATANS jäkla motvind en stor del av rundan, haha. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp