Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Kom på - om jag kan träna i helgen. Jag har världens fånigaste problem. Jag har självdiagnosticerat mig själv till en ledinflammation i knogen till höger lillfinger... Symptomen är att jag är toköm i knogen och något svullen. Det är något bättre nu när jag smort med Voltarengel några gånger, men i morse var det hemskt, jag kunde inte göra något alls med högerhanden. Nu hoppas jag bara att inflammationen ger sig innan jag börjar reagera på gelen (när jag hade nackproblem fick jag kliande utslag i hela nacken), och att jag kommer att kunna träna i helgen. Som det är nu finns det inte en chans att jag lyfter en skivstång eller hantel med någon slags tyngre vikt med den handen...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, sant. Man får ha ett par recovery och ett par som man tränar i, så kan man dra av de man tränat i och dra på sig recoverysarna efteråt? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Jag blir sugen på att dra ut och springa från allt löparsnack här inne, men jag ska vara snäll mot mina knän och fortsätta med mina promenader tills vidare. Tyvärr verkar min favoritväg snart slukas av ån om det inte börjar torka upp snart :crazy:



Nu sitter jag och käkar ugnsgratinerad aubergine och zucchini, fööör gott! :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, vilken trevlig väg att springa på! :)

Min väg håller också på att slukas för tillfället. Det var ett par cm kvar innan stigen rök när jag var ute häromdagen. Och då är det en del snö till som ska smälta... Får nog experimentera fram nya rundor ett tag framöver. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den vägen ser himla mysig ut, häromkring finns det mest asfalt =/ Orka cykla till fin väg för att springa:P
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har tyvärr inte pengar att lägga på det just nu, om jag inte ska leva på nudlar när jag är en weekend i Berlin i maj, men när jag väl testat lovar jag att berätta om det var värt det eller inte! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, jag brukar springa på snutten som finns brevid de asfalterade vägarna, det tycker jag brukar funka bra. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

För att jag ska få mitt "sockersug" stillat vill jag ha minst en halv 200 gram chokladkaka (och gärna något annat också, kanske lite popcorn eller så). Eller en halv Ben & Jerrys. Eller en halv påse chips med dipp. Och jag vill gärna unna mig dessa proportionerna både fredagar och lördagar :o

Har du också nåt problem med ämnesomsättningen? För det låter ganska lite att bara kunna äta 1200-1300 kcal om dagen om du rör på dig en del?

Sedan blir det ju ofta som Sleepan säger - man äter oftare ute på helgen och då är det inte lika lätt att hålla koll nere på kalorierna, eller så vill jag bara rent allmänt inte dra in så jag äter jättekalorisnål mat över helgen för det tycker jag att jag har gjort ändå i veckorna typ.

Jag äter typ aldrig ute så jag har inte det problemet ;) men ja, gör man det förstår jag att det blir svårare.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är riktigt bortskämd med anlagda motionsspår och skogsstigar här runt knuten men jag tar nästan alltid samma runda dels för att det är mysigt med vatten och dels för att man slipper möta någon när man flåsar fram som bäst :o :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, eller inte bara äta ute - jag åker ofta hem till mina föräldrar, sambons föräldrar, kompisar o.s.v. och äter hos dem. Då är det också svårt att hålla samma koll på kalorierna! Jag tycker 1300 kcal är så liiiite att röra sig på, man har inte råd med några utsvängningar alls liksom. I alla fall inte jag. Måste hitta motivationen ordentligt för att kunna klara det, men hur finner man den?!

Nej, jag har inte problem med ämnesomsättningen, jag går ner bra i vikt bara jag håller mig till kaloribudgeten. Dock är jag normalviktig men vill ändå gå ner lite till i vikt, så jag har ju inte så mkt kalorier att röra mig på. Äter jag 1300 kcal varje dag hela veckan går jag ner ca 0.5 kg. Det jag menade är att jag sällan rör på mig så pass mycket så jag förbränner tillräckligt många kalorier för att kunna äta det godiset jag vill ändå. Kanske en powerwalk på en timme ger mig 300 extra kalorier, men jag äter ändå godis för 1000 kcal så det vägs inte upp.. Förstår du hur jag menar? :p Men om jag får in mer rutin på motionen så kan jag säkert klara kaloriunderskottet jag behöver för att gå ner i vikt, om jag inte äter upp kalorierna jag förbrukar på vardagar. Jag ska försöka satsa på det istället för att äta mindre mat (för att kunna äta mer godis).

Gud vad flummig jag låter nu :p Haha.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, vi har ett asbra spår precis nära mig, men det jobbiga är att nu har jag bott på den här sidan stan så länge att jag stöter ihop med folk jag känner titt som tätt, fasiken. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, återkom med recension av Berlin. Jag är lite sugen...

Idag har jag simmat igen.
Den här gången tog jag med mig mobilen ut i simhallen och kunde alltså få en mer exakt tid; 40 vändor = 1 km = 29 minuter. Det känns snabbt för att vara... jag vet inte, för att vara jag kanske? Jag har ingen referens, men det känns som en bra tid i alla fall.
Sedan hoppade jag i och simmade 10 vändor till innan jag placerade min möra kropp i bastun.

Simning är egentligen alldeles för långtråkigt och enformigt för mig, men känslan i kroppen efteråt går liksom inte att jämföra med något annat.
Det är så jäkla gött. :love:

Men jag behöver träna mer mage och funderar på vad jag och min boll kan hitta på.
Har någon av er provat den här appen?


Den heter "Workout - Pilates boll" eller "Daily ball workout".
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det ska jag göra. :D

Någon som har koll förresten, vad kostar det att ha GPSen igång utomlands? Dyrt/billigt? Tänkte ju springa när jag är där...

Simning är rätt skönt tycker jag, dock är bastun i min simhall HELT värdelös. Man får inte slänga på vatten, så det finns ingen som helst fukt i bastun, så är den inte jättevarm heller, så enda gången jag var där satt jag och huttrade tills att jag gick och duschade istället. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag varit ute och sprungit - och HEJA MIG! 8 km skrapade jag ihop! Nu gick jag visserligen en bit i mitten, men då pausade jag Endomondo, så själva löpningen blev 8 km på 44 min 21 sek vilket jag är riktigt nöjd med. Särskilt som det blåste en sån SATANS jäkla motvind en stor del av rundan, haha. :)

Men såDÄR ja! Grymt jobbat! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

1 km på 29 min är inte alls dåligt! Snabbare än medelsvensson skulle jag säga! :)

Luem: Vad mysigt det ser ut!!

Lizan: Haha men jag undviker de här backarna så mycket jag kan, inte så att jag springer uppför dem varje gång direkt! :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Oki, det om ämnesomsättningen var bara en tanke eftersom 1300 kcal låter ganska lite. Visst var det du som trodde att du har pcos? Ett par läkare har sagt till mig att det är vanligt med sådana problem när man har det.

Mer motion istället för mindre mat låter sunt! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp