Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Det är mina föräldrars hund, vilket är rätt skönt att kunna säga när hon är hoppig och jobbig ;) Energin tar ju aldrig slut! Tänkte köpa lite agilityhinder (och bygga några egna), så får hon både springa och tänka. :)

Ja det var superhärligt att vara ute idag! På förmiddagen räfsade jag ihop lite i trädgården och nu framåt kvällen krattade jag ihop ännu mer av ensilaget som ligger på backen. Nu kan det nog börja gro lite gräs där också. :) Står dock fortfarande en massa balar där så helt rent blir det inte än på ett tag. Nu är jag såååå trött, har just ätit och har ont i både knän och fötter. Det var en rejäl skogsvandrig idag. :d

Din dag låter också ashärlig, skönt att du kunnat vara ute så mycket! Hoppas gruset är borta så inlinessäongen kan påbörjas snart. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ni som tränar mycket och begränsar kosten, hur gör ni och vad äter ni? Jag måste verkligen dra åt svångremmen här borta och börja sköta kosten om jag ska få den kropp jag vill ha. Samtidigt vill jag ju inte svälta mig själv utan kunna träna på och ha energi och orka springa och styrketräna ordentligt.

Är det bara att äta mycket men typ protein och mer grönsaker och skära ner på kolhydraterna? Vill inte gå på total lågkolhydratkost eftersom jag blir helt seg och kokko i huvudet då. Men samtidigt vill jag gå ner i alla fall 3-4 kilo och bli lite mer smäcker.

What you say?
.

Det där tycker jag faktiskt är lite klurigt, det kan vara rätt svårt att ligga "rätt" d.v.s. kaloriunderskott för att gå ner i vikt men ändå ha energi för att träna bra. Jag tränar just nu minst 5 -6 ggr vecka, lite styrka men framförallt rejäl konditionsträning. Samtidigt vill jag gå ner ett par kilo till sommaren, men jag vill inte minska på maten så det påverkar träningen negativt. Ibland märker jag att det blivit för lite energi för jag har känt mig yr och inte haft någon kraft på träningen, eller vaknat svinhungrig på natten (= för lite mat på kvällen efter träning). Då har jag ätit lite mer rejält nästa dag. Men lite svårt att hamna rätt är det, jag räknar dock inte kalorier utan går helt på känsla och hunger/energi. Jag skulle inte heller klara att utesluta kolhydrater när jag kör massa kondition, men "bra" sådana: mycket grönsaker och rotfrukter, quinoa, linser och bönor, riktigt grovt fullkornsbröd, råris etc. Och sen ganska mycket protein för mättnaden, mycket fisk, keso och kvarg och sånt :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad mysigt det låter! :)
Jag var också ute med pojkvännen idag. Gick en sväng på 5 km, men nu har jag lämnat honom vid tåget :(

Och det är back to kaloriräkning för mig med imorn. Har köpt massa kvarg, haha. Har nog visserligen en del matlådor med okänt kaloriinnehåll, men tja, jag ska göra mitt bästa iaf! :D

KL

Snart dax för en runda till men min granne, mys! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Härliga vårbilder ni bjuder, om än lite vattniga ;)
Kanonväder här också, fast jag har mest varit inne, på gymmet och nu på tåget, tågresa hem efter en helg med pv, distans är allt lite jobbigt :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, mysigt ändå att kunna låna hund av föräldrarna när det passar en ;) Vad är det för hund? Min mamma har hund och hon är ju som min egna, men nu kan jag ju inte ha henne lika ofta när jag bor i en annan stad än mamma. Saknar det! Dina föräldrars vovve uppskattar säkert lite agilityhinder och sånt, då får ju du röra lite på dig samtidigt också ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nej men ont i halsen igen, du har verkligen otur, trist! Hoppas det försvinner lagom till morgondagens spinningpass iallafall!
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

I sann söndagsanda kommer redovisning:

Måndag: 12 km cykling + 1 km simning
TIsdag: Styrketräning (8 min cykling, 40 minuter styrka, 8 min crosstrainer)
Onsdag: - (alltså, träningsvärken...)
Torsdag: 1,25 km simning (Nytt personligt rekord! 1 km på 29 minuter)
Fredag: 3,44 km promenad + 9,78 km cykling
Lördag: 1,9 km promenad + 12 km cykling
Söndag: 3,1 km promenad + magträning och armhävningar hemma med H

Total distans: 44,47 km


Kommentarer:
  1. Jag har haft en grymt bra vecka!
  2. Jag är verkligen dålig på att rocka rockring. Herregud.
  3. Och ja, jag har börjat gå igen - trots förbudet. Det är så himla skönt att jag orkar inte låta bli. Men jag håller mig till korta promenader, ingenting över 5 km.
  4. Jag har inte ätit godis alls den här veckan, bortsett från några bitar mörk choklad några kvällar (den med citron är ny favorit). Hade en hemsk helg förra helgen där jag tappade kontrollen helt eftersom vi hade lösgodis hemma. Beter mig precis som en tänker att en långt gången alkoholist skulle göra. Så himla sjukt...

I morgon är det vägning och mätning.
Det ser jag inte fram emot.
Kroppen känns visserligen bättre. Fastare liksom. Men målet att gå ner 1,6 kg under april känns inte så himla rimligt just nu, min kropp älskar tydligen att väga såhär mycket som den gör nu och klamrar sig kvar på den här viktplatån.
Blä, vad trist det är.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du har ju också kaloriräknat ett tag så du kan säkert höfta fram kaloriinnehållet i de där matlådorna ;) Bättre än inget i alla fall. Just nu står en vegetarisk lasagne med spenat och feta i ugnen, jättegod och väldigt kalorisnål. Bra start inför i morgon, för den hamnar ju i matlåda till lunch.

Mysigt med prommis och pojkvän över, men hemskt tråkigt att behöva lämna varandra kan jag tänka mig. Minns inte perioden när vi hade distansförhållande som den bästa precis... :p Vet du om du kommer få placeras i hans stad ännu, var det inte snack om det?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det är trist med platåer men det kommer släppa snart! (om det inte redan gjort det, vill säga). Du är så himla duktig och kämpar på trots motgångar med skador o.s.v. Heja heja! :banana: Du har ju haft en jättebra träningsvecka, var stolt över det! Känslan i kroppen är inte att förakta, klart din kropp förändrats även om vågen inte vill erkänna det ännu :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bjuder på en vårbild, lite blåsippor utanför trädgården! Hade med kameran i skogen men tog mig inte för att fota något...

422069_10151389370360163_617103101_n.jpg


Cherie, ja jag bor ju med hunden nu men jag har ju inte något direkt ansvar för henne. :) Hon är en blandras som blev lite mer livlig och energifylld än planerat. Hon är utmärkt promenadsällskap! Och ja, agility vore nog roligt! Inte på tävlingsnivå liksom, men nåt att sysselsätta sig med hemma. :) Nu när jag är ute och jobbar i trädgården brukar jag sparka boll med henne samtidigt, eller så går vi ut på en åker och kastar pinnar eller frisbee ett tag. Gjorde det igår i kvällssolen, och knäppte nån bild;

528357_10151388369700163_495685037_n.jpg


Tråkigt att ha flyttat ifrån dem sådär, vet precis hur det är. Hoppas du kan hälsa på mycket iaf! Vad är det för hund?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag är så himla less på det. Tycker att nu när jag tränat ett tag borde jag ha kommit igång så att immunförsvaret är bättre, men tydligen inte. Han som jobbat dag i helgen är dock förkyld, han kanske smittat mig. As! :mad: ;) :laugh:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt med bra träningsvecka :) Och bra matvecka då också. Det är trist när det inte syns på vågen men tålamod och långsiktig är verkligen nyckeln, men skitsvårt att tänka så tycker jag också, men förr eller senare ger det resultat!

Passar på att sammanfatta min vecka också:
2 pass styrketräning på gymmet, totalt 2 h
1 pass cykling ute, två timmar och ca 4 mil, kuperat!
5 pass crosstrainer på gymmet, totalt 5 h och 20 min

Ganska nöjd med veckan, hoppas det blir mer cykling framöver för att kunna vara ute mer, lite trist att vara inne på gymmet när det är så fint vårväder ute:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ni som tränar mycket och begränsar kosten, hur gör ni och vad äter ni? Jag måste verkligen dra åt svångremmen här borta och börja sköta kosten om jag ska få den kropp jag vill ha. Samtidigt vill jag ju inte svälta mig själv utan kunna träna på och ha energi och orka springa och styrketräna ordentligt.

Mina stora bovar är stora portioner och småätande. Så jag minskar portionerna och lägger in mellanmål när jag är hungrig. Mellanmål kan vara typ stekt spenat och fetaost (iom osten är det inte så kalorisnålt, men mättande), kvarg mixat med hallon och ev mango, någon macka... Jag tänker att jag minskar portionerna men om kroppen säger att den är hungrig är det för att den säger att den behöver näring för att bygga upp sig efter träningen. Försöker att ha ätit något innan träning. Märker att jag är mindre hungrig överlag nu än förr. Just nu har jag haft ett sjukt godissug, skyller det på mens och har ätit kasst, men när jag tänker på det är det som jag skrev ovan. :) Jag går ner men det går rätt långsamt, så det finns säkert mer effektiva metoder. Men jag är inte beredd att kompromissa på hungrigheten, det är hemskt tycker jag. Och så vill jag lära mig att lyssna och äta efter hur kroppen säger till mig. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men vad galet mycket vatten :eek: Kommer det där hinna rinna undan och torka bort till sommaren verkligen? :crazy:

Det hoppas jag att det hinner. Det är ju tur att det finns andra hagar att skifta mellan, så den där kan få vila tills den håller för hästarna
 
Sv: Beach 2013 del VII

Oh, känner igen det där, jobbigt varje gång...

Mm, det är tröttsamt. Längtar efter att få bo ihop...

Cherie: Vad gott det låter med lasagnen! :d Mums!

Det är väldigt osäkert i vilken stad jag hamnar till våren, men jag får veta i slutet av maj/början av juni, tror jag. Kommer vara såå nervös när det börjar närma sig...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Aroma- Oj vad du tränat och hållit igång i veckan. Verkligen jätte bra gjort :D Men känner du inte att det nästan blir för mycket träning? Tänker på hur kroppen känns och med energi till annat i vardagen? Fast det kanske inte är några problem?

Håller med om att det är skönare att träna ute än inne och trevligt med en naturupplevelse samtidigt, tur att jag älskar att springa och promenera. Springa gör jag ju inte nu visserligen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jättenöjd med att ha gått en mil idag! :) Så himla skönt!
Klockan ska ställas på 6.30 imorgon och jag ska försöka ta mig upp för morgonpromenad... Känner att de där shortsen som ska sitta snyggt i sommar är alldeles för tighta, så jag har lite planer på att försöka gå minst 5 km varje dag... Får se hur det går, men så är det tänkt :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sleepan- Härligt att du varit ute så mycket i det fina vädret! 5 km klarar du! Du kan ju kanske dela in det i olika delar också om du inte hinner gå allt i sträck? Typ hälften på morgonen och sen hälften efter skolan/jobbet?Och till eller från saker du ska göra.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Illamående och halsont större delen av jobbpasset=ingen löptur ikväll.

Hoppas på att kunna träna som planerat imorrn iaf, vill inte komma ur rutinen.

Sammanfattningen av veckan blir därmed 3 träningspass (varav ett dubbel), massa promenader, ok mat men sött 3 dagar istället för två. Ny lägstavikt för i år dock, nära månadsmålet.

Nästa vecka är planen
Måndag spinning och core
Onsdag zumba
Torsdag bodypump

Och minst en joggingtur nån gång under veckan. Fullspäckad helg med bl.a. Flytt så ingen plats för (mer) träning där tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp