Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Summering av träningsvecka 16 då:

9 km löpning på löpband
5 km löpning utomhus
22 km promenad
2 gym-pass
En hel del transportcyklande som jag inte reggar eftersom det inte är planerad "motion" (men ändå bra såklart!)

Helt okej men inte strålande. Den här veckan hoppas jag på 3 pass gym, mer promenader, samt att jag ska öka minst ett löp-pass till 6,5 km.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Beror inte GPSen på telefonen? Vissa telefoner kanske har en GPS som är bättre/sämre?

Min brukar också hoppa iväg ibland (ute alltså), men då syns det tydligt på kartan... Men oftast stämmer den väldigt bra :) Kontrollmäter med Eniro och sambons GPS ibland :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men halsont pga pollen?

Kl
Halsont här med :( Dagens träning avbokad.

Insåg att jag har ett spinningpass inbokat på fredag också, Hade visst varit förutseende med helgen :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är ju superbra jobbat ju! :)

Kl

Jag vill med summera! :)

Ett BodyPump-pass
16,5 km löpning
Ca 16,5 km promenad

Inte supernöjd, men det blev i alla fall fyra träningspass, vilket ju är målet. Plus promenerandet :)

Ligger fortfarande i sängen. Kom alltså inte upp på promenad för en timme sen... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag var också tveksam när min partner sa det, men han hävdade: irriterad pga pollen --> ont. Men jag vet inte. Jag är rätt känslig i luftrör och så, vet inte om det spelar in.

(När jag skumläste ditt inlägg fattade jag ingenting "Vaddå, hur har jag lyckats snurra till det om hon tror att jag tror mitt halsonda beror på hallon?!" :laugh: )
 
Sv: Beach 2013 del VII

Äh, igår låg jag kvar i sängen till tjugo över fem, nästan 2, 5 h efter att klockan ringde! :D du kan promenera senare (eller?). :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

God morgon!
Jag ska snart ut på en promenad med hundarna, men först måste jag meddela att jag har en sån galen träningsvärk i magen.
Igår gjorde vi min bästa magövning, och den suger verkligen musten ur mig. Att göra den själv är inte alls lika effektivt som att göra den tillsammans med någon, det behövs nämligen lite schwung för att det ska ta ordentligt.

Jag har illustrerat den ganska pedagogiskt:

magtraning_5174df30e087c335bf2cd83f.gif


Alltså: raka ben, överkroppen stilla.
Personen som tar emot benen ska liksom "studsa" ner dem igen, så att man håller takt och tempo och får ta i för att bromsa/dämpa så att hälarna inte nuddar marken. Och så upp igen...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den övningen är så jävla grym! Jag tycker det svåraste är att hålla ryggen rak, men lyckas jag tar den något djävulskt. Vill man utmana sig själv lite ytterligare kan man be den stående personen ibland putta benen lite åt sidan, så att man får använda musklerna på sidan av magen också.

KL
Det är kul att läsa era veckosammanfattningar, generellt verkar ni hålla ett bra tempo! Imponerande.

Den här veckan har varit rätt lugn totalt sett, först min vilsepromenad i måndags, som benen tog en del stryk av, eftersom jag sprang en del för att ta mig ut ur skogen. I tisdags var jag lite sliten, men Friskis & Svettis i Luxemburg hade öppet hus med Mega Disco Night, så jag passade på att vara med, och det var grymt roligt!
Efter det har min hals krånglat lite. Nu känns det bättre, lite snuvig och hostig fortfarande. Gick en promenad i vårsolen igår, riktigt härligt - soligt och lagom blåsigt! Idag ska jag cykla till stallet.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ni är så himla duktiga allihop som håller uppe motivationen. Min har trytit ordentligt och jag vet inte riktigt vart jag ska leta för att hitta den :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Aroma- Oj vad du tränat och hållit igång i veckan. Men känner du inte att det nästan blir för mycket träning? Tänker på hur kroppen känns och med energi till annat i vardagen? Fast det kanske inte är några problem?
.

Nä, jag älskar att träna (kondition), är nog mitt största fritidsintressen nu, så jag ser inte alls att det tar energi, det är det jag vill lägga min energi på, just nu iallafall :) Sen har jag ett stillasittande kontorsjobb också så då är det skönt att träna på fritiden. Och sen ska det väl inte förnekas att jag är himla motiverad att komma till den form jag var i tidigare, lagom till beachsäsongen typ ;)

----

Idag blir det nog spinning intervallpass efter jobbet. Nu har det fina helgvädret försvunnit här iallafall så då kan man ju likaväl cykla inne istället.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Trist med alla som är lite småkrassliga. Så surt när man vill träna!
När det gäller pollen känner jag också av det i halsen, inte så det gör ont men jag blir skrovligt och måste harkla mig hela tiden. Är man pollenallergiker kan det kanske vara svårt att veta ibland om det är förkylning eller allergin.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Delvis kl
Jag brukar också ha problem att skilja förkylning mot allergi ibland, men aldrig fått halsont och tror inte jag hört om det heller. Men det kan säkert vara så.
Allergimedicin tagen, kan ju hoppas på att mitt halsonda beror på det men tvivlar.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Instämmer på att den övningen är kanon!

kl

Gårdagen jobbade jag 8-21 så hann inte med sådär mkt motion. Blev en löprunda ute (första gången på jag vet inte hur länge!), 2,5 km på 11 minuter. Därefter körde jag lite styrka hemma
10 burpees
2 x 20 av den blåbäret visade fast ensam
2 x 10 riktiga situps
2 x 1 min plankan
2 x 20 diagonal liggande armbåge - knä

Totalt ca 45 min!

Veckan i övrigt har varit helt okej!

Måndag: Ridit 2 hästar, 50 min gym
Tisdag: Ridit 2 hästar, cykling 2 mil (50 min), promenad 1 mil (80 min)
Onsdag: Ridit 2 hästar, promenad 7 km (70 min), 50 min gym
Torsdag: Ridit 1 häst, Cykling 2 x 7 km (50 min)
Fredag: Ridit 2 hästar, 45 min bålstyrka hemma, 75 min gym
Lördag: Ridit 2 hästar
Söndag: 45 min löpning/styrka

Så totalt: 8 h 45 min utöver ridningen.

Mindre än målet på 10 h, men helt okej ändå, visste ju att jag satt ett högt mål ^^
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här kommer min vecka 7:

Vikt:

Totalt: - 3,3 kg
Vecka 7: -0,1 kg
Vecka 6: -0,1 kg
Vecka 5: +0,6 kg
Vecka 4: -0,7 kg
Vecka 3: -2 kg
Vecka 2: +1 kg
Vecka 1: -2 kg

Mått:

Midjemått där midjan är som smalast:
Totalt: -5 cm
Vecka 7: -1 cm
Vecka 6: 0 cm
Vecka 5: 0 cm
Vecka 4: -1 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -1 cm

Strax under naveln, där jag är som tjockast:
Totalt: -8 cm
Vecka 7: -1cm
Vecka 6: -1 cm
Vecka 5: -1 cm
Vecka 4: 0 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -4 cm

BLÄÄÄÄÄÄÄH! :rage:
Jag gick ner 3 kilo i mars, och HELA APRIL har jag legat väldigt silla. Det är så irriterande att jag blir helt galen. VARFÖR vill min dumma, dumma kropp stanna här? :banghead:

Kroppen ba:
"Kul med träning! Kul att du lyckas stå emot allt socker! Kul att du äter bättre och rör på fläsket! Osis att jag inte tänker bli lättare bara."

Enligt endomondo har jag förbränt nästan 10 000 kalorier genom träning hittills under april. Det kan en ju liksom inte tro när jag ställer mig på vågen...

Jag blir så less :arghh:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Min hoppar gärna när jag är inomhus eller står stilla utomhus, annars fungerar den rätt bra nu efter uppdateringen (kunde flyga runt åt en massa olika håll innan).

KL*
Tog en pw/jogg/löptur i lördags och var förvånad över att det, istället för att bli jobbigare och jobbigare att springa, blev lättare desto längre jag kom. I början var det andningen som fick mig att sluta springa och börja gå, men mot slutet var det mest benhinnorna(?) det kändes i. Planerar att ta en liknande tur denna veckan och då försöka springa mer än sist :) Har dock djävulsk träningsvärk i höger bröstmuskel pga vattenflaska i höger hand under lördagen...

Igår blev det sammanlagt ca en mils promenad (+ kort skrittur tillbaka till stallet på en islänning:)) med vattenflaskan i vänster hand. Benen känns bra, men mina stackars fötter!! :( Har lyckats få skoskav på båda fötterna eftersom mina fina reebok easytone börjat smula sönder i hälarna..

Denna veckan är fullproppad med plugg och mockning i lösdriften, hoppas få in några fler kortare promenader för att hålla igång. Ska även kolla över maten och fokusera på att gå och lägga mig i tid (har blivit dålig på det).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Äh, igår låg jag kvar i sängen till tjugo över fem, nästan 2, 5 h efter att klockan ringde! :D du kan promenera senare (eller?). :)

Slutar inte förrän 17 idag och ska träna vid 19, men ska försöka ge mig ut en sväng innan träningen. Måste bara hinna hem och få i mig något att äta först :)

Och det är SÅÅÅ fantastiskt att få ligga kvar i sängen och bara dra sig. Längtar till lördag när jag vaknar hos pojkvännen(om jag hittar skjuts till Götet :p) och bara får vara. Ingen tid att passa!

(om jag inte ska gå på MRL då, vilket jag iofs högst troligt vill göra :p)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Puh, tentan skriven och nu har jag banne mig kramp i handen :p Satt nästan 4 timmar av 6 möjliga, längsta jag suttit på en tenta tror jag. Förhoppningsvis klarade jag den!

På väg hem nu och funderar på en kort och långsam springtur för att känna lite på det och kolla om jag blivit frisk igen. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Shit, bra jobbat! 4 timmar är länge! :)

Själv satt jag ju mitt kortaste på tentan i lördags, haha. Men så var den ju samma som den de skrev förra året... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp