Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat med dubbelt muskelpass! Jag har kört ett 75-minuters spinningpulspass. Riktigt skönt! Toksvettades dock! Var lite torr vid höfterna, resten av linnet var dyngsurt. Och då kunde jag ändå vrida ur (bokstavligt talat! ) svetthandduken efteråt. Svettas ni så mycket emellanåt?

Niya, drygt! Men kanske du binder mer vätska nu när du äter veganskt? Mäter du? :)

Zass, bra jobbat med det snabba passet!

Blåbäret: det fortsätter nedåt, jobba på så hår det bra ska du se. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ Blueberry

Men vad segt att stå still i vikt trots ihärdiga försök! Men ni har nog båda två hamnat på platåer, ni kommer komma ur dem. Trägen vinner!

Sockergryn: Snygga skor!

Zass: Sjukt bra jobbat!

Ananya: Härligt med benpass! Hoppas inte morgondagen blir alltför smärtsam! Och angående joggningen, för mig släpper träningsvärken och så känner jag den inte efter några hundra meter. Sen är det kanske inte så kul när man stelnar ihop i duschen men det är en annan femma, då är ju turen redan sprungen :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat med dubbelt muskelpass! Jag har kört ett 75-minuters spinningpulspass. Riktigt skönt! Toksvettades dock! Var lite torr vid höfterna, resten av linnet var dyngsurt. Och då kunde jag ändå vrida ur (bokstavligt talat! ) svetthandduken efteråt. Svettas ni så mycket emellanåt?

Najs med spinning och shit vad duktigt med 75 minuter!

Och angående svettningen så nej, så mycket svettas jag inte än så länge. O andra sidan jobbar jag varken länge eller högt i intensitet än så länge så det är inte så konstigt. Min kondis är helt enkelt inte nog bra för att jag ska orka jobba så länge att jag kan svettas några större mängder.

När jag hade sprungit igår var jag dock genomsvettig, alla kläder var fuktiga men inte blöta.
 
Sv: Beach 2013 del VII



Här har ni :p

Dubbelt muskelpass idag. Galet jobbigt, galet kul!! Rullstolsåkande de närmaste dagarna... Eller? Spinning imorgon! :D åh, är så himla glad och taggad! Hur har er tränings-dag varit idag?[/QUOTE]

Det lät jobbigt! Och spinning med träningsvärk... huu..

För mig har det blivit 16,5 km ridning med mycket galopp = inget slöskrittande på lång tygel mer än i början och slutet.
Tre korta promenader på totalt 5,5 km.
Och lite övningar på golvet här hemma. Funderar på om jag ska köra en omgång wii också innan det är dags för sängen. Känner mig ganska aktiv idag trots allt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Najs, de ser sjukt snabba ut :D

Kl
Tack för allt pepp om min runda idag, nästa gång ska jag testa att hålla mig till planen :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gym idag! Körde igenom hela kroppen som förra gången, lite halvtunga benövningar, rätt tunga ryggövningar. Blev asglad, kunde rätt enkelt öka i både hantelrodden och latsdragen. Det tar sig! Körde även igenom magen ordentligt, den var verkligen helt slut. Körde den gamla favoriten atomic situp med 2.5 kg och körde samma idé av övning fast jag inte sträckte ut benen helt utan höll dem böjda med 5 kg och fler repetitioner. Kommer ha fet träningsvärk imorgon!

Tog även några välbehövliga formbilder. Hade på mig ett par trosor som verkligen satt åt osmickrande över fettvalkarna och inget smickrande ljus så herregud, den bilden ska jag typ etsa in i hjärnan när jag vill äta onyttig mat. Maten idag har gått bra och jag tackade nej och höll mig till min ursprungliga middagsplan när en kompis frågade om jag ville ha maxmat! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt med lite träningsvärk. Känns det att du har jobbat igenom kroppen! :) Formbilder låter ju också kul, motivationshöjande (speciellt när du kan ta nya som visar på resultat). Och duktig du är som stod emot skräpmaten :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jo, det brukar kännas bättre när man har joggat en bit och mjölksyran gått ur - men det värsta är när det känns som om man har två trästammar istället för ben, helt jäkla stumt och ingen svikt alls, haha. Men jag skippar klockan och tänker bara ta mig runt, så det går nog fint ändå!

Och det låter som du fick till ett härligt pass du också! Och före-bilder är väldigt bra för motivationen - om ett tag så ska du se att du har killer-efter-bilder att visa! :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har skummat det ni skrivit, men minns inte vad jag ville svara på... :cool:

Är helt slut. Tror det är min nya grej. Idag var det avdelningsdag, förenade nytta och nöje. Lekte laglekar utomhus och spanade på fåglar efteråt. Fick se brun kärrhök! :) Sen efter lunch började det regna, och då skulle vi bara åka runt och kolla på saker och få information. Så har stått ute i regnet några timmar... Sen åkte vi till en gruva där vi gick i kylan och mörkret, men fick se två olika fladdermöss! :) Riktigt häftigt att lyssna på Bergakungen inne i 'stora salen' i gruvan i totalt mörker! Klädsel: Underställ, linne, fältbyxor, fleecetröja, fleecejacka, tunn väst, rejäl regnjacka, tjocka strumpor, fodrade kängor, mössa och vantar. I SLUTET PÅ APRIL!!

Meeeen nu är jag trött och hes. Har haft ont i halsen rätt länge nu och tappar rösten mot slutet av varje dag.
Imorn ska vi ut och vittja fiskfällor, istället för på onsdag som planerat. Så ska spendera hela morgondagen utomhus antagligen. Prognosen säger 5-9 plusgrader, regn och upp till 17 m/s. :meh:

Planerade ett litet träningsprogram med promenader och hemmaträning tre gånger i veckan... men jag orkar verkligen inte nu...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är så härligt att höra hur bra du verkar ha det! :) Fint!

KL

Här missbrukas just nu Läkerol. Jag vet ju att jag inte ska köpa det, eftersom en ask eller två tar slut direkt... Lär vakna med ont i magen inatt... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
Ska läsa igenom snart...

Dagens pass. 1 minut på varje station och sen 4 varv totalt. Jag är död!

1. Burpees/hopprep (varannan gång)
2. Air Squats
3. Plankan
4. Stairs
5. Diamantarmävning

Dessutom sjukt jobbig ridlektion idag men mycket givande.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jaa det är fasen fint liv nu! Även om det regnar och har sig. :) Kom dock på att jag glömde ta före-bilder när jag rensar i trädgården och har mig! Tänkte ju dokumentera detta... Istället för sådana bilder på mig själv. ;) Får helt enkelt fota mer framöver!

Haha gött med Läkerolen... Sockerfritt, men laxerande. ^^ Finns ju så himla goda smaker nu för tiden också! Deras lakritsvarianter är ju dödsgoda.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag blev rejält peppad bara av att läsa ditt inlägg!

Delvis kl
Väldigt obeachig dag igår. Ingen träning pga halsont och feber, sen tårta på jobbet.
Ska försöka samla motivation att hålla koll på maten trots tt jag inte kan träna. Halsen känns dock lite bättre idag, hittills. Blir bara promenad men zumba imorgon är nog inte kört :)

Jag har ju en valp/unghund som ibland behöver gå ut så här dags... Någon gång snart SKA jag ta tillvara på det och ta en långpromenad då. Nu på våren är det underbart ute så här dags så länge det är uppehåll. Jag älskar tidiga morgnar, hatar att gå upp till dem bara.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och här regnar det... igen... :arghh: Hoppas det stillar sig på en stund så jag kan cykla till jobbet, annars blir det bussen och så förhoppningsvis promenad hem, och en liten löptur! Hatar verkligen att bli regnad på, speciellt i "civila" (icke-träningsanpassade) kläder!

Det blir en hektisk dag med NP-tjofräs på skolan, så jag hoppas jag har huvudet med mig ikväll.
 
Sv: Beach 2013 del VII

usch ja, jag håller med. Man har gjort sig i ordning för att se vettig ut på jobb/skola och så går man ut och så regnar det och blåser... :down:
Här regnar det också men jag hade tur och hann gå till bussen innan det började.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här regnar det inte... Än.. Igår var jag en sväng på gymmet men tog inte i som jag skulle, latade mig. Baah får bli en runda på gymet idag igen tror jag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag vet varför min motivation tryter: för att jag tycker om mig själv och tycker jag är ganska fin som jag är. Min motivation har innan varit att jag vill bli av med fett, men just nu är jag inne i ett stadie där jag är nöjd med mig självO_o vilket egentligen är jättebra, men i mitt undermedvetna så vill jag fortfarande träna för att bli finare, men jag är inte tillräckligt missnöjd med mig själv för att göra det.

Jag vet inte om jag ska vara glad eller irriterad över saken:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att vara nöjd!
Min motivation brukar gå lite k perioder, gäller att hålla vikten/formen under tiden så får man satsa mer när motivationen är där :)

Sätta andra mål kanske? Typ vadå ska uppnå i träningen istället för hur mkt du vill gå ner. Eller bara njut och var nöjd :)

Kl
Precis när jag bestämt mig för att ge upp det där med sömn, äts frukost och ta en promenad så inser jag att det börjat regna. Äckelväder! Får försöka vara produktiv inne och hoppas på att det går över snart
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag blev rejält peppad bara av att läsa ditt inlägg!

KUL!! För det är ju det som är meningen här i tråden va? :banana:

Hur som helst, vaknade upp idag precis som jag trodde - träningsvärk gånger 1000. MEN jag är sjukt glad och taggad inför spinning ikväll!! :rofl: Det är så sjukt kul att träna! Längtar till varje gång. Sen är jag så glad efteråt (och trött) att jag faktiskt har svårt att somna på kvällarna, trots att jag är trött. :o För jag är så glad! Har egentligen inga som helst problem med sömnen, men det beror på att jag är så glad att jag bara vill dansa runt i mitt rum typ... HOHO! IDAG ÄR EN BRA DAG! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp