Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Åhhhhh... Så äter du typ dom två sakerna jag saknar som faaaaan i mitt vegetariska liv... Det jag saknat sen jag blev det 1996 också... Bacon och strimlad biff med bambuskott.... *dreggel*

Grymt att ha ätit så bra! :)

Fast jag skulle gärna få tips om fler övningar också och hjälp med en del annat också så det är inte bara benböjen :)

Jag har kollat hur många youtubeklipp som helst men ja jag vet inte, jag lyckas helt enkelt inte få till känslan. Antingen håller jag på att ramla baklänges eller tippar fram.

Finns tyvärr ingen att fråga heller :(, tränar inte på ett "riktigt" gym utan i jobbets motionslokal. Friskvårdscenter heter det tydligen för så står det på dörren ;)

Förlåt :angel:
När jag var vegetarian (i hela sex år, hur nu det gick till - jag äter knappt några grönsaker/bönor/liknande) saknade jag mest korv stroganoff, det var liksom omöjligt att göra en riktigt bra vegetarisk variant.

Måste medge att det gör ganska ont i magen just nu haha. Inte van vid att få i mig så mycket på så kort tid. Herregud vad jag skulle gå back på en buffé.

Just ja. Träningsmusik. Kom på att jag inte delat med mig av de jag brukar lyssna på, så här kommer några spotifylänkar av blandad stil:
Rumors Of My Demise Have Been Greatly Exaggerated (jag skulle kunna dö till den här låten, min eviga favorit som alltid tar fram det där lilla extra)
The art of losing
Get up (Rattle)
Fever for the flava (refrängen är det bästa)
How to be a heartbreaker
Give me everything
Pumped up kicks
Holding out for a hero
Don't ask me
Everywhere (känns ganska slö att lyssna på i soffan, men är asskön ute på en myslöptur)
All you wanted (samma sak som föregående)

Ah, ok jag förstår. På "mitt" jobbgym har vi en som är ansvarig (är ansvarig för gymmet och har de få gruppass som finns), har ni ingen sådan på ert jobb som kan ge dig råd? :) Annars är det alltid bra att få råd, så om du går till en PT blir det nog bra. :)

Uäck vad jag mår illa nu :crazy: All mat jag ätit idag har varit äcklig, jag har försökt fixa till den genom att krydda men det blir ett tvång så jag bara kryddar mer och mer tills jag har ett par msk kanel i gröten eller alldeles för mycket sötningsmedel och aromer i smoothien eller för mycket salt i soppan. Känns som att maten är på väg upp igen (för mycket info kanske ;) )och jag har ingen aning om vad jag ska äta imorgon varken till frukost, middag eller kvällsmål för allt jag brukar äta får mig att må illa och jag är rädd för allt annat.

Hmm, vet inte varför allt smakar så illa just nu,och den stora frågan är vad jag ska äta imorgon, måste bestämma frukosten ikväll annars blir det kaos imorgon innan jag ska iväg och jag lär inte hinna i tid...Och jag funderar faktiskt på att utmana mig med något annat än det vanliga till middagen och kvällsmelliset för jag får som sagt inte i mig det jag ätit idag. Får passa på att se det som ett tillfälle att vidga mina vyer istället för att se det som bara hemskt att inte ha någon aptit.

Finns det någon som har tips på en snabb och lätt frukost som inte är gröt eller smoothie eller smörgåsar?

Fruktsallad kanske?
Med lite yoghurt till.
Eller någon avokado?

Finns det ingenting du tycker om att äta eller tycker om smaken på?
Finns det något som kan trigga igång matlusten? Jag tänker typ... lukten av nybakat bröd eller något annat alldeles fantastiskt :love:

Testa att dricka lite mjölk/yoghurt för att "blanda ut" kryddorna i magen, då kanske du mår bättre? Förstår om det är svårt, men lite kanske går att få ner?

Förstår om du mår illa om du kryddat en massa, kryddor kan vara ganska starkt och förmodligen har du väldigt känslig mage efter all självsvält :(

Kan du äta banan och ägg? I så fall kan du kanske utmana dig själv och göra en bananpannkaka? Det innehåller enbart en banan och ett ägg. As simple as that. Jag brukar krydda smeten med kanel!

Herregud beachisar, ni är galet snabba :eek: Sida 6 på ny tråd och jag tror dessutom jag har flera sidor på gamla tråden att catcha upp! Har inte riktigt haft tid att hänga med senaste dagarna, packar inför Egypten och mycket i skolan... Den dagliga motionen har blivit lidande men maten går bra!

Mitt mål Komma ner till ca 57-58 kg. Långsiktigt mål är att börja träna lite mer styrka så jag kan forma kroppen snyggt. Jag vill röra på mig något varje dag, mest promenerar jag.
Startstatus 70 kg, oändligt lite motion
Nuvarande status 62 kg, dagliga cykelturer, försöker få in vanan att ta en rask promenad minst en gång varje dag också

Kommer nog inte hinna hoppa in så mycket mer i tråden innan resan, men kommer tillbaka när är jag kommer hem - nöjd efter lite värme och sol, förhoppningsvis fortfarande på 62 kg :angel:

Eller hur, skulle knappast förvåna mig ;) Kul att läsa allas presentationer, man glömmer så lätt bort era mål och den resa ni redan genomfört ! :)

Hihi :D

KL

I morgon ska jag äta på Chopchop med mormor. Sjukt onyttigt - men så sjukt jäkla gott :love:

*knapp*

Idag har jag varit beachig och köpte en ny bikini liiiite för liten. Men ack så snygg! Var på Gränby en sväng idag efter besök tillsammans med kompisen på UAS. Dessutom BH i mindre storlek :D

60 minuter Crosstrainingpass idag läggs i agendan. Sjukt slut i kroppen idag.

Kl

Vem är det som gått in i endomondo utmaningen och tagit en brutal ledning på typ 20 mil?

Blev en 6 km för mig idag i alla fall.

Tack för tipsen! :bow:

Funderar faktiskt lite på frukt och yoghurt eller att mixa 1 banan med frysta bär för det blir inte så mastigt i magen.Funderar på äggvitefluff med hallon i också, det kan vara gott ibland och känns inte så förbjudet, är ju bara äggvita och bär. Men alla förändringar är svåra och kaloriräknaren tickar på i huvudet. När jag kört på gröt så länge så är det svårt att ändra men imorgon ska jag det.

Bananpannkaka skulle jag kanske klara om man kan ha bara äggvita istället för med gulan? Att man typ tar 2 vitor istället för ett helt ägg? Hur länge ska man steka den och på låg eller hög värme? Ska det vara salt i smeten som i vanliga pannkakor?

Har förberett kvällsmelliset till imorgon nu iaf, det blev en redig skål med silkestofu, naturell yoghurt och björnbär som jag mixade och skjutsade in i frysen och tar fram någon timme innan matdags imorgon :bump:

Ni har kanske rätt i att kryddorna gör mig extra illamående och dålig, har mest tänkt på att det är smaken i sig som jag mår illa av men det låter ju troligt att de faktiskt påverkar magen också.

Problemet är att när man äter väldigt fettsnål kost eller har för lite fett i kroppen så känner man inte smaker normalt. Smaksinnet blir avtrubbat så det behövs mycket mer kryddor för mig än för andra och de flesta smaker känns knappt alls :mad: Sen blir ju inte smaklökarna bättre av att krydda så extremt mycket som jag gör heller men försöker sluta men det är verkligen ett tvång och jag har haft det länge, konstigt tvång egentligen :grin:

Ah, ok jag förstår. På "mitt" jobbgym har vi en som är ansvarig (är ansvarig för gymmet och har de få gruppass som finns), har ni ingen sådan på ert jobb som kan ge dig råd? :) Annars är det alltid bra att få råd, så om du går till en PT blir det nog bra. :)

Nä det finns ingen alls som är i gymet annat än de som tränar där. Det är verkligen inte stort.

Ja det löser sig nog. Ska försöka få med en duktig kollega till gymet så hon kan instruera mig lite. Annars får jag väl hålla mig till benmaskinerna och utfall :)

Ja det går bra med bara äggvita, ägget är ju mest till för att det ska bli fast! Tror dock att den håller ihop bättre om du tar tre äggvitor, om du klarar det? Nepp, inget salt! Enda kryddan är kanel :)

Vågar du testa att ta lite yoghurt med bananen och bären? Eller lite mjölk?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka