Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Cili- jag har också haft dåligt samvete för att jag liksom har motsatt problem mot vad en del andra har här i tråden , som att jag ska äta mer och röra mig mindre. Men jag har alltid fått så positiv respons här i tråden så det har släppt lite och jag tycker inte du ska känna så heller. Alla är med och jobbar mot sina egna mål :)

knapp.

Jag försöker ansluta mig (igen...) och hoppas att jag ska hinna med i ert tempo den här gången. ;)

Status:
Ålder: 23 år.
Längd: 157-160 cm, vet inte exakt.
Vikt: Jag äger ingen våg, skulle tippa på 55-60 kg.
Målvikt: Den magiska siffran är 50 kg, men skulle jag känna vid (stabila) 55 att jag är jättenöjd så är det inte hela världen.

Jag har under hela min uppväxt och tonårstid varit väldigt aktiv, framför allt med ridningen (två hästar/dag i tävlingskondis sen jag var tretton), men de senaste åren har det gått utför. Just nu har jag en ponny som jag bara promenadrider, hon är 26 år, så det är väl dags för henne att tagga ner lite, och en än så länge oinriden treåring som ska ridas in. Tanken är ju dock att jag ska börja träna och tävla aktivt igen det första treåringen är redo för det, så då skadar det ju inte om matte är i form själv.

Jag älskade att jogga (jag var sjuk i huvudet som barn, beep-testet var min favoritaktivitet på idrotten), men efter en benoperation 2007 har jag aldrig riktigt kunnat springa riktigt länge, men jag hoppas, hoppas, hoppas att jag ska kunna träna upp styrkan i det benet så pass att det går.

I nuläget är jag lite begränsad ekonomiskt, CSN + hästar + skicka hästen på inridning + osäker framtid då jag slutar skolan i juni = inga pengar att lägga på gymkort. Jag försöker utöver den lilla ridning det blir på gammelponnyn och den lilla motion jag får av att motionera den andra för hand, gå en timmes powerwalk minst fem dagar i veckan, samt lite magövningar här hemma. Tips på övningar mottages tacksamt. :D

Mina mål:
*klara av att genomföra dagvårdsbehandlingen på äs-enheten
* få vara hemma och slippa sjukhus
*gå upp ett par kilo i vikt
* klara att äta enligt matschema
*promenera max 60 minuter per dag
* få en friskare kropp, bättre värden och mer energi

Avokado!!!!! :love:

*knapp*

Var i stallet o mockade 4 boxar och la in hö till dem, sen red jag typ en kvart på min lilla häst.. Nån grannunge tyckte det var asskoj att bränna runt på den hemmanickrade rallybilen på åkern på andra sidan vägen, vilket hästen inte riktigt var nöjd med.. Men eftersom hon var typ finare än hon vart innan i bara ridning i skritt och bara så kort tid, så vafan! :)

Sen frös jag så jävligt att när jag kom hem körde jag ett kort yogapass jag gillar. Gött!

vad roligt med så fina störningsmoment under ridturen.. inte. Påminner om förra veckan när några ungar fick för sig att smälla av raketer i skogen när jag var ute och red. Häststackaren (som vanligtvis är en klippa) blev livrädd och taktade sen genom hela skogen.. :cool:

idag har motionen hittills bestått av utsläpp av hästar imorse och mocka box+ fylla hö. Var fruktansvärt omotiverad till att bylsa på oss och rida ut (mest pga kramsnön) så hästen fick hjärngympa medelst klickerträning istället, och jag, jag stod mest still :p

får se om jag drar med sambon ut på promenad ikväll, men han är på aw just nu så jag tvivlar på att han är sugen...

kl

Efter att jag varit på permanent hårborttagning (aj i helvete:devil:) så fick jag mig en promenad på 2,5 km hem. Det har varit min motion idag och nu sitter jag och äter smågodis. Fast att jag inte tycker det var så gott så fortsätter jag äta:o

Kanske gör lite popcorn istället, det känns iaf något nyttigare:p

Verkligen skitkul när folk förstör ens ridning! :cool: han (eller jag bara antar att det var en kille :p) körde när jag kom, sen vart det tyst ett tag men började såklart när jag gjorde iordning hästen... Hon blev rätt "vaken" där inne men ändå lugn. Jag hade tänkt ta en kortis i skogen, eller barbacka på banan (som dock var hård så mycket mer än skritt skulle inte gå), men eftersom sista biten från skogen går längs med åkern det kördes på sket jag i det, och barbacka kändes inte så smart heller... Så sadel och ridbana fick det bli. Och lilla hästen var så söt. :love: Hon är liksom snällheten och lugnet själv, men så trippade hon på tårna och var alldeles tittig. På sitt egna lugna vis då. :love:

Jag hoppade av så fort jag hörde bilen komma ut igen, hästen brydde sig lite men inte jättemycket... Bilen försvann rätt fort igen så jag hade nog kunnat fortsätta rida, men med tanke på hur kall jag redan var så var det nog ändå ett bra beslut att gå in!

Men sååååååå störigt! Hade mycket hellre tagit skogen... Hur kan det vara skoj att köra runt runt på en jävla frusen åker? (okej om det i alla fall skvätte lera tänker jag ;) ) Människan tycker säkert samma om mig och min ridning... MEN ÄNDÅ! :D

*kl*
Presentation var det ja..

Längd ca 165
25 år
Vikt: inte vägt mig på jättelänge (vilket varit bra för hjärnan...) gissar på ca 64 dock.

Skriver just nu exjobb så har väldigt mycket egentid. Men tillbringar morgnarna i ett galoppstall och rider 2-3 hästar. Sen hem och plugga och hoppas på att klämma in lite mer träning på kvällen 2-4 gånger i veckan. Varierar mest mellan box och löpning.

Mål: Måste ställa mig på vågen snart igen (eller måste först köpa batteri) inför galoppsäsongen så jag vet om jag kan rida något lopp. Bävar lite för det! Men drömmen är att komma ner till ca 60 kg och få lite fastare kropp med mer muskler. Dock saknas lite jävlaranamma och självdisciplin för att nå det målet. :angel:

Börjar känna av alla minutrar med 90 grader mot en vägg från boxen igår nu i lår och rumpa. Vi fick 10-15 cm snö igen idag så inte alls lust att ge mig ut och löpa i eländet! :mad:

KL

Mööööög. Hur gör man så att städning blir mer träning? :D :angel:
på med musik och dans-städa! :D
Eller nåt :p jag brukar dansa när jag diskar, fast då står jag ju iofs mest still så det är kanske mer kul än träning.

kl

Kvällens middag blev omelett (grundsmet med en klick dijon och lite osttärningar) och champinjonstuvning, samt några körsbärstomater mest för att få lite rolig färg :D ingen vidare matlagningsmotivation idag heller :p

knapp.

Haft värsta beachiga dagen idag (varit ledig:D). Promenad 40 min i morse innan frukost. 8 bitar sushi till lunch:d Sen stack jag ut och sprang intervaller vid 15-tiden. 2 km lugn uppvärmning + ett par stegringslopp. Sen körde jag 200-ingar. 200 m intervall - jogg/gåvila 45 sek x 3 sen en serievila på 1:30 (gå/jogg). Upprepades tre gånger. Så 1800 meter intervall sammanlagt (eller, det blev nog typ 2000 m för glömde att sätta igång klockan en gång så fick göra om det:p). Sen 1,5 km nerjogg. Intervallerna gick i snitt på 4:20-tempo. Blev ett riktigt bra pass på sammanlagt 6,71 km och 39:25 min.

Var väl inne vid lite innan 16, drack en smoothie (någon frågade efter lite tips på smoothie-recept, den jag gjorde idag var på lättkvarg, minimjölk, vatten, fun light tropical fruits, 1/2 banan, fryst mango och lite frysta hallon) och sen klockan 17 var jag på ett pass på gymet! Functional toning hette det, funktionell styrketräning i 55 min och det var riktigt kul och jobbigt! Kommer jag nog gå på igen:) Proteinshake direkt efter detta och sen skypedate med min älskling i Indien. Nu har jag precis ätit kvällsmat, lax i ugn med creme fraich med smak av ingefära och chili samt pasta + sallad till det. Det blev riktigt gott:d

Nu: soffan, Heroes (vet att jag är efter;)) och något gott att tugga lite på:) Fett nöjd med träningen idag, och räknar man med mina promenader har jag tränat 5 h och 29 minuter redan denna veckan:D Men imorgon blir det lugnt!

Men wow!

Själv har jag marinerat mig i träningsvärk hela dagen, fram till nu på kvällen.
Jag har stretchat och vårdat mina arga vader och funderat lite om vadernas status (stumma, "köttiga" och inte så elastiska som man kan önska) kan bero på alla tusentals timmar jag har spenderat i sadeln? Vad tror ni om det? Hittills i mitt liv har liksom ridning/stallsysslor och hundpromenader varit den enda träningen för mig.

Jag jobbade även lite med gummibanden (älskar dem! :love:) och när världens bästa make kom hem hjälpte han mig med benlyft av den här typen:
http://youtu.be/MsZN1x1ynvk?t=43s
Men han står med sina ben på var sida av mitt huvud och tar emot mina ben när de har kommit tillräckligt högt + skickar ner dem mot golvet igen. Medan jag bromsar och pushar uppåt. Mina magmuskler ser ut precis såhär efteråt: :crazy:

:D

Om det inte snöar på förmiddagen i morgon ska jag ta min runda på 4,6 kilometer.

kl

Bra matdag idag.
Har fått i mig mina två smoothies från imorse. Sen stuvade makaroner med bacon (och så blev det en extra matlåda). Och nu på kvällen blev det mat från kinarestaurangen: biff med bambuskott (och en matlåda även där). Och så lite chokladhare där emellan...

Med mina matlådor ser det ganska lovande ut för morgondagen också. Planerar att börja dagen med baguetter, sen en likadan smoothie som idag fast med kvarg i precis innan jag ska åka iväg, sen blir det massa timmar jobb (där jag eventuellt kan ta med mig den förstnämnda matlådan) - och sen kvällsmat efter jobbet beroende på vad det blev till lunch (dvs den kvarvarande smoothien sedan förmiddagen, eller en matlåda). Känns riktigt bra att ha en hel dags matintag planerat!

Måste köpa mig någon smoothievänlig behållare som går att ta med i bilen förresten. Nån som har nåt tips?

Då ramlar jag in såhär på kvällskvisten!

Längd: 180 cm
Nuvarande vikt: Typ 70 kg
Målvikt: 68 kg (men 65 "egentligen", vet bara inte om det är rimligt)
Allmänt mål: Gymma 3 dagar/vecka och springa 2 dagar/vecka. Hyfsa till maten lite och bara hålla mig till vanlig husmanskost.

Och idag hade jag tänkt springa men eftersom det snöade horisontellt och blåste så gick jag ner på gymmet istället. Blev ben idag, och ingen smärta denna gång! :D :banana: :bump: Sprang på bandet som uppvärmning också. Försökte göra några benböj men lyckades typ inte alls utan det blev bara pannkaka. Får vänta med dem tills jag kan engagera nån att hjälpa mig eller få hjälp av en PT.

Verkligen glad att jag inte planerade för att springa idag, hade fasens inte gått. Har snöat ett tunt lager så det är halt och fint men inte nog tjockt för att få ett ordentligt fäste med broddarna. Får se om det ordnar upp sig i helgen eller tänker fortsätta vara dåligt underlag..

Men du, kan du inte kolla videos, kolla när du gör i speglar och sedan fråga någon som jobbar i gymmet? Du behöver ju inte betala för en PT-timme för att någon ska ta sig två minuter för att kolla på din teknik i en viss övning och säga vad du behöver rätta till? Sådana saker frågar jag lätt om när jag är osäker. :)

Pratade med en träningsnörd i min närhet idag. "Men alltså, du kör ju mest konditionspass och inte ren styrka, du behöver inte ha några vilodagar." Jag blev lite sugen på att haka på honom för att få hjälp att komma igång för att köra lite ren styrka. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 570
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka