Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Jag mäter magen på två ställen; i midjan där jag är som smalast och typ två cm nedanför naveln där jag är som tjockast.
Inget fusk här inte! ;)

Mät alltid vid samma tidpunkt så blir det mest rättvisande. T.ex. morgonen före frukost.

Jag har också problem att äta regelbundet som sagt, och att få till lagad mat som inte bara är pasta i dagsläget.
För min del får jag nog inte i mig för lite kcal, men humöret och måendet blir ibland lidande. Väger väl upp det med att äta massa skit när jag blir alldeles för hungrig. Rutinerna som brister här, jag jobbar så dumma tider och båda jag och sambon är inne i nån svacka när vi inte har lust att laga mat.

Det där skulle kunna vara skrivet av mig själv, minus sambon då.
Men just nu står jag faktiskt och tinar bacon i varmvatten. Det ska bli stuvade makaroner och bacon idag. Var sugen på det för några dagar sen, så det borde gå ner. Matlagningen sker på ren vilja idag. Äta bör man, annars dör man.

Oki... jag ställde mig på vågen i morse och noterade drygt ett kg upp :o sen senast jag vägde mig.

Längd: 163 cm
Vikt: 66 kg
Målvikt: ca 53 kg

Har inte så mycket andra roliga mål egentligen. Träna som jag ska, springa mer, promenera mer. Försöka hålla mig frisk på något sätt.

Dagens mål (för att jag redan funderar på om jag inte kan slippa gå utanför dörren idag, det blåser!): kort promenad, 100 burpees, 50 squats, plankan. Det får duga, jag har precis varit sjuk.

Kl

Längd: 163 cm
Vikt: Vet inte. Vägrar ställa mig på vågen för tillfället. Startade på 75. Mest troligt +/- nåt kg.
Mål: Fortfarande 10 kg ner i vikt, inte kommit någonvart på den resan som sagt. Springa milen. Samt de där 2 km/10.30 min.
Bli starkare, piggare, friskare och allt det där.

Oj, jag har för mig att jag sett bilder på dig och jag skulle gissa att du vägde betydligt mindre än mig. Samma sak med zassoo.

Nej, det är ju bara att lura sig själv och det tjänar jag verkligen ingenting på.
Jag står som jag brukar, rak i ryggen och andas normalt. Jag putar ju inte direkt med magen, men jag drar inte in den heller :)

Verkligen!

*kl*
Kom på att jag nog ska börja skriva här vad jag äter på en dag. Behöver skärpa upp kosten igen.

KL

Sprang en sväng innan lunch. Hade tänkt mig ca 4 km men sprang vilse och slutade på 6,6. Haha.
Ingen bra tid men det var SÅ jävla tungt idag. Och snöigt och kallt och jävligt. Brrr.
Meeen, pannbenspass. Eller hur var det? :p Nu är det gjort iaf.

Har just smäckt i mig en tallrik blomkålssoppa med ett halvt paket knaperstekt bacon. MUMS.
Ska nu hoppa in i duschen och sen städa för att efter det dra iväg på skyttelektion. Helt okej dag det här.

Alltså, det yr omkring en massa snöflingor här. Jag blir så less :(
Idag blir det inte så mycket sport och motion från mig, men jag tänker ägna en stund ikväll åt att träna lite med bollen (mage/core) och gummibanden (triceps) (jag planerar dessutom att göra TVÅ stycken armhävningar). Och att stretcha vadjäveln. Har ni en aning om hur svårt det är att stretcha Soleus på ett korrekt och smidigt sätt?

Svårt, I tell you. :mad:

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag... Kanske ta en promenad? Eller gå en sväng? Eller varför inte lunka?

Oh, variationen är totalt... :angel:

Jag är hyfsat muskulös trots att musklerna numera gömmer sig bakom massa plufs. Så jag kanske ser ut att väga några kilo färre än jag gör, men smal är jag då rakt inte ;).
Just nu känner jag mig så jefla fet dessutom, vilket är mycket värre än att faktiskt vara det. Struntar totalt i kosten och känner mig uppsvullen och ganska vidrig. Bläääh.
Vet inte hur jag ska få tillbaka motivationen riktigt.

Sleepan: bra att du tog dig ut! Jag ska också ge mig ut en sväng tänkte jag. Här blåser och snöar så jag är inte toksugen :grin:z

Ellerhur, man är inte sådär supermotiverad att ta sig ut ;) Men det är bara att göra! :D

Förresten har jag fått med en vän till på Näsetloppet, så nu måste vi banne mig anmäla oss! :p :D (efter CSN då...)

Nej, potatis är det godaste i världen. ;) Stekt och som gratäng. MMMM.

Jag har gymmat, pust och stön... Mycket trött nu! 15 min på crosstrainer, varav 5 långsamma och 10 typ fullt ös. :p Sen benpress, benspark (nästan noll vikt), benspark på mage, situpsmaskin, in/utrotationer med gummiband, rullplanka med boll, rygglyft på boll, liggande sidolyft med benen samt 10 armhävningar to finish it all.

Nu; kvarg, äpplejuice och kl fyra är det Biggest Loser. :D :p

Nej men kärt folk, lax, finns inget som slår lax! Det är det godaste, i alla dess former:d

Vilken aktivitet det är i den här tråden, nästan ett helt halvtidsjobb att följa den ;) Tre dagars konditionsträning i rad för mig har det blivit så idag blir det vila. Eller en promenad i kylan ska det bli efter jobbet, bara att klä på sig varmt antar jag. Kan våren anlända snart tro?

skriver under på kallrökt lax, all annan kan jag motstå, men inte den! :d

Och ost... alla former av ost. Och bacon.. och klyftpotatis... och avokado! Jag gillar mat helt enkelt :D

har just klämt lite mozzarella till mellanmål. Kanske inte den allra bästa maten, men jag har suktat efter den ett tag i kylen och nu var den påväg att bli för gammal :angel:
Blev en relativt nyttig lunch med tagliatelle och en pastasås med morötter, passerade tomater och lidls turkiska lättyoghurt, samt en sallad med bönmix och gröna ärtor :d Så det kanske väger upp lite.

Nu ska jag åka ut till stallet eftersom jag inte står ut med att vara hemma när mina grannar löper elefantamok :mad: Blir nog ingen ridning idag pga kramsnön, men det beror lite på hur det ser ut borta vid stallet..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 570
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka