Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Vet att jag inte har skrivit så mycket om min träning, det senaste jag skrev om dans-passen var iaf att de inte var så jobbiga, men att det säkert skulle ändra sig när jag väl börjat hänga med i koreografierna. Och såhär ca en månad senare kan jag ju säga att det stämmer rätt så bra! :D De är rätt bra konditionsträning och man blir supersvettig! Men så himla roligt! Försöker planera in det så att jag går på ett hiphop-, ett feminine vibe- och ett ragga-pass/vecka. Det är samma lärare på hiphop och ragga-passet, och hon är så jäkla cool och peppig så att man blir glad av varje pass. :laugh:

+ Jenka

Jag har alltid apelsin/apelsinjuice i mina. Tycker om syrligheten som blir då! (kanske borde börja mixtra med andra kombinationer snart för att hitta nya favoriter)

Receptet på den jag la upp bild på är på ett ungefär (till två stora glas):
1 banan
1 apelsin
En näve fryst mango
Max 1 dl Bravo Äpple Apelsin & Passionfruktjuice
Ca 2 dl naturell yoghurt

Måste dela med mig av den godaste juicen också. Den är standard på sommaren, så jäkla gott att göra i ordning och sen gå ut och sätta sig i solen.
1 apelsin
1 näve fryst mango
1/2 konservburk ananasringar (samt en del av spadet)
Apelsinjuice, den mängd som krävs för att få rätt konsistens och smakbalans.
20120310-185951.jpg

Trist med trasig mixer Jenka :( Ska du köpa en ny så finns det billiga med högt W-tal på netonnet *prisnörd*

Skönt att höra att ni tycker så!
Det känns ju lite sisådär att gå in och skriva "idag har jag bara ätit...", när andra har svårt att hålla nere kcalintaget. Men som ni säger, det är ju ett problem jag försöker komma tillrätta med. Och så länge jag inte uttrycker mig i stil med "kolla vad jag kan" så kanske det är lugnt ändå (och för att förtydliga: det är absolut inte så jag känner heller, jag blir snarare förbannad för att jag inte tar hand om mig själv bättre genom att äta regelbundet)

Jag har också problem att äta regelbundet som sagt, och att få till lagad mat som inte bara är pasta i dagsläget.
För min del får jag nog inte i mig för lite kcal, men humöret och måendet blir ibland lidande. Väger väl upp det med att äta massa skit när jag blir alldeles för hungrig. Rutinerna som brister här, jag jobbar så dumma tider och båda jag och sambon är inne i nån svacka när vi inte har lust att laga mat.

Woho, ny tråd. Då hoppar jag på.

Längd: 166 cm
Vikt: 66 kg
Målvikt: Har alltid tänkt 55kg men tror att jag kommer vara nöjd vid 60.

Mål: Träna 3 dagar i veckan. Springa midnattsloppet på 60 min. Äta bättre och mer regelbundet. Bli bättre på mellis.

Jag har precis kommit igång med träningen eftersom jag har problem med mina axlar under ridning(har haft hästuppehåll på 4 år). Har för flera år sedan varit någon form av träningsnarkoman och har därför haft svårt att komma igång med träningen på en lagom nivå eftersom det har känts som om inget räcker; "Kan jag inte träna två pass om dagen, 6 dagar i veckan. Då kan det vara. Jag klarade det förr. Fan vad dålig jag är.".
Känner nu att jag äntligen hittat till en bra plats och har ett bra fokus med min träning.

KL

Dags för min presentation då :D

Startvikt (Januari nån gång): 87kg
Målvikt: 68kg
Nuvarande vikt: 82kg
Längd: 180cm

Jag räknar med shape-up. Äter sen tre veckor (eller nåt sånt) tillbaka ingen pasta, ris, potatis och liknande förutom vid få enstaka tillfällen (det kan alltså hända). Följer ingen speciell diet men tycker att det är kul att lusläsa innehållsförteckningar och räkna så att jag får i mig det jag behöver :D
Kan säga att jag sen jag slutade med ovanstående kolhydrater inte haft halsbränna en enda gång, vilket tidigare var ett dagligt bekymmer. Jag har också minskat nästan en dm runt mage och midja, så jag skulle faktiskt gissa på att jag är känslig för gluten eller liknande, med tanke på hur BRA jag mår efter att ha skippat "skiten"!

Mina mål är att komma igång ordentligt med träning, få bra kondition och bli stark nog att med lätthet klara av polisens fystester. Samt komma ned till min idealvikt!

"lägesbild":
foreefter_zpse70cb2ab.jpg

kl

Längd: 170 cm
Vikt: 55-56 kg
Mål: Fortsätta att äta bra mat, bli starkare, springa något lopp i år.

Status: Det har gått bra med både träning och mat hela året! Lite skadeproblem så jag har haft någon vecka ofrivillig vila men annars rullar det på. Jag ska resa bort i mitten av maj så då vill jag att sommarformen ska vara nådd! :laugh:
Jag har stalkat beachtrådarna i över ett år, men jag har inte så mycket att tillföra så jag kommer nog inte att skriva så mycket även i fortsättningen

Edit: Lägger till en "formbild" från januari, börjar bli dags att ta lite nya

img_5062_zps0c4859fa.jpg

Senast ändrad:

Kl

Något har ju hänt i alla fall... Det är stretchjeans men jag drar inte i dem utan så stora har de blivit! Dags att ta fram en mindre storlek tror jag :D

D5EA143B-1D09-4D62-BF48-77F80D001738-3187-0000085D8568BDEF_zps26fed7fd.jpg

Min presentation:

Ålder: 25 år
Vikt: 55 kg
Längd: 161 cm

Mål:
* Få en bättre kosthållning (sluta äta sött varje dag och inte äta så mycket pasta:p)
* Bli slankare/fastare i hullet
* Starkare och ha en bättre kondition
* Piggare i allmänhet

Hur:
Sluta äta onyttigheter hela tiden, gymma 3 ggr/vecka och springa 1-2 ggr i veckan. TYP

Just nu skulle jag säga att det i det stora hela går bra. Gymmet går bra, hullet har känts fastare den senaste tiden och jag känner mig piggare :)

Dock känns det inte riktigt som att vikten ändras oavsett vad jag äter. Senaste veckan har jag ätit under 1500 kcal varje dag, ofta legat runt 1100 kcal och med lite matte tycker jag att jag borde gått ner 0,5 kg denna veckan, detta har inte hänt, jag ligger stadigt på 55 kg.

Egentligen känner jag att jag inte borde stirra på vågen men det är svårt att mäta "framgång" på annat sätt.

Använd måttband!

KL

Jag tror att jag har abstinensbesvär över något :angel: Men jag vet inte vad :rofl:

Tredje dagen med ett huvud som känns som om det ska sprängas...

VATTEN! Ska prova! Mitt förråd av loka är ju slut så det kan ju hända att jag minskat mitt vätskeintag!

Tror jag ska anställa dig som Personlig Kroppstolkare. (misstolka ej, tack :D)
Kan ju inte läsa av mig själv alls, uppenbarligen :grin: Har levt med vätskebrist i tre dagar :eek: Att jag inte fattat?! Hinkade precis i mig en hel liter vatten och huvudvärken sade bye bye!

Kan för övrigt säga att jag måste vara en riktig plåga för mina njurar, som inte dricker alls och sedan hinkar ALL THE WATER på en gång :D

KL

Hoppar in i tråden!

Längd: 173 cm
Vikt: 66,5 kg
Mål: *59 kg (senast juni)
* Bli starkare
* Minska mina mått

Är och har alltid varit aktiv. I prioder är jag jätteduktig med vad jag stoppar i mig och i andra perioder är jag hemsk (smäcker ½ kg choklad på en timme utan problem). Runt jul där blev det en dålig period och i februari fick jag gymkort av jobbet. Då bestämde jag mig för att ta tag i det nytiga livet igen ;) Har varit på gymmet 3 dagar i veckan och mest kört allmän styrka av hela kroppen samt crosstrainer. Dock har inte kosten varit den bästa. Har tyvärr svårt att springa regelbundet pga mina benhinnor, men ska försöka smyga in det igen och hoppas att det funkar!

Förra veckan bestämde jag mig för att köra tre intensiva veckor med ordentlig (och inte för mkt) mat, inga sötsaker och gym 5-6 dagar i veckan. Tog mått och vägde mig själv i måndags och ska utvärdera efter dessa veckor. Utöver gymmet ska jag promenera 1 h 1-2 ggr/veckan samt göra magövningar varje dag. Sen rider jag även 1-2 hästar dagligen. Har lagt upp ett schema jag kommer följa stenhårt och inte slingra mig ur (som jag ofta gör annars om jag bara säger "att jag ska till gymmet 3 dagar", skjuter på det osv)

Kommer nog inte lyckas hänga med i er skrivtakt, men ska försöka att tillföra något iallfall ;)

*kl*

Gick in i den gamla tråden och tänkte- Yeah bara en sida att läsa ikapp tills jag insåg att där fanns en ny tråd också... :p Återkommer med presentation och mer vettigt inlägg senare!

Men det är ju skitsvårt att mäta magen, vissa dagar är man (jag) ju totalt svullen.

Lår och sånt kan man iofs mäta, men skulle jag mäta magen skulle jag fuska och hålla in den nåt otroligt;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 569
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4