Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Just det, vill också säga att det var så roligt att läsa era presentationer om var ni startade och hur det går nu och era mål. Jösses vad duktiga ni är allihopa, ni har ju kommit jätte långt på vägen och gjort stora förändringar! Tycker ni ska läsa era egna presentationer en extra gång och passa på att vara lite stolta över er själva :banana:

Nu ska jag ta lite gaviscon för magen är inte så glad och så hoppas jag på en natt utan mat-mardrömmar

Tycker du ska sluta krydda så mycket och försöka att få i dig maten ändå, så kanske du blir av med en del illamående och kanske att smaklökarna kan börja jobba igen? Kryddor är starkt för magen och det kan mycket väl bidra till en hel del illamående!

Rent krasst borde det inte finnas så många män bosatta i Indonesien som är aktiva i tråden att välja på?

(Det borde vara någon som inte hänger här mao. ;))

Ja det går bra med bara äggvita, ägget är ju mest till för att det ska bli fast! Tror dock att den håller ihop bättre om du tar tre äggvitor, om du klarar det? Nepp, inget salt! Enda kryddan är kanel :)
Stek på medelvärme i en liten panna, rätt länge på ena sidan så att den håller ihop när du vänder. Alltså nästan så att den är genomstekt (du får hålla upp kanten lite och tjuvkika så att det inte blir bränt) och sedan i princip bara bryna på andra sidan! :)

Lindgren- 3 äggvitor klarar jag nog, det är 15 kcal/vita så det skiljer inte så mycket egentligen så det är mest bananen som känns jobbig.

Lizan- Jag har svårt både för yoghurt, banan och mjölk så det är svårt att ta mer än en av de sakerna samtidigt till bären eller frukten. Har en massa fåniga regler för vad som får ätas när och hur mycket och tillsammans med vad och saker som aldrig får ätas osv. Jag äter saker som är lite läskiga iaf för annars skulle jag ju inte äta alls men det sker under kontrollerade former eller vad man ska säga. Jag dricker soja/mandelmjölk om jag dricker mjölk men det är så svårt med flytande kalorier för dom känns så onödiga.

Det lutar nog åt äggvitefluff eller yoghurt och en frukt imorgon och sen kanske en bananpannkaka på fredag :)

Jo jag borde verkligen minska ner på kryddandet, smaklös mat är äckligt men överkryddad mat är ju inte heller god. Får jobba på det nu resten av veckan. Det tråkiga är ju bara när inget man äter smakar något och frågan är hur lång tid det kan ta för smakerna att komma tillbaka, det skulle bli väldigt segt att bara äta utan att känna något . Någon som vet hur det fungerar med smaker och hur man upplever dom? Om man ätit mycket stark mat t.ex., kan man lära sig att känna milda smaker igen?

Tack för tipset om hur jag ska tillaga bananpannkakan, har tänkt göra en sådan länge men hade lite glömt bort det. Få se vad jag tycker om det sen. Är det mättande i sig eller behöver man tillbehör? Äter du bara den eller har du något till?

Man kan absolut lära sig att äta milda smaker!

Krydda MAX en tsk kanel i bananpannkakan även om du vill ha mer!

Hoppas du tycker om den :) Jag brukar ha keso till, och antingen skivad banan eller jordnötssmör. Men kan tänka mig att det är lite för mycket för dig? Men det kan ju alltid vara en utmaning. Om du gillar bananpannkakan, eftersom den är enkel att "utveckla". T.ex ha en äggvita och ett helt ägg o.s.v.

Sån där bananpannkaka låter gott alltså! Måste jag prova nån dag :D

kl

Har idag ridit två hästar, gjort 5 magövningar (bl.a situps och plankan) samt promenarat 6 km.
Precis enligt mitt schema :D
Och maten har blivit som den ska! Gröt till frukost, spenat + ägg till lunch (bästa!! är gott, nyttigt och håller mig mätt), biffar till middag och en macka på kvällen :)

Och jag ramlar in ännu lite senare...
Kul med en ny tråd!

Kort presentation:
Längd: för mycket i förhållande till min vikt
Vikt: för lite i förhållande till min längd

Mål: Bra matrutiner, bra träningsrutiner, bra rutiner överhuvudtaget just nu när mitt liv är så kringflackande.

Min inställning (eller vad jag ska kalla det, filosofi lät lite pretentiöst): Det ska vara kul: kul att träna, kul med livet i övrigt, en bra balans mellan träning och andra nöjen helt enkelt. Jag ska trivas med mig själv och jag ska vara rädd om och ta hand om min kropp, för det är den enda jag har. Så därför ska jag sova nu. ;)

Du får rapportera om hur maten går imorgon :). Jag är imponerad över hur du kämpar på trots all ångest, vetetusan om jag har samma gaist i mig...

Idag sprang jag som sagt runt och hjälpte till på hopptävling och gick lite annars också, tror jag avverkade 6-8 km eller så :). Red dressyr på en häst också, inte jättesvettigt pass men visst ansträngde jag mig, vinterjackan åkte av :D! Eftersom jag red dressyr precis efter vi kommit hem tävlingen blev lunchen lidande. Åt frukost i form av müsli och mjölk vid 7 typ. Nästa mål (kl 17 ca) blev pasta + sås med spenat, gravad lax och grönmögelost! Åt två rätt stora portioner av den under dagen. Hann även klämma i mig en banan och drack en massa mjölk :). Känner mig trött i benen efter alla backar jag sprungit i den senaste tiden och det var skönt att inte anstränga sig värre än jag gjorde idag.

Imorgon kommer jag nog inte hinna träna alls dessvärre, är med och arrar en föreläsning (om BDSM :D) och måste baka och fixa lite inför den.

*kl*

Dagens mat:
Frukost: två rostade mackor med bordsmargarin + te
Lunch: smoothie på vaniljsojayoghurt, kiwi och passionsfrukt
Mellanmål: En banan
Middag: kantarellfyllda zucchinibåtar och stekt halloumi

Inte så jäkla bra frukost och lunchen var väl mer ett mellanmål men men. Motion blev det ingen då endast en promenad till affären gav yrsel, hosta och rinnande näsa. Hoppas på friskare i morgon!

Kl

69,9 kg!!!!!!! :banana::bump::banana: Fan vad jag är grym! (Ja, det är värt en svordom)

Känns helt sjukt att det har gått så bra, är stolt över mig själv. Jag hade ställt in mig på att jag inte skulle klara mitt mål att komma under 70 kg innan 1 april men det gick ju med råge!

Aaaaaahhh så himla glad! Välkommen tillbaka 60-talet :D

Taaaack cherie, känns jättebra!!

Bara för det ska ni få sätta morgonkaffet i halsen för här bjuder jag på lite näckande :D

Bilderna till vänster är tagna i maj/juni någon gång (tog tyvärr inga i januari när jag började på riktigt), jag vägde mellan 75-76 kg. Bilderna till höger tog jag i morse och där är vikten alltså 69,9 kg.
Tyvärr är bilderna tagna i lite olika ljus men man ser ändå att det har hänt saker tycker jag!

jmffram.jpg

jmfsidan.jpg

Sjukt grymt jobbat :D Du är riktigt snygg. Kul när man kommer ner nästa tio tal. det är mitt nästa mål. :)

*knapp*
Nu ska jag iväg till gymmet om en stund. Börjar dagen där. Idag ska jag köra ben. Känner inte av någon träningsvärk sen gårdagens pass som tur är iaf. Men skönt att gå på ett pass igår när någon skriker på en så man får lite extra energi på något sätt.

Vågen står fortfarande stadigt på samma vikt som tidigare så det är jag mycket nöjd över.

Igår var lite av en skitdag för mig. Min dag såg ut såhär: Äta, äta, äta, äta, äta och nej det var inga nyttigheter här inte. Lösgodis, pasta med quornfärssås med grädde och ljusa frallor. Hallå gottemonster!

Och så undrar jag varför jag står kvar på samma vikt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka