Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

KL

NÄE!
Jag vaknade med känslan av en liten, liten hamster i halsen. :(
Borde jag vila? Borde jag sporta?
Jag ska jobba hela helgen och får INTE bli sjuk.

Grattis!!! Under 70 är ju superbra!!!

kl
Jösses vad den här tråden går fort!!! mer än 5 sidor om dagen!!! Kul!

Idag ska jag på massage, ska bli skönt! och min galet intensiva kurs i skolan är äntligen slut, så nu ska jag ta tag i träningen igen. Har de senaste veckorna vart borta ca 12 timmar om dagen alla vardagar, och nästa kurs är ca 3 dagar i veckan i skolan sällan heldagar ^^ så det blir nästan som semester! Inte så ofta annars som man längtar efter att få tid att läsa kurslitteratur :P

Jag testade bananpannkakan som kvällsmål igår, supergod var den! Jag strösslade på lite kokosflingor också när det låg i stekpannan, blev mycket bra! :)

Jag saaaaa ju att du skulle fixa det innan sista mars! Åh vad duktig du är! :D
Och det är absolut skillnad mellan bilderna! Bra jobbat tjejen!!! :D

Har varit duktigt och läst igenom allt och det är många som har kommit en bit på vägen :D och så glad att ni oxå tar det i eran takt!! Hejaheja!!

Det här med smoothie är verkligen såå gott!! Något som jag borde göra oftare helt klart:D blir nog en till mellis idag :D

Kl
Vilodag igår så idag är jag peppad att dra i väg till gymmet!! Bröst och biceps ock kanske klämmer in lite mage om det hinns med :P
Om orken finns ska jag försöka ett nytt rekord på crosstrainern men vi får se:)

Woop woop! Här går det minsann bra! :D Kul att se bilder, det syns verkligen!

Inser nu att det nästan blivit lite periodisk fasta för mig sedan igår, inte konstigt att jag vräkte i mig frukost då. :p Åt middag vid sextiden och åt inget efter det, drack bara en kopp te. Tänkte gjort en smoothie men förvånansvärt nog var jag mätt hela kvällen. Mastig middag!

Gick upp sent idag har har därmed inte ätit på 15 timmar.
Nu har jag ätit havregrynsgröt, två mackor med prickig korv och ett glas juice. :d

KL

NÄE!
Jag vaknade med känslan av en liten, liten hamster i halsen. :(
Borde jag vila? Borde jag sporta?
Jag ska jobba hela helgen och får INTE bli sjuk.

Vilken underbar beskrivning, vet precis vad du menar :D Jag brukar vila, dricka en massa té och hoppas på det bästa!

kl

Ledig idag och solen skiner, så det blir nog en lång promenad och sen träning innan lunch. Tog nya bilder igår och jag ser faktiskt skillnad även om det har gått trögt den senaste tiden!

Jag läste om korttidsfasta i senaste numret av Topp Hälsa. :D

"Fasta ett dygn i veckan så lever du längre"
"16-36 timmar är vad experterna rekommenderar. 24 timmars fasta är idealiskt, 36 timmar är max."
"Det är som att starta om datorn. Snabbfastan balanserar eventuella obalanser i systemet" (enligt Blossom Tainton)

Det här är givetvis under förutsättning att man är frisk och inte har någon störning när det gäller mat eller matvanor. Jag känner personligen att det inte är något jag vill prova. Magsjuka är väl undantaget ;)

Periodisk fasta är nog inget för mig heller. Jag vill kunna äta när jag känner för det :p

KL

Mår illa idag, wääh. Skitjobbigt. Hoppas det går över snart för jag ska på BP om 1,5 timme. Och alltså, är det inte det nya passet idag blir jag GALEN.

Ja det har ju varit uppe i tråden tidigare och jag har för mig att det någon som brukade korttidsfasta? Detta var ju dock inte planerat av mig. ;) Men ganska bra, då min middag nog innehöll kalorier så det räckte och blev över. Kände att det var duktigt av mig att vara så pass medveten att jag inte gjorde smoothien ändå, när jag hade planerat det. Får bli lunch idag istället. :)

Jag som just satt o va bitter över att inte få proppa i mig mat hela dagen som jag tycker om att göra.... Nej fasta är nog inget för mig heller. :D

Jag körde PF ett tag. Fick fina resultat. Men fixade det inte i längden. Kanske ska prova igen om några kilon mindre för att minska fettmassan. Tyckte det inte var allt för svårt ändå. Men tror jag skulle lägga ätfönstret 10-20 istället för 12-22 Det funkade inte riktigt.

Tycker oftast jag känner mig som krassligast på morgonen så hade det inte varit mer än en liten hamster hade jag tränat ändå om jag i övrigt kände mig ok :)

Jag har nog kört periodisk fasta omedvetet hela livet, med tanke på att jag alltid hoppat frukost och lunch tidigare :angel:

Alltså, åh vad jag hatar att må dåligt!
Nu är förhoppningarna att jag ska klara mig igenom passet utan att kräkas. Får se hur det går :p

Var precis på Stadium Outlet som öppnade här i stan idag. Typ inget kul alls. Trist!

50% rea på sportbhar och andra underkläder på Coop (ska gälla samtliga butiker idag till söndag). Pierre Robert för 125kr st.
Lita inte på storleksanvisningen på baksidan dock, prova istället!
Jag med 70E tycker att small funkar bäst om det ska springas eller ridas, medium går bra vid lugnare aktiviteter.

Kl

TACK!! För alla kommentarer och grattis! :banana: Är supernöjd! Nu är det bara att fortsätta köra, årets mål var ju 68 kg och det borde inte vara allt för svårt.

Och Sleepan, jaaaa jag vet att du sa det :D Tvivlade lite själv men det var nog en liten platå som jag var tvungen att ta mig över.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka