Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Vad trevligt och gott det såg ut :)

Jag ska försöka pallra mig iväg till gymmet nu här efter jobbet. Lite crosstrainer är tanken, lär inte bli någon styrketräning, jag har verkligen noll motivation för det nu, det är så tråååååkigt. Liksom tuff konditionsträning där man tar i så benen skriker "det går inte mer!", och man flåser som en dåre och känner hur det sticker i huvudet av för lite syre, I love it :D Men styrketräning, nej, gäääsp. Önskar jag kunde få en kick av det också:p

Välkomna alla nya! Kul att ni vill vara med i tråden :)

Zassoo- Grattis till viktnedgången fast ännu mer grattis till den nya katten :D Är det en liten flicka eller pojke och vad ska han/hon heta? Kan du inte lägga ut en liten bild på din kattunge?

Tack Qelina! :) Det är en liten tjej som fyller 14 veckor imorgon, en ragdoll. Hon heter Vanilla Satin men jag ska ge henne ett vardagsnamn som är lättare att säga, har funderat på Tesla :) (fysiknördar samla er! ;))

Här är en bild från när hon var 10 veckor :)
dsc8730.jpg

Blueberry- Hur mår du nu? Är hamstern kvar i halsen? :D Hur gjorde du med träningen?

Hallonsoda- Tack! Jag kämpar på så gott jag kan. Känner mig dålig som inte klarar mer än vad jag gör men jag gör iaf framsteg även om inte alla tycker att det är tillräckligt snabbt. Men jag behöver tid på mig. Jag är så glad för att du ser att jag verkligen kämpar, och även ni andra också. Det är det som är så bra i den här tråden.

Dagsuppdatering: Blev yoghurt mixat med hallon till frukost, mycket hallon så det blev till en krämig "glass", något som jag åt mycket förr gjort på yoghurt eller kvarg. Mumsigt faktiskt och gick bättre än väntat. Tog dock 30 minuter att få i mig 2 dl yoghurt+ hallon så snabbt kanske det inte gick men ner kom det iaf...

Fysiskt mår jag riktigt dåligt idag, värre än många andra dagar, jag är trött, yr, illamående, hungrig, svag, har ont i huvudet, träningsvärk i benen, lågt blodsocker och det känns som jag ska svimma. Usch, ingen bra dag alls :( Har klarat av ca 60 minuters promenad iaf, kanske lite mer men det var på gränsen faktiskt. Försökte gå så lite som möjligt.

Om exakt en vecka ska jag vägas för första gången sen december. Personalen kommer nog inte bli så nöjda och inte jag heller. Måste försöka övertyga mig själv om att äta mer och att gå upp i vikt till dess. Vet bara inte hur? Men känner att kroppen inte klarar så mycket mer så får fokusera på det, att jag verkligen behöver äta mer för att "överleva" om man nu ska vara så drastisk.

Kvällsplanen- Äta wokgrönsaker till middag alldeles strax och försöka lägga till lite yoghurt eller kvarg till det, är så nervös för det men enligt matschemat ska det egentligen även ingå proteiner och kolhydrater som typ couscous och sås. Tänker att yoghurten motsvarar såsen och börjar med det steget, eller så tar jag shiritakinudlar.

Kvällsmelliset blir yoghurt/silkestofu/björnbärsmix.

Jag är inte heller någon kattmänniska, förutom stallkatter då som är ett måste i ett stall. Men kattungar är ju så otroligt söta!

Har precis ätit min wok och fick i mig lite mer än 0,5 dl lättyoghurt till den och lite sweatchilisås också! Har 4 matlådor kvar nu och woken är verkligen äcklig men jag orkar inte laga någon mat så den får duga.

Ligger i soffan och funderar på var gränsen går för när jag skulle behöva mer vård, inte för det mentala just men för kroppens skull. Känner mig inte alls bra idag, orkar knappt stå eller sitta. Men på dagen gick det ju lite bättre så jag antar att det kanske är är lite extra stark kvällströtthet.

Ruggigt söt! :D

Jag skulle vilja röra på mig ikväll men vet ej hur. Har bara gått en kort transportpromenad idag och har lite träningsvärk från gymmet. Har inte ätit så mycket men har precis ätit middag så nu är jag ungefär dödstrött...

Bra med maten idag. Det är riktigt bra gjort av dig. Du måste nog lyssna på kroppen när det gäller om du behöver mer vård just för den skullen. Du verkar vara så långt gången i din sjukdom att du verkligen behöver proffesionell vård. Men det är starkt av dig att du verkligen försöker iaf.

Hoppar in i tråden
Mål:
• bli starkare och få bättre kondition och äta mer sunt.
• fokus på stark och glad kropp istället för vågen!

Har börjat träna på gym nyligen, fick introduktion på gymmet förra helgen och har hunnit träna lite sen dess. Planen är dock att hinna med några pass i veckan. Tänker även börja gå på pass som: Dans fusion, ”jympa”, step, Dans street , box, Core , Dans fuego. Box och core har jag tränat en del förut och dansat har jag gjort tidigare i olika former.

Har kommit fram till att det är roligare med crosstrainer än springa vanligt. Har dock anmält mig till vårruset och blodomloppet, tror det kommer att bli sommarloppet också. Så snart kylan och isen på cykelbanorna släppt sitt grepp blir det att ta fram cykeln och ta den till o från jobbet.

KL

Idag har nog varit universums sämsta matdag :angel:

Frukost: Två knäckebröd med.... Marmelad och ost :eek:
Två timmar senare hade magen ballat ur, för mycket socker efter att ha levt på vettig kost några veckor :angel:

Lunch blev.... Apelsinfriterad kyckling och nudlar på chopchop :grin: :angel:

Och nu har jag precis klämt två semlor. Liksom, vad är grejen? Mamma skulle handla, bad om bananer och fick ett paket semlor också. Jag KAN inte låta bli :o Så nu har jag ätit onyttigt för en hel månad och mår riktigt illa. Men det var värt det. Säger vi :grin:

För övrigt har jag blivit satt på en tvåveckors kur med diklofenak och sjukgymnastik...

Välkommen till tråden!

Zass: Åh hon är så söt :love: Är inte alls avis!

kl

Jogg idag trots dåligt underlag. Kände som så att jag inte ville vila flera dagar denna vecka utan att det var dax att rycka upp mig och sluta skylla på dåliga förhållanden för att inte träna. Tänkte att om jag springer i snö och blåst så är det vad som gör skillnaden mellan nya och gamla jag :p

Nå, när jag väl kom ut var det inte så illa! Trots att jag sprang i en sån motvind till en början att tårarna rann och det var halt som fasens gick och kändes det ändå bra! Kom runt 2 km på 13.5 minuter vilket jag är sjukt nöjd med med tanke på att jag fick springa så långsamt första kilometern. Dessutom kändes det som att det fanns massor kvar att ge :) Så kul!

Beachisar!!! ska jag ut och springa? det vore trevligt efteråt + att jag skulle sova bättre i så fall (det där med att man inte ska träna sent är inget min hjärna och kropp hört talas om) men samtidigt vore det så skönt att bara få softa här hemma i värmen... haha bestäm åt mig :D!

Här har det också blivit en kass matdag:
Frukost: rostade mackor
Lunch: blåbärssojayoghurt
Middag: veganpannkakor med hallonsylt

hehe, heja mig! snart ska jag göra en papayasmoothie.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?