BB, om pappan inte får stanna?

Sv: BB, om pappan inte får stanna?

Det hoppas jag, för på i_u lät de nästan som hon inte tycker pappan har något där att göra över huvudtaget.

Det är skillnad med Familje BB och själva BB.
Familje BB är som "halvhotell".
Om man har ett barn som inte mår bra så blir det inget familje BB.
Och då så får inte båda föräldrarna plats.
Efter några dagar så får ingen av föräldrarna plats utan de får komma och vara med barnet på Neo och bo på hotell i anslutning till sjukhuset.

Om mamman inte mår helt bra så blir det heller inget Familje BB utan sjukhus med observation.
Och kanske ingen plats för Pappan.

Alla sjukhus har inte samma resurser som Akademiska och det måste man acceptera.
UAS är ett stort sjukhus med många möjligheter.

Jag har fått alla mina barn på UAS.
Första före Familje BB tiden.
Andra mådde inte bra så det blev Neo och sedan vanliga BB.
Med tredje så åkte jag hem i stället.
Välmående barn och rutinerad mamma med enkel förlossning.
Så inte ens jag (mamman) behövde något sjukhus då.

Friska människor har inte på sjukhus att göra.

*kl*

Sambon var kvar dom nätterna jag fick stanna på special-BB. Linköping och det kostade 250kr/natt. Tror vi stannade 2-3 nätter. Tuva hade svårt att få ett bra grepp. Jag är så tacksam för att det fanns plats för honom, för så dåligt som jag mådde över att amningen inte fungerade från start så var det skönt att ha ett stöd med sig.

Om det kommer en till knodd antar jag att han inte kommer stanna på BB iom att vi har Tuva också. Men som det känns nu gör det ingenting. Känner mig bra mycket tryggare nu mot då.

Mjölkstockning får man väl inte under förlossningen hoppas jag!

Har 2 st som legat inne för havandeskapsförgiftning och deras partners fick stanna om dom ville. Både innan de blev igångsatta och efteråt. De valde dock att åka hem och sova, för det är ju som sagt inte gratis ;)
Kompis födde på danderyd, åkte in måndag hem lördag bebis kom på onsdagen, hennes partner fick oxå egen säng (vattenavgång och ofixerad bebis sen igångsättning...)

Mjölkstockning får man väl inte under förlossningen hoppas jag!
Nej men sedan när man ligger kvar på BB.
Under själva förlossningen får och bör ju pappor vara med.
Det är ju det bästa för alla även för personalen.

Nu så handlade det om BB-tiden efteråt och inte om själva förlossningen.

Har 2 st som legat inne för havandeskapsförgiftning och deras partners fick stanna om dom ville.
I det läget så vinner ju alla på om pappan kan serva och underhålla mamman i stället för att personalen behöver göra det.
Då blir pappan en avlastning för vården.
Så det förstår jag att de får stanna då.

Men man måste få låta vården avgöra detta och inte bli sur om man blir hemskickad p.g.a. platsbrist.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 193
Senast: Freazer
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 198
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar