BB, om pappan inte får stanna?

Sv: BB, om pappan inte får stanna?

*kl*

Jag trycker ner sambon i min säng om han inte får en egen säng, för jag vet att han inte kommer kunna eller vilja åka hem i mellan. :p
Ska kolla innan bara så det är ok förstås!

här lutar det å at sambon åker hem, fast frågan är om jag vill det när det kommer till kritan :D särskilt eftersom det tar 40-50 minuter hem...

För en gångs skull verkar det som att Kalmar har en rätt bra grej, för här kostar det 100 kr/dygn för mig, och 150/dygn för pappan, och då ingår frukost.

HAndlar inte om någon "dum bestämmelse" utan om tillgång till platser! Jag blev ensam första natten med L - inte så kul, men det var ju knappast för att BB ville jävlas direkt. Andra natten fanns det plats o sen åkte vi hem

KL

Födde i Halmstad. Gav 80 kr/dygnet för mig och 280kr för pappan. Då fick man frukost, mellanmål, lunch, fika, kvällsmat och nattmat. Eget rum med platt TV;) Jag tycker det är billigt!! Det stod alltid juice, mjölk, kaffe, saft osv framme.

Vi fick åka hem efter 6 timmar om vi ville. Men stannade 2 nätter.

Fan vad lyxigt! Som värsta lyxhotellet jue ! :p
Där ser man hur det skiljer sig i olika landsting :)

Så hade vi också ( -tv, men vi hade ju laptopen med oss ) :p

Måste ju kompensera för dom överjävliga vintrarna som Götet bjuder på ;)

Måste ju kompensera för dom överjävliga vintrarna som Götet bjuder på ;)

Säg inte så!
Ni slipper förmodligen kliva upp en halvtimma tidigare varje morgon för att skotta bort en meter hög plogvall som plogbilen skapat :crazy:
Är tokless på all snö vi får här.
Jättefint i en vecka runt jul ungefär, men sen har man tröttnat :p

Men vad knepigt fördelat.
.

Västerås BB.

Det har bara att göra med att snittade och komplikationsfall; t ex prematurer ligger på samma avd. Där finns inte plats för pappor (om det inte är väldigt få kvinnor o barn just då).

Medan vanliga vaginala ligger på annan avd.

Tänk dig en riktig jävla pisshöst: regn som kommer på diagonalen, mörkt dygnet runt ( känns det som ), kallt så inte ens min tjocka dunjacka står emot ( kallt in i märgen ), lerigt/blött/snuskigt.

Jag tar gärna att kliva upp en halvtimme tidigare för att skotta snöö, men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog köpa en snöslunga ;)

Aha, där jag födde ligger man på samma avd oavsett om man snittas eller om man fött vaginalt..

*kl*

Jag trycker ner sambon i min säng om han inte får en egen säng, för jag vet att han inte kommer kunna eller vilja åka hem i mellan. :p
Ska kolla innan bara så det är ok förstås!

Här i stan var det inte ok.
Jag försökte när vi fick nr 2 :angel:
Hade gärna kunnit sova på golvet själv eller på tvären i sängen
eller vad tusan som helst för att få sällskap.
:D

Såg att du bor i Östergötland, jag fick mitt barn i Linköping och där är det "i mån av plats" -det tog jag upp med min barnmorska i ett tidigt skede och vi diskuterade saken mycket. "I mån av plats" gäller säng till pappan och eget rum. De kan dock inte "skicka hem honom" utan han får stanna men utan sängplats.
I vårt fall fick vi dock ett eget rum när det väl var dags.

Haha låter precis som jag tänker, jag kan fasigen stå upp bara han får stanna :D.
Ngn här kanske har fött på Ks i huddinge och vet hur det är där?

Sambon har nämligen inget körkort klart, och kommer inte hinna få det i tid heller. Vill att han ska köra så lite som möjligt då :p. Men är det inte mitt i natten så kan han ju alltid fixa skjuts hem eller så av ngn kompis, men tråkigt ändå.. sen ska han ta sig tillbaka också.
Men blir det så så får det väl ordna sig ändå, men skönast vore ju om han kunde stanna kvar, sen kör jag hem sen :laugh:

Jag vet hur det VAR på Huddinge. Jag fick ligga sex dagar för dom hade plats, gubben fick inte ligga kvar men jag tror inte jag ville det. Vi bodde granne med H.
Nu är det här 33 år sen så det har nog ändrats.

Sambons kommentar på detta i går:
Jag fixar skjuts hem om jag måste, det ordnar sig.

Jag: vad bra, bara du får skjuts tillbaka sen om jag ligger kvar.

Han: nej jag stannar hemma då och spelar tv-spel

:eek:

Obs, han skojade :D

nu har jag ju inte fått min bebis ännu, men legat inne på huddinge en gång för över en månad sedan för hotande förtidsbörd. Då fick sambon INTE stanna, för dom byggde om och det fanns ingen plats. Dock ringde dom tillbaka honom efter 1,5 timme då jag var livrädd och ledsen. Då fick han sova i en fåtölj ;)

Nu när jag var på senaste läkarbesöket och BF närmar sig var jag lite nojjig (som det känns nu vill jag inte bli ensam) men läkaren (som jobbar som förlossningsläkare på huddinge) lugnande mig och sa att "nu har vi byggt klart, så alla pappor som vill stanna kommer att få göra det i höst, du har absolut ingenting att oroa dig för! Jag kan garantera dig att din sambo kommer att få stanna vid din sida hela tiden, om du inte VILL att vi slänger ut han ;)"

Men som sagt, jag har ju inte fött barn än så jag kan inte garantera att det är så, men varför skulle läkaren sitta och ljuga för mig? ;)

Åh det åter ju jättelovande! :idea: Men ska så klart inte skälla på dig om det visar sig att han inte får stanna ändå :p

Det var jag också med om.

Anledningen till att man ville kasta ut mig och en annan mamma som hade sjuka barn var att ....tadaaaa... få plats med pappor ! Helt horribelt i min värld.

Såklart han kan få stanna, men dom kan inte garantera er ett ensamrum med två sängar :)

Jag födde på Sös och min barnmorska skrev i journalen att min sambo vill stanna vid min sida hela tiden..
Fast vi var nog ett speciellt fall då sambons syster dog + barnet två dagar senare efter ett akut kejsarsnitt för 3 år sedan.. Så vi fick nog lite mer service än andra.. Hade läkare + sjuksköterskor inne på rummet en gång i timmen för att se att allt var bra, kollade mig osv..

Be din barnmorska skriva att ni vill ha ett familjerum.. Oftast så ordnar dom det...

LYCKA TILL :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 193
Senast: Freazer
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 198
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar