Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var jag också med om.
Anledningen till att man ville kasta ut mig och en annan mamma som hade sjuka barn var att ....tadaaaa... få plats med pappor ! Helt horribelt i min värld.
*knapplån*
Men ett sjukhus är inte till för friska människor.
Det är till för sjuka människor.
Många av er ser det hela som en "happening" på hotell.
Men man är väl inte sjuk när man föder barn?
Men varför ska mamman alltid ha mer rätt till barnet än pappan?
Till Familje BB kommer de familjer som inte kan eller vill gå direkt hem efter en normal förlossning utan större komplikationer eller fött barn med kejsarsnitt och mamman är tidigare frisk med en normal graviditet.
Avdelningen har 23 familjerum. Vi gör vårt bästa för att kunna erbjuda dej och ditt barn att disponerar ett av rummen tillsammans med partner eller annan närstående. Ni sköter er själva i så stor utsträckning som möjligt, omvårdnad och medicinsk behandling av mor och barn planeras och genomförs efter individuella behov.
På Familje BB arbetar barnmorskor, sjuksköterskor, barn- och undersköterskor. Dessutom finns det dagligen tillgång till läkare och sjukgymnast. Barnläkare undersöker alla nyfödda barn under första dygnet och vid behov. Personalens uppgift är att vara ert stöd under den första tiden med er nya familjemedlem.
Att stanna på BB för en anhörig kostar 270 kr per dygn. I denna kostnad ingår frukost och kvällsfika. Om man så önskar kan lunch och middag beställas för en kostnad av 65 kronor per bricka. Den som stannar över samt äter båda måltiderna betalar alltså 400 kronor per dygn.
pmm skrev:Vi gör vårt bästa för att kunna erbjuda dej och ditt barn att disponerar ett av rummen tillsammans med partner eller annan närstående
Och om dom komplikationerna inträffar är det ju exakt då pappan ska finnas på plats.