Bästa stötdämpande padden enligt er..

JessicaM

Trådstartare
Vill gärna höra era åsikter om stötdämpande paddar, vilka som ni tycker är bra.
Behöver ju inte vara en pad utan det kan ju vara något man lägger i mellan padden o sadeln också.

Som jag skrev i en annan tråd så är ju jag fortfarande grön inom både western och ridning så jag skumpar en del, och då vill jag ha en BRA pad av något slag så inte Kyras rygg tar stryk!

Sv: Bästa stötdämpande padden enligt er..

okeeeej här fick vi många svar *ironi* :p

Måsta man verkligen spendera flera tusen för att få en relativ bra stötdämpande pad??!

Som den där tacky too kostar ju ca 1500:- och den är helt värdelös!

Borde väl finnas någon bra pad under tusenlappen.

Verkligen ingen som kan ge förslag? :confused:

Sv: Bästa stötdämpande padden enligt er..

Ja förutom då att du försöker förbättra din sits och balans vilket jag är alldeles säker på att du gör så rekomenderar jag alldeles vanliga (tjocka) ullpaddar, finns för 6-700:-. Jag använder uteslutande sådana, både med och utan neoprenundersida.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 364
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 789
Senast: Ninnurur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 884
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka