R
Raderad medlem 94602
JaÄr artfex krocktestad?
Den ser verkligen klen ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaÄr artfex krocktestad?
Den ser verkligen klen ut
Artfex är testad och godkänd "förankra last i bil"Sen vill jag tillägga att även om många burar är krocktestade så betyder det inte att resultatet alltid är så bra. Väldigt få tillverkare presenterar sina tester utan det står oftast bara nämt att ett test gjorts.
Jo. Det är dom. Googla Artfex krocktestad så får du upp lite att läsa....Artfex är testad och godkänd "förankra last i bil"
Det står inget om krocktest öht
Nää, buren är klen, det syns ju
Vet flera vars valpar fått ut huvudet (och även ben)mellan de breda spjälorna och fastnat. De burarna är inte speciellt säkra ur den synvikeln iaf.
Mäter valphuvud och spjälor eller så väljer man ett annat alternativ av bur.@Voff om man köper en bur efter hur stor hunden blir som vuxen, hur löser man det när den är valp på bästa sätt? Dvs om man vill undvika att köpa flera burar under uppväxttiden!
Mäter valphuvud och spjälor eller så väljer man ett annat alternativ av bur.
Ett alternativ kan även vara att ha en canvasbur i buren. Dock blir det lätt varmt i en sån så AC bör finnas isf.
http://www.artfex.se/hundbur/Jo. Det är dom. Googla Artfex krocktestad så får du upp lite att läsa....
Att kritisera andra burar gör inte svagheterna i den du rekomenderade bättre.http://www.artfex.se/hundbur/
Ja, det står att den uppfyller jbv krav och att den är krocktestad som "förankring av last i bil"
Det står inget om säkerheten och hållbarhet
Bara att den uppfyller krav på förankrad last i bil.
Det säger inte mycket
Javisst det är santAtt kritisera andra burar gör inte svagheterna i den du rekomenderade bättre.
Jag nämde endast att med ett nätalternativ som typ Artfex har minskar riskerna markant för hundar med smala huvuden, och andra kroppsdelar att fastna.
Jag är helt ointresserad av att sitta och jämföra burar mot varandra, jag ville bara lämna en upplysning som absolut är värd att tänka på.
Ett ev fel hos en tillverkare gör inte en annans brist mindre eller hur?
På hundburar.se står iaf att Artfex är krocktestad och krocksäker. Detta är även den information jag har fått av Artfex vid samtal när jag har kollat runt efter en efterträdare till våran MIM.
Vem ska fråga? Jag?Fråga tillverkare hur mycket påfresting som artflex burarna utsätts för när dom krocktestas.
Det är ju du som letar bur
Jag har en jag är nöjd med
tydligenFrågan var ställd till HD o gällde bur från Jeppe, missade du det?
Krocktester har gjorts i bilar med burar och med hundatrapp i form av en potatissäck med 45 kg vikt och med möjlighet att se skadorna på "hunden". Buren har med "hund" frontalkrockats i 57 km/tim i betongbarriär, sidokrockats av annan bil i över 50 km/tim samt sidorullats 4 1/2 varv. Av de 45 kg hundatrappen utgjorde var 2 1/2 kg skadade. Samtliga svetsar har hållit i alla krocktester.I vilka hastigheter o i vilka situationer är den krocktestad?
Jag har redan bilbur som till viss del skyddar passagerare i baksätet från att bli mosade av buren.Krocktester har gjorts i bilar med burar och med hundatrapp i form av en potatissäck med 45 kg vikt och med möjlighet att se skadorna på "hunden". Buren har med "hund" frontalkrockats i 57 km/tim i betongbarriär, sidokrockats av annan bil i över 50 km/tim samt sidorullats 4 1/2 varv. Av de 45 kg hundatrappen utgjorde var 2 1/2 kg skadade. Samtliga svetsar har hållit i alla krocktester.
Vill du har mer info rekommenderar jag att du kontaktar Jeppe direkt i stället.
Jag svarade bara på din fråga till mig.Jag har redan bilbur som till viss del skyddar passagerare i baksätet från att bli mosade av buren.