Bästa bilburen?

Hur bra en bur är lär man bara kunna avgöra efter att den blivit plockepinn efter en allvarlig olycka.
Jo men nu var ju frågan vilken hundbilbur man personligen tycker är bäst. Kan inte svara om ProLine Cerberus är den bästa vid bilolycka men stark och robust är den så jag litar på att den är så bra en modern hundbur kan vara i det fallet.

Lånar tråden till ett par frågor om hundgrindar.
Någon som provat KE-grindarna? De ser på bild ut att vara väldigt lika Jeppegrindarna, som flera bekanta har.

Hur fungerar det med universalgrindar som har ett stöd nertill, går det att justera så att inte hunden blir liggande på det?

Finns det någon grind där det går att flytta avdelaren i sidled, så man kan ha mer än halva utrymmet till hunden i vanliga fall, men flytta det till mitten om man kör två hundar eller mycket last?

Jag hade KE-grindar till en gammal renault clio jag hade för många år sedan. Tycker de fungerade bra. Kanske lite tunnt galler om jag minns rätt men funkade bra till lite mindre hundar.

Prolinebur har jag och är nöjd, det är en testad bur, passar i bilen och skramlar inte
Vet flera vars valpar fått ut huvudet (och även ben)mellan de breda spjälorna och fastnat. De burarna är inte speciellt säkra ur den synvikeln iaf.

Vet flera vars valpar fått ut huvudet (och även ben)mellan de breda spjälorna och fastnat. De burarna är inte speciellt säkra ur den synvikeln iaf.
Ja valpar kan fastna i kompostgaller, trappräcken, under sängen

Självklart måste en anpassa buren efter valpens storlek

Om buren är för stor till valpen så får en väl ha en vettig lösning tills valpen är vuxen
Eller så köper man en säkrare bur från början. Det ändrar inte det faktum att dessa burar har disskuterats och kritiserats för att hundar har skadats i dom. En del burar är säkrare i det avseendet. Andra mindre. Så enkelt är det.

Eller så köper man en säkrare bur från början. Det ändrar inte det faktum att dessa burar har disskuterats och kritiserats för att hundar har skadats i dom. En del burar är säkrare i det avseendet. Andra mindre. Så enkelt är det.
Det finns säker hundar som skadas och fastnar i kompostgaller också
Det betyder inte att det är fel på kompostgaller
Det betyder att människor inte har vett att använda grejerna på rätt sätt

Det finns säker hundar som skadas och fastnar i kompostgaller också
Det betyder inte att det är fel på kompostgaller
Det betyder att människor inte har vett att använda grejerna på rätt sätt
Kompostgaller är inte gjort för hundar, det är gjort för kompostavfall. Och de kostar 99:-.
En bilbur för tusentals kronor gjord för hundar kan inte jämföras.

Nu disskuterar vi burar gjord för hundar och dess för och nackdelar samt säkerhet. Då tycker jag att om en bur som fått kritik för skador så bör det nämnas.

Kompostgaller är inte gjort för hundar, det är gjort för kompostavfall. Och de kostar 99:-.
En bilbur för tusentals kronor gjord för hundar kan inte jämföras.

Nu disskuterar vi burar gjord för hundar och dess för och nackdelar samt säkerhet. Då tycker jag att om en bur som fått kritik för skador så bör det nämnas.
Ja och jag säger att buret ska självklart anpassas efter storlek på hunden
Inte sätter du på en för stor sele på en valp och påstår att selen inte håller mått på säkerhet

Ja och jag säger att buret ska självklart anpassas efter storlek på hunden
Inte sätter du på en för stor sele på en valp och påstår att selen inte håller mått på säkerhet
Du köper väl en bur efter volym till hunden?
Om gallren sen sitter för brett isär kan du ju inte köpa en mindre bur?

Då får man helt enkelt köpa ett annat märke. Faktum är att det är få, om ens något märke som har så brett mellan spjälorna. Just pga skaderisken. Artfex har tex rutnät ist.

Du köper väl en bur efter volym till hunden?
Om gallren sen sitter för brett isär kan du ju inte köpa en mindre bur?

Då får man helt enkelt köpa ett annat märke. Faktum är att det är få, om ens något märke som har så brett mellan spjälorna. Just pga skaderisken. Artfex har tex rutnät ist.
Är artfex krocktestad?
Den ser verkligen klen ut

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 984
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Jag är ny på hundforumet men med en valp på ingång är det dags för min första tråd på hund :banana::D Valpen i fråga är en hane av...
2
Svar
27
· Visningar
2 516
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 923
Senast: Lazio
·
Övr. Hund Jag är alldeles snart på väg att köpa kombi och ska köpa en bur till bilen. Jag har bestämt mig för att köpa en dubbelbur av olika...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama