Bäst att hålla hunden kopplad

Aningsfull

Trådstartare
Vi var några som fick en rejäl predikan om att hundar måste hållas kopplade av en hundrädd person.

Men jag måste få säga.. Att om man är så hundrädd kan man ju välja en smartare promenadsträcka än att promenera rakt över brukshundsklubbens agilitybana där träning pågår och flera hundar är lösa på planen. :angel:

:rofl:

Sv: Bäst att hålla hunden kopplad

Vi var några som fick en rejäl predikan om att hundar måste hållas kopplade av en hundrädd person.

Men jag måste få säga.. Att om man är så hundrädd kan man ju välja en smartare promenadsträcka än att promenera rakt över brukshundsklubbens agilitybana där träning pågår och flera hundar är lösa på planen. :angel:

:eek: Nä men nog förstår du väl att du måste hålla hunden kopplad där :D

Stollar till människor finns det gott om :rofl:

Vad svarade ni personen?

HAHAHAHA det var det dummaste (och roligaste) jag hört på länge!! Fredan är räddad nu kommer jag vara på bra humör hela dan som jag har skrattat!!! (överdriver liite bara)

Skämt åsido men om man plockar ur andemeningen ur vad som står i rubriken så anser jag som själv är ägare till 2 hundar "dösnälla" skulle "aldrig" göra nåt att man har som plikt som hundägare att anpassa hunden till samhället och inte samhället till hunden!!
Detta betyder för mej att i tätbebyggt område ska hundar vara kopplade (eller inhägnade), bajs ska plockas upp (även i dikeskanter- barnen leker även där!!), och man ska fråga INNAN man släpper fram hunden för att hälsa på folk eller andra hundar!!
Detta av respekt för hundrädda människor, ljusklädda människor, lekande barn och andra orsaker. Som hundägare anser jag att man är en sorts "hundambassadör" och det är vår "plikt" att ge resten av samhället en positiv bild av hundar och hundfolk. Speciellt i dessa tider när hundarna får så mycket negativ "reklam" med attackerande kamphundar och annan svartmålning i media...

Va har du inte hunden kopplad på agilityplan :eek: är du lika slö som alla andra som bara står o vråla o dirigerar hunden. Tycker det vore mer sport o se alla kärringar ha kopplad hund o krypa tunnar hoppa igenom däcket o.s.v. då skulle till och med ja åka o kolla på tävlingar. :banana:

Det hade varit ännu roligare att se alla gubbar krypa genom tunnlar. Det är inte bara kärringar som håller på med agility. Var bara tvungen att skriva eftersom du tror att det bara är en kärringsport.

Det hade varit ännu roligare att se alla gubbar krypa genom tunnlar. Det är inte bara kärringar som håller på med agility. Var bara tvungen att skriva eftersom du tror att det bara är en kärringsport.

Ja visst glömde att det var 97% kärringar o 3% killar/gubbar :rofl:

Va har du inte hunden kopplad på agilityplan :eek: är du lika slö som alla andra som bara står o vråla o dirigerar hunden. Tycker det vore mer sport o se alla kärringar ha kopplad hund o krypa tunnar hoppa igenom däcket o.s.v. då skulle till och med ja åka o kolla på tävlingar. :banana:

:rofl: Dagens garv... (livlig fantasi)

:rofl: :rofl: :rofl: Ser det framför mig hur dem kryper runt på banan med hunden i full kareta i koppel framför haha:D

Men det var väl därför personen ifråga tog ävgen där över, för att komma så nära och säga det. Men visst... *suck*

Jag blev ju ifrågasatt både i verkligheten och här på Buke (av några) för att jag hade mina hundar lösa i en HAGE! I verkligheten så var det vinter och ½ meter snö och en gubbe frågade om inte hundarna var tvugna att vara kopplade för att det var hundförbudstid (mitt i vintern). Här på Buke för att det kanske kunde gömma sig ett rådjur bakom de 4 träd som finns i hagen och då skulle markägare bli arg om mina hundar jagade det. Så... Vill man så kan man alltid gnälla...

Knäppa människor finns överallt....

Min sambo tränade gevärsskytte en gång på skjutbanan. Innan det skjuts där ställer man för bockar för alla infarter och bockarna har upplysningar om att skjutning pågår. Dessutom varnas det på andra sätt.
Tror ni inte att när han ligger där ock siktar som bäst mellan skotten så ser han något i ögonvrån. En kvinna med en barnvagn genar över skjutbanan strax framför honom. När han protersterar blir hon sur och säger något i stil med att bockarna var i vägen för henne så hon gick ändå.....:confused:
Undrar vad hon sagt om han hunnit trycka av och hon känt vinddraget av en kula...

Min sambo tränade gevärsskytte en gång på skjutbanan. Innan det skjuts där ställer man för bockar för alla infarter och bockarna har upplysningar om att skjutning pågår. Dessutom varnas det på andra sätt.
Tror ni inte att när han ligger där ock siktar som bäst mellan skotten så ser han något i ögonvrån. En kvinna med en barnvagn genar över skjutbanan strax framför honom. När han protersterar blir hon sur och säger något i stil med att bockarna var i vägen för henne så hon gick ändå.....:confused:
Undrar vad hon sagt om han hunnit trycka av och hon känt vinddraget av en kula...

:eek: :eek:

Knäppa människor finns överallt....

Jösses... :p

TS, jag hade nog blivit så paff att jag blivit stum... Vad sa du till henne?
(Koppelkrav på agilitybana, måste länka denna tråd till hundkompisarna, haha)

Tycker det vore mer sport o se alla kärringar ha kopplad hund o krypa tunnar hoppa igenom däcket o.s.v. då skulle till och med ja åka o kolla på tävlingar. :banana:

DET skulle jag också vilja se!:bow: :rofl: (självklart inte bara "kärringar", även "gubbar")

Då borde ni ha kommit på min träning för några dagar sedan. För då var jag i alla fall halvvägs in genom platta tunneln. :angel:
Det ösregnade, bra att träna tänkte jag. Det gick jättebra till en början. Sen bestämde sig Julie för att det var nog, sprang över hela agilityplanen in i platta tunneln och därifrån vägrade hon komma ut. :devil: :rofl:

Oj, vi såg mest ut såhär: :confused: och när hon gått gick det över mer till såhär: :crazy: :rofl:

Det finns ju inte så mycket att säga egentligen. :D

Om man pinnar fram till en hundägare bara för att säga det kan man väl inte vara så extremt hundrädd eller? (och inte så smart heller :angel: )

Idag var det några som borde hållit hunden kopplad och jag önskar att någon av dem hänger på detta forum för de ska veta att jag hade gapat mig blå om de varit närmare.

Idag var vi ute i ett n a t u r r e s e r v a t. Vid alla ingångar till detta naturreservat så står det att hundar och katter skall hållas kopplade. Jag har jagat folk där förut som har sina hundar lösa.

Idag kommer det en lös afghan kutandes. Springer rätt ut på en strandäng där det häckar massor av fåglar och helt enkelt spränger upp alla fåglar efter den sidan av strandänge. Gäss, tofsvipor och närmare 1/4 av skrattmåskolonin. Ägarna? De kommer lunsades efter ett bra tag och de såg inte ut att ha så jättebråttom direkt. Hunden tar sig längre ut i vattnet och sen får de fast den.

Sen går de därifrån. Ger hunden lite bannor. Lägger den på backen och rycker i kopplet på väg därifrån. Kollar hur länge vi ser dem och går vidare. Jag tror personligen att de fortsatte sin löshetsträning bakom kullen där vi tappade dem... En av kompisarna går hela tiden med sin lösa schäfer trots att det råder koppeltvång. Hur svårt kan det vara? Även om man har så lydig hund att man måste styla med det hela tiden så kan man väl iaf ha den kopplad på en sådan här plats?

*morr*

Nu måste jag sluta för vi ska äta, annars hade jag kunnat fortsätta...

OND!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 986
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 902
Senast: fixi
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
982
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 332
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka