barnvakt till 2,5 åring

NagelacksBeroende

Trådstartare
Skriver från surfplattan, så ursäkta om det ser konstigt ut eller jag stavar som en kratta :-)

I helgen ska jag vara barnvakt till en 2,5 åring, vad brukar man gilla i den åldern? :) Förstår att det säkert skiljer sig, men tänkte så jag har något humm.
Gärna förslag på någon film eller serie som skulle kunna uppskattas, om det skulle behövas.

Känner mig helt grön och vet inte alls vad man gillar eller vill i den åldern, haha :) tacksam för all hjälp jag kan få

Sv: barnvakt till 2,5 åring

Beroende på barn, och om det ska vara inne eller ute aktiviteter. Men överlag tycker jag att barn i den åldern är rätt lättroade, att fara till en lekplats ute och kanske äta mellis där om vädret tillåter brukar de flesta kids tycka om.

Inne är leka med lera ofta kul, men även bygga med duplo eller lägga pussel kan vara förslag på inneaktiviteter, allt beror på vad det är för slags barn (svårt att sitta still eller liknande)

Min dotter är två år gammal så rätt nära i ålder. Det bästa hon vet är att leka med alla djur som finns i hela världen. Men gunga, åka rutschkana, läsa bok och rita är också kul. Cykla på trehjuling är en nyare passion.
Hon ser väldigt sällan på TV och när det är TV här hemma är det oftast sport. Men hon gillar definitivt Pippi Långstrump! (Givetvis den riktiga versionen!)

Min 2,5-åring skulle kunna bo utomhus! Hoppa studsmatta, leka i sandlådan, plaska med vatten, plocka pinnar och laga mat av osv gillar hon.
Inne leker hon mycket med dockskåpet, med sina gosedjur - just nu måste alla få bandage och medicin, bygger med duplo och kör bilar.
På tv ser hon helst på barnen i Bullerbyn eller cars 2.
Sen älskar hon att hjälpa till också, med allt från att hålla i hunden när vi smörjer tassarna, till att starta tvättmaskinen, duka bordet och hämta saker.

Skriver från surfplattan, så ursäkta om det ser konstigt ut eller jag stavar som en kratta :-)

I helgen ska jag vara barnvakt till en 2,5 åring, vad brukar man gilla i den åldern? :) Förstår att det säkert skiljer sig, men tänkte så jag har något humm.
Gärna förslag på någon film eller serie som skulle kunna uppskattas, om det skulle behövas.

Känner mig helt grön och vet inte alls vad man gillar eller vill i den åldern, haha :) tacksam för all hjälp jag kan få

Baka är jätteroligt! Jag älskar att baka med min son som är nästan exakt lika gammal.

När jag barnvaktat små barn tycker jag de brukat ta tag i situationen själva rätt bra och sysselsatt mig effektivt :cautious:.

Om man är hemma hos dem så kan man ta det lugnt, ägna någon timma åt mellis, någon halvtimma åt att ta sig ut genom dörren, ytterligare en halvtimma åt att komma till lekplatsen och sedan titta på blommor och buskar och myror. Sedan försöka knata hem igen, en halvtimma att tänka på hemgång och så...

Och jag håller med om att baka eller diska är guld. Baka, låt dem hälla i alla ingredienser när du mätt och akta så att inte allt saltet välts i också (jag har råkat få allt från russin till kokos till extra mjölk i smeten när jag tittat bort, jag har verkligen haft tur i att saltet var på avstånd. Man får parera lite med extra mjöl och så.) Sedan kan barnet röra osv.

Diska=du diskar och barnet häller ohyggliga mängder vatten på bänken och golvet när det upptäcker att innehållet i ett halvlitersmått inte får plats i ett glas.

Senast ändrad:

Min 2,5 aring tycker ocksa om att vara ute, där är allt roligt.
Annars är allt roligt, men hon leker inte sa länge med varje sak. Nagra favoriter är rita, leka med lera, duplotag, olika figurer.
Hon älskar att hjälpa till med saker hemma, laga mat, plocka in i tvättmaskinen, hänga tvätt, duka bordet och allt sant.

Titta pa film gör hon bara korta stunder men da är barbapappa, Bamse och Alfons favoriter

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 353
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 016
S
Övr. Barn Nytt nick, av någon anledning tycker jag att saken är lite pinsam/jobbig att prata om. Skulle nu någon lyckas klura ut vem jag är här på...
Svar
16
· Visningar
3 315
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund