Sv: Barnvagn!

Det kan jag tänka mig :)

Men kan det inte vara skönt o ha vagnen inhandlad + att om den skulle behövas? Jag vet inte men för mig känns det nog så :D

Det kan jag tänka mig :)

Men kan det inte vara skönt o ha vagnen inhandlad + att om den skulle behövas? Jag vet inte men för mig känns det nog så :D

Det kan det säkert. Vi hade köpt en vagn innan han föddes, och en sjal, men det var bara en pina att försöka använda den. Han gallskrek i princip konstant om man inte lyckades få honom att sova. Inga mysiga promenader direkt. :p

Fast sambo hade inte tänkt sig sjal heller.
Vet inte riktigt vad han tänkt sig egentligen... Att bebis bara ligger orörlig på golvet fram till tre månaders ålder kanske. :D

Jag vill ha en sjal, oxå!
Det verkar jättemysigt! Bara väntar på att jag ska se gravid ut på riktigt så det känns mer "rättfärdigat" att handla... :angel:

kl

Vili: Jag tycker att hjulen verkar väldigt rejäla, men tittade å andra sidan inte på någon annan EL modell med större intresse eftersom vi redan fastnat för den här (bra pris!). Valet för oss stod mellan den vi köpte och en Brio Happy duo, men jag tycker att liggdelen var mycket smalare än EL, därav valet. Tyckte att båda kändes lättrullade och trevliga att köra, Brion med lite mera fjädring (som kanske skulle bli för mycket på våra grusvägar).

Det finns ju många fina vagnar nu! Vi ville ha en duovagn, stabil med fyra hjul och hyfsat lättrullad, bra utrymme under med korg och lätt att byta delar på. Dessa krav tycker jag att vår fina vagn uppfyller!

Angående trehjulingar så är jag väldigt skeptisk, men det är bara för att jag kört min brorsdotter i hennes UJ med svängbart framhjul och tycker att den är sjukt ostabil. Den går inte att köra baklänges om det skulle behövas för regn/sol/vind för då går den liksom i sick sack, och den känns lättvält... särskilt ostabil är det på våra grusvägar! Men min bror och hans sambo är jättenöjda med den, så jag antar att smaken är som baken =)

//Julia

Om man låser framhjulet går den alldeles utmärkt att dra baklänges :)

Men som du säger, smaken är som baken :)

aha... men jag tror inte att deras går att låsa... men jag kan ha fel!

Hade jag bott i stan skulle jag definitivt tittat på lite lättare vagnar med svängbara hjul av något slag, men här på landet är det nog bättre med en robust och stabil vagn. Jag behöver inte heller ha en massa extrafunktioner, tycker att det duger gott med basala, nödvändiga funktioner!

//Julia

Din vagn var faktiskt riktigt fin med fina färger ( brukar inte tycka om 4-hjulingar annars ).

Jag tror absolut ni kommer vara nöjda :D

KL

Puttar upp den här gamla tråden för det börjar bli mer aktuellt o titta på riktigt :D

Nu har vi fastnat för:
Emmaljunga City Cross - Jag gillar att det är fyra fasta hjul!
Emmaljunga City Cerox 360 - Men det är även skönt med ledade, känns dock ostabilt som att vagnen kan "sticka iväg" åt nåt håll alt. låsa sig...

KL

Puttar upp den här gamla tråden för det börjar bli mer aktuellt o titta på riktigt :D

Nu har vi fastnat för:
Emmaljunga City Cross - Jag gillar att det är fyra fasta hjul!
Emmaljunga City Cerox 360 - Men det är även skönt med ledade, känns dock ostabilt som att vagnen kan "sticka iväg" åt nåt håll alt. låsa sig...

Vi har bestämt oss för en City Cross, nu är det bara det svåra kvar att välja färg. Gillar inte alls -09 färger och har inte hittat ng -08 som vi kan tänka oss ... lyxproblem!

då måste jag givetvis lägga in bild på vår vagn (igen) som vi är supernöjda med! En emmaljuna city cross med duolift inköpt 08! :love:
phpjzxkl0.jpg

Superfin!!

Jag var helt inne på denna men deras med ledade framhjul (City Cerox) är ju ruskigt bekväm o svänga runt med... Så nu vet jag inte!

Sen vet jag inte om jag vill ha med quadrolift eller hårdlift eller deras citykorg.. I-landsporblem!!

Senast ändrad:

Varför blev det den? Jag velar som sagt :D
Färgerna på hemsidan är väl dom som är aktuella för kommande år gissar jag.
Tycker platina, pro java, pro beige, pro titan är superfina jag :D

Vi har en Emmaljunga som har både ligg och sittdel.
Ställbart handat också så går att variera höjden på det

vi valde city crossen i färgen pro java, först var vi också inne på samma som er cerox 360 men den har fått en väldans massa kritik lite här och var mest för sina svängbara hjul så vi tog crossen istället.
Den hämtas i slutet av December :laugh:

va ute i god tid om ni ska beställa, vi beställde i slutet av Augusti och den har som sagt fortfarande inte kommit.

Varför blev det den? Jag velar som sagt :D
Färgerna på hemsidan är väl dom som är aktuella för kommande år gissar jag.
Tycker platina, pro java, pro beige, pro titan är superfina jag :D

Lillasyster fick barn för ett år sedan och har rekomenderat den. Gillar att den väger mindre än många andra vagnar i samma storlek. Smidigt när man skall lyfta den i och ur bilen. Tittade även på en brio, kommer inte ihåg modell, men den var klumpig ihopfälld. Har inte jämfört med så många andra då vi från början varit inställda på denna. Dock har sambons bror en kronan som jag inte gillar alls, för klumpig!

Ja färgerna på hemsidan är -09 modeller. Platina är ok och den gröna, men jag gllar inte grönt. Tycker annars att det är för mycket plotter på de flerfärgade och de enfärgade är tråkiga ... ja ja det ger sig nog!

Måste bara säga att UJ är en helt underbar vagn!! Absolut inte instabil, min son på snart två år klättrar i o ur vagnen själv o det är inga problem. Den är suverän på grusvägar o stigar med rötter. Man låser framhjulet (som det går att göra på alla UJ) o sen är det bara att köra. Så lätt o så smidig.
Lider med alla stackare man ser med dessa klumpiga varianter av vagnar med fyra fasta hjul. De får hänga på styret för att svänga o dra sig svettiga upp för trappor.Fattar inte hur man kan välja en vagn utan svängbart/svängbara framhjul.

Jag håller med dig. Vi hade en med fyra hjul först som vi upplevde som klumpig. Vi hade den i 4 månader innan vi köpte en Teutonia Spirit, som är med tre hjul. :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024