Sv: Barnvagn!

kl

Jag har köpt en vagn nu, det blev en Teutonia Mistal. Chansade och köpte en på annons på blocket som skickades hem till mig. Jag är i stort sätt nöjd. Det är en mjuklift i och det känns som ganska lite plats i den och känns som det kommer bli väldigt varmt i den framåt sommaren. Men jag får prova och köpa en annan lift om det inte blir bra. Vagnen är iaf underbar att köra och känns smidig.

Ett litet problem har jag, provade att fälla upp ryggstödet och nu kan jag inte komma på hur jag ska få ner det igen. I instruktionsboken står inget om hur man fäller ner det. Någon som vet?

Är dom ?

Och jag som tycker EL är breda och klumpiga :crazy:

/C som blir ännu säkrare på att vi valt rätt vagn för oss :)

Precis vad jag trodde! Men nu kikar jag på måtten på hemsidorna och Brion är större. Rätt mycket bredare o ca 20 cm längre ihopfälld. Dessutom väger dom samma lika. EL ser ju större ut på nåt sätt... Fast efter en jäkla massa provande av olika Brio o EL har jag ändrat mig!

(rullade runt en sån ni ska ha också :))

Vi har haft våran vagn i över 1 år och är så nöjda. Visst är jag grymt sugen på en Teutonia Spirit S3 och en Emmaljunga Cangaroo men det för designen, när jag provkörde Cangaroon upplevde jag den som mycker mer tungkörd än min stora Brio happy, då var det ändå inne i en butik ;) S3an var där emot mer lättkörd än min brio, men inte alls lika skönt gung och lika stor sittplats.

Jag har provkört både Brio o EL idag (alla modeller), känner ingen större skillnad på dessa förrutom att Brion är mycket bredare mellan alla hjulen... Blev jättenyfiken på Cangaroon så jag måste nog kika på den igen. Den är mycket rymligare under än vad andra EL är. VIlket är bra med Brio - rymligt under. Däremot gillar jag inte att dom är så fruktansvärt breda. EL City Cerox till exempel har ju "minimala" mått ihopfälld jämfört med en Brio.

Hmmm, djungel :)

Oj ja men då är det ju givet att EL är smartare kanske, ja beroende på vad man är ute efter givetvis..

Eftersom inte vikten var så markant olika så hade nog jag gått mer på utseende i detta fall :)

Cangaroon gillade jag inte alls när jag provade den :crazy:

Måste ju lägga in en bild på vagnen jag köpt också.
Nalle fick vara stand-in för Bäbis, Nalle ser nöjd ut iaf så jag hoppas att Bäbis också blir det.

Oj ja men då är det ju givet att EL är smartare kanske, ja beroende på vad man är ute efter givetvis..

Eftersom inte vikten var så markant olika så hade nog jag gått mer på utseende i detta fall :)

Cangaroon gillade jag inte alls när jag provade den :crazy:

Vikten är ingen skillnad men Brion är ca 20 cm längre o 5-8 cm bredare ihopfälld.. Det är rätt mkt! O det gör mycket när man ska ta sig fram också. Den kändes jättestor när man körde Brio - EL - Brio - EL.

Vad gillade du inte med den? Verkar superbra o väger ingenting! Dock väldigt många "Nej" på Tekniska Specifikationer.. måste ta reda på om det är några betydelsefulla bara :D

Aha ja jag har ju varke provat EL eller Brio i dom modellerna så jag ska inte uttala mig.

Nja Cangaroon var trögrullad och kändes allmänt klumpig/bred :)

Kanske provade konstiga vagnar, men jag har provat 3 st i olika affärer ...

Aha ja jag har ju varke provat EL eller Brio i dom modellerna så jag ska inte uttala mig.

Nja Cangaroon var trögrullad och kändes allmänt klumpig/bred :)

Kanske provade konstiga vagnar, men jag har provat 3 st i olika affärer ...

Jag jämförde bara med Brio så det är möjligt att den är det jämfört med UJ! Däremot är den nog lika bred baktill som alla Brios vagnar. Tror det stog så på måtten... Men jag kan vara senil :) EL var i alla fall över lag mycket smalare.

Nu vill jag åka o kika igen ju :D

Problemet är väl att det inte är så stor skillnad när man rullar runt i en affär. Det är när man har några kilo bebis i vagnen + eventuell packning som det börjar kännas. Något som man ofta gör om vagnen inte har svängbara framhjul är att köra runt vagnen på bakhjulen (en del lyfter dock bakhjulen och kör på framhjulen) Så det är jätteviktigt att känna efter hur lätt det är att trycka ned vagnen på bakhjulen samtidigt som man har 7 kg bebis liggande i vagnen. Varje gång man svänger, ska upp för en trottoar osv. kommer man att köra på bakhjulen. Dvs. rätt så ofta om man ska handla eller göra något annat än att gå en slinga i skogen.

Min kompis har en vagn med teleskophandtag, eftersom hon är kort och har handtaget på lägsta läget blir det enormt liten hävstångseffekt och vagnen är mycket svår för henne att trycka ned. Men inte för hennes långe sambo...

Själv är jag mycket förtjust i punkteringsfria däck. Jag som rör mig mycket i skog och mark är alltid rädd för att få punktering när jag är "längst bort". Vad gör man då? För punka får man förr eller senare.

Senast ändrad:

Problemet är väl att det inte är så stor skillnad när man rullar runt i en affär. Det är när man har några kilo bebis i vagnen + eventuell packning som det börjar kännas. Något som man ofta gör om vagnen inte har svängbara framhjul är att köra runt vagnen på bakhjulen (en del lyfter dock bakhjulen och kör på framhjulen) Så det är jätteviktigt att känna efter hur lätt det är att trycka ned vagnen på bakhjulen samtidigt som man har 7 kg bebis liggande i vagnen. Varje gång man svänger, ska upp för en trottoar osv. kommer man att köra på bakhjulen. Dvs. rätt så ofta om man ska handla eller göra något annat än att gå en slinga i skogen.

Min kompis har en vagn med teleskophandtag, eftersom hon är kort och har handtaget på lägsta läget blir det enormt liten hävstångseffekt och vagnen är mycket svår för henne att trycka ned. Men inte för hennes långe sambo...

Själv är jag mycket förtjust i punkteringsfria däck. Jag som rör mig mycket i skog och mark är alltid rädd för att få punktering när jag är "längst bort". Vad gör man då? För punka får man förr eller senare.

Hm, ska tänka på det där med teleskophandtag! Kommer nog inte vara plättlätt med någon vagn men jag försöker läsa så mkt på forum om vad andra tycker om vagnen o inte vad säljaren säger. Läst att många är nöjda med dom jag har spanat in i alla fall :)

Ja, punkteringsfriadäck är ju nästan ett måste... Cangaroon har det, har jag för mig! Denna djungel :D

Jag gick och beställde en vag här om dagen! :)

Insåg att detta kunde jag älta fram tills barnet är fött och ändå inte bestämt mig för vilken som är smidigast, snyggast, bäst och i rätt storlek!!! :confused:

Slutade med att jag klöste till regält och vlde en emmljunga edge duo kombi med sportchassi (med färgen jungle)!

Är det nu så att den inte får plats i bilen så byter jag antingen till en lite mindre hundbur eller köper en annan bil :idea:

Måste ju lägga in en bild på vagnen jag köpt också.
Nalle fick vara stand-in för Bäbis, Nalle ser nöjd ut iaf så jag hoppas att Bäbis också blir det.

Ganska lik vår vagn som är en Gesslein Fashion från -05.
Det enda jag har att önska av vår vagn är mer lastutrymme under vagnen.
Vi har mjuklift så i mataffären kan jag inte ställa korgen på vagnen heller, minmalt ryms i tyggrejen under vagnen. Styra vagn med ena handen och bära korg med den andra är helt värdelöst! Det blir oftast småhandlingar när jag är själv (tar selen nästa gång), tar bara grejer jag kan lägga runt honom i liften.

Detta med barnvagn verkar vara en hel vetenskap!
Hoppas det inte är så knepigt att hitta den perfekta vagnen
när det väl är dax att inskaffa en :laugh: hihi

Jag tror inte att det kommer bli några problem, oftast åker jag och storhandlar och då får Bäbis antingen stanna hemma eller följa med i bärsele eller sitta i kundvagnen. Däremellan blir det oftast bara små inköp av färsk varor i närbutiken (liten, dyr och med dåligt utbud). Men en lite större varukorg hade inte skadat.

Jag gillade lufthjul bättre, men visst finns det en risk för punktering. Vagnarna med punkteringsfria däck tyckte jag kändes mycket tyngre och stummare att köra.

För mig har det inte alls varit speciellt svårt att välja ut vagn, men så har jag provkört märket rejält mycket också eftersom min bror har samma vagn till sin lilla tös :)

Tänk vad olika man kan tycka, jag har en Cangaroo och den är inte alls trögrullad...

Vi valde mellan Urban Jungle och Cangaroo, tyckte liggdelen till Urban Jungle var lite liten så därför valde vi Cangaroon istället. Tur var väl det eftersom jag fick en jätte bebis:D

Jag har jämfört Cangaroon med UJ i många olika butiker och faktiskt provat ute också och jag står fast vid att Cangaroon är klumpigare/bredare och mer trögrullad än UJ ..

Den är inte absolut inte trög om man jämför med en klumpig furhjuling, men om man jämför med andra trehjulingar så :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar