Sv: Barnvagn!

Nääää du, nu är hämndens timme slagen!! Efter ÅR av att försöka hoppa undan för barnvagnsmonster så hälsenorna ska klara sig, är det äntligen min tur att köra med barnvagn i köpcentrum, gärna kl 13 en lördag...synd bara att bebisen ska komma i början av januari så jag missar julhandeln! :cool: Jag ska f-n ha ett rymdskepp!

:rofl:
Det skulle väl vara enda anledningen då! :D Fast fy, det är HEMSKT jobbigt! Jag är traumatiserad! Numera tycker jag mest synd om alla dessa föräldrar som släpar runt på vagn överallt. :p

Fast vill du riktigt hämnas kan du ju ta med dig vagnen ut i julhandeln, då har du både mage och vagn som tar plats. Praktiskt att ha att lägga alla kassar i och hänga på vid sammandragning och allmän trötthet. :idea:

Eller gå på Underbara barn-mässan... Min kompis gav upp och sa att nästa gång blir det utan barn. Själv körde jag bugaboo bee :angel: Jag har haft den som enda vagn hela sommaren och man kan gå långprommis med den. Men visst är det mindre komfort. Sonen verkar dock gilla att det skakar och sover som en stock :rofl: Innan dess vägrade han att sova. Men är vi hemma så är EL given på långpromenaderna. Jag vet inte vilken vagn som skulle passat oss bäst... Cammen går ju att vända så man kör man stora hjulen först, men det har jag inte testat på hur det blir... Men fortfarande är det så att vi måste ha en vagn med stor varukorg när vi är ute och donar i skogen. Det kommer vi inte ifrån.

KL:ar mig själv för at berätta vad vi gjort i dag...Vi, som HELA tiden tyckt att det är onödigt med ny vagn med tanke på det enorma beg utbudet (samt att vi ju redan har både en Brio Duo som är ett par år - billigt beg köpt men fin OCH en gammal (typ 10 år) Brio Duo som vi fått av syrran och som ska vara stallvagn) har soika köot en sprojlans ny Brio Sing med separat liggdel (det är ju en sittvagn ursprungligen), babyskydd att "snäppa på" samt extra bas till andra bilen och hela kittet. Det kändes som allt vi ville ha fanns i den vagnen, och hej hopp var vi många tusenlappar fattigare. Kvar finns här hemma den fina beggade Brio Duon o det fina beggade babyskyddet, men som tur är finns oxå Blocket...

Någon som har BRIO SING och som kan tala om ifall vi gjorde ett bra impulsval eller ett korkat ;)? Köregenskaper, smidighet etc?
Tack på förhand!

Min kompis som promenerar jättemycket har en sådan och är helnöjd.

Vi kan fortfarande sucka över hur mycket vi älskar vår lilla vagn och tycka den är värd varenda krona.

Det är värt att hitta de smidiga lösningarna! Jag tror att ni gjort ett bra köp. Läste att chassit väger 5 kg. Bara att hiva i och ur bilen och så på med babyskyddet när man bara snabbt ska in till Konsum.

Det lät ju lovande :)! Vi blev ju lite förälskade där i affären, och tyckte ju som sagt att den verkade uppfylla alla krav vi hade, men det hanns ju inte med någon researchande direkt....

Får jag vara fräck och fråga vad det kostade?
Främst chassit och babyskyddet. :)

Chassit går tyvärr inte att köpa ensamt, utan man köper en hel sittvagn vilken kostade 4695 kr. Babyskydd inklusive bas 1695, extrabas (om man har två bilar) 595, och liggdelen 1295. Så det bidde inte någo billig utflykt till Babyproffsen igår :angel:...

*kl*

På tal om barnvagnar.

Jag köpte en barnvagn med 12 månaders garanti, det är ca 10 månader kvar.

Framhjulet på 3 hjulingen är ej svängbart och det är lite böjt åt höger. Alltså drar vagnen åt höger. Sedan gick även bromsen sönder på vänster sida. Är det företagets skyldighet att laga det? Vi måste då betaöa frakten dit va?

(köpte den från ett företag som auktionerade på budera.com)

Vi vill nämligen byta den mot en annan sittvagn om intresse finns, men då är det ju vår skyldighet att få den lagad innan eller hur?

Nu kommer en till barnvagnstråd! Jag kunde inte hitta svaret jag söker i någon annan tråd, så jag startar en ny :laugh:

Vi är ute efter en duo vagn, dvs en vagn med två separata delar; en liggdel (liggkorg?) och en sittdel. Vi är rätt säkra på att vi vill ha en brio vagn. Frågan är då bara vilken vagn som har störst liggdel? Vi vill att det ska finnas gott om utrymme, och alla jag har tittat på har varit små och trånga. En väninnna till mig har en brio duo (hon säger att den enbart heter så, men jag kan inte hitta någon sådan i affär eller på nätet, alla heter något annat också t ex Brio Happy Duo) som hon påstår har den största liggdelen.

Vad säger ni föräldrar som har testat och kanske kollat upp olika vagnar? Vilken har störst liggdel? Vilken bör vi satsa på? Vi vill ha en stabil vagn eftersom vi bor på landet och den får gärna ha ett handtag som man lätt kan ändra körriktning med.

//Julia

Hej
Min dotter har en Brio Duo vagn med sport schassi, vändbart under rede.
Helt syverän.
Liggdelen va rymlig. Sitt delen va rymlig
Tösen kunde sova midda i vagnen utan problem Hon älskade sin vagn.
Jag själv hade bara emmaljunga på min tid

http://www.baby-barnklader.se/Brio+Duo+barnvagn_m23.html

Problemet med barnvagnar är ju att man inte vet vad man vill ha innan man testat lite... Alltså innan bebisen är född fattar man ju inte vad som är praktiskt för en själv. Det borde vara obligatoriskt att köpa barnvagn först efter några veckor eller månader ;)

Det kan jag hålla med om, då hade vi sluppit behöva köpa ny :p

Problemet med barnvagnar är ju att man inte vet vad man vill ha innan man testat lite... Alltså innan bebisen är född fattar man ju inte vad som är praktiskt för en själv. Det borde vara obligatoriskt att köpa barnvagn först efter några veckor eller månader ;)

Absolut, jag håller med fullkomligt - därav vårt "Barnvagnslager"här hemma ;). Tur att bara en är nyköpt i allafall, och som sagt tur att Blocket finns...

Vi har köpt båda beggade. Så vi har fått en knappt använd EL och en Buggabo använd 2 ggr för lite mindre än om vi köpt en ny EL... Vi är rätt så nöjda. Men nu är vagnarna välanvända och inbringar nog inte så mycket något mer ;) Jag inser också att jag nästan kört slut på hjulen på båda vagnarna.

Eller så har man syskon som har småbarn och kan prova deras vagnar :idea::D

Det var så jag fick upp ögonen för UJ :love:

kl

Jag (vi) har bestämt nu att vi vill ha en Teutonia Mistral som "Sverigevagn", men det är för dyrt att köpa en ny sån. Så jag letar för fullt på blocket, men det finns inte så många begagnade såna. Vågar man köpa en begagnad vagn osedd? alltså om någon skickar en vagn.

Vad har ni för erfarenhet av Teutiona vagnar? (mistral eller mistral sport?)

Självklart om du har garantitid kvar så ska du kunna reklamera vagnen. Senhur de gör med frakkostnaden får du kolla med säljarna, det kan vara lite olika.

KL

Jösses! Idag var vi på babyproffsen för o kika in Brio Sing.

Upptäckte då att herregud vad breda alla Brio är mellan hjulen! Mycket bredare än Emmaljunga som det lutar åt igen. Trodde att Brio skulle kännas smidigare än EL men ikke!

Är dom ?

Och jag som tycker EL är breda och klumpiga :crazy:

/C som blir ännu säkrare på att vi valt rätt vagn för oss :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar