Sv: Barnvagn!

Jag upplevde också Cangaroon som otroligt tung och klumpig, det är ju det man vill slippa genom att välja en trehjuling :)

Den är klumpig och bred att fälla ihop och förvara också så den gick bort ganska omgående när vi valde vagn :)

Fast när det är snörök, -20 och ungen ska sova ute i 2 h tycker jag det är skönt att kunna fälla ned sufletten och dra upp fotsacken. Vill man ha en woxipåse i tycker jag inte riktigt att UJs sittdel räcker till, men det beror väl på hur mycket man vill täcka över fötterna osv. Jag förstår varför mina kompisar "hemma hemma" väljer en stor vagn. Men inte min kompis i Uppsala som valde det pga snö... Ärligt hur mycket snö är det i Uppsala? Hennes intresse är ju dessutom shopping och hon stannar lätt inne om det är dåligt väder. Hon är ingen hundägare direkt ;) För hennes del var det ren tjurskallighet att hon skulle ha en "klassisk" vagn. Jag räknar dagarna tills hon byter bort den. Det är inte för inte blocket kryllar av vagnar som bara är körda i 6 månader... Vår city cross köpte vi i Vasastan. Hur många gånger tror ni på riktigt att hon hade kört den? Den var sprillans och vi fick den för under halva priset. Då tycker jag det är ännu mer galet att t.ex. min Uppsalakompis lagt ut 8000:- på en vagn hon kommer ha så kort tid.

Senast ändrad:

kl

Vad är det egentligen som gäller med garantin om man köper en begagnad vagn? Många beg. vagnar har garanti kvar men jag har för mig att den inte alltid gäller vid ägarbyte av vagnen?

Ingen aning. Men vi hade ju många tusenlappar över att repa vagnen för om de skulle vara något. Ett fabriksfel skulle ju den första ägaren ha hunnit upptäcka.

Jag har provkört både Brio o Emmaljunga o tycker att Emmaljunga City Cerox var den absolut mest lättkörda.

Så alla EL är inte tungkörda :)

Jag bor i Sthlm o skulle vilja ha en 4-hjuling just för att kunna gå långpromenader o känna att vagnen är stabil. Om en med ledade framhjul är lika bra skulle jag hellre ta det. Däremot ingen 3-hjuling för det tyckte jag var otäckt :D Ställde sig på två hjul för lätt, då har jag bara provat ett märke så tror inte att alla är så!

Dock väger den här 4-hjulingen jag vill ha 11 kg eller typ 13-14 med liggdel. Det tycker inte jag är så tungt om man jämför med många andra.

Om nån vet hur det är att gå på långpromenader med ledade framhjul så skriv gärna :D

Jag har själv en city cross och tycker att vikten verkar lite låg. 15 kg får jag det till när jag räknar på hemsidan. För mig är den så pass tung att jag sällan lyfter den ensam i och ur bilen. Oftast får jag ta i med låret och blir smutsig :( Vår Buggaboo har jag gått på långpromenader med och den har två svängbara framhjul och det går aldeles utmärkt.

Det är nog en smaksak isådantfall :)

Min bror är bosatt i Vilhelmina och där kan det bli rejält kallt och så men dom ångrar inte en sekund att dom valde en Urban Jungle iaf ...

Allmänt:

Det här med vagn är en fråga som kan diskuteras i all oändlighet, jag tror man måste göra som man själv känner och tycker ..

Lambo:

Är det hjul man kan låsa ?

Det tror jag inte, inte vad jag såg i alla fall o så står det inget :D Alla säger att man ska ta den med stora hjul för det är jobbigt med mindre när det är sämre väglag...

Vilhelmina är ju södern för mig ;) Jag skrev inte att det var dåligt utan att jag förstår mina kompisars val.

Jag ska förhoppningsvis inte ut med bilen så mycket att det blir jobbigt o bära i/ur den :D Men det är med sittdelen den är så tung eller hur? Står på hemsidan att den endast väger 11 kg med liggdelen i alla fall.. Sen är jag ju hulken :angel:

Så det är inte jobbigt om det ligger lite småstenar o sånt eller om man ska gå på ett joggingspår/liknande med svängbara framhjul? Är dina stora/små?

Ja mindre hjul ger sämre komfort på knöggligt underlag. Jag tror inte det finns någon enkelvagn med två stora svängbara framhjul?? Syskonvagnar finns det ju som har det. Att de ställer sig på tvären ibland tycker jag är ett litet problem jämfört med att köra en vagn på bak- eller framhjulen istället :) (Dvs. direkt man ska svänga så måste jag ju köra vår stora vagn på bara två hjul och det blir tungt om man är t.ex. och handlar)

11 kg med citykorgen, 15 kg med sittdel eller liggdel.

Vi har små svängbara framhjul och det är en shoppingvagn, men det går utmräkt på asfalt. Men den är inte för terräng.

Alltså jag skulle inte välja en vagn med små ledade framhjul om man ska gå på mycket grusvägar och i terräng väldigt ofta.

Men som Brandgul skriver så om det bara är ibland, och att man oftast går långpromenad på asfalt så skulle jag hellre välja en sådan med ledade framhjul och slippa köra vagn på två hjul i varje sväng :)

Ja mindre hjul ger sämre komfort på knöggligt underlag. Jag tror inte det finns någon enkelvagn med två stora svängbara framhjul?? Syskonvagnar finns det ju som har det. Att de ställer sig på tvären ibland tycker jag är ett litet problem jämfört med att köra en vagn på bak- eller framhjulen istället :) (Dvs. direkt man ska svänga så måste jag ju köra vår stora vagn på bara två hjul och det blir tungt om man är t.ex. och handlar)

Jag kommer nog mest vistas på grusiga gångvägar och lite konstigt underlag :D Men fasen det var ju så skönt med ledade framhjul! Fast svänga en med fasta hjul.. hmm så jobbigt är det ju inte, men man kommer nog störa sig på det.

Alltså jag skulle inte välja en vagn med små ledade framhjul om man ska gå på mycket grusvägar och i terräng väldigt ofta.

Men som Brandgul skriver så om det bara är ibland, och att man oftast går långpromenad på asfalt så skulle jag hellre välja en sådan med ledade framhjul och slippa köra vagn på två hjul i varje sväng :)

Nä o det är förmodligen det jag kommer göra... Eller så kanske jag håller mig till asfalt o då går det ju bra, men tänk om det kommer mycket snö. Gah, i-landsproblem :D

Du i Sthlm kommer det inte så mycket snö som stannar så pass länge att jag tror det blir ett problem för er ;)

Ja att välja vagn kan vara riktigt besvärligt ..

Jag tycker å andra sidan att det är riktigt drygt att hålla på och köra på två hjul när man vänder en stor fyrhjuling om man ska gå länge..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024