Sv: Barnvagn!

Johoooo!! Inte som Norrland men det kommer visst snö :) Förra vintern fick jag skotta fram bilen o så snökaoset förrut... Nää jag vet inte, gångvägar brukar ju vara ganska bra plogade o så iofs?

Det är ju det jag menar, även om det kommer snö så är det kanske svårframkomligt max 1-2 dygn, sedan är allt plogat och saltat/grusat..

Jag menar inte att ni inte får någon snö, men et är sällan det ställer till problem så länge att man blir drabbad..

Du kanske helt enkelt ska ha två vagnar? En cityvagn för sådan användning och gammal hederlig 4-hjuling, kanske begagnad som mer slit och släng vid vanliga promenader i skog och mark. Lite äldre Emmaljungor kan man ju få för ingenting på blocket. Bara en idé. :)

En döbra idé å andra sidan! :bump:

Men man ska ha plats också... Vi har en vagn i köket och en i vardagsrummet. Lilla vagnen kör jag en del inomhus. Ta med den till tvättstugan osv. Han får sitta i den ibland när jag fixar och donar och vill kunna släpa med honom :)

Det viktiga tycker jag är bara att man är medveten vad man väljer och inte gör som min kompis som bara stirrade rätt fram och vägrade tänka på något annat. Vad man sen kommer fram till är en annan femma! Men hon slängde så mycket pengar i sjön så jag tycker det är tragiskt...

Jag bor ju söööderöver, men kommer ju från norrland norrland. Mamma ska plocka fram en dunsovsäck nu när vi åker hem över jul ;) Vi har ju bara en tunn åkpåse här nere.

Jo det är ju en idé, men vi får en av mina föräldrar så det blir en från affären :) Har inte hittat nåt jag gillar på blocket..

Jamen ni kan ju köpa en av vagnarna från affär och en begagnad. :)

Bara en idé som sagt. Jag skulle själv ha gjort så om jag var på smällen, eller om jag hade ett barn som gillade att åka vagn. ;)

Senast ändrad:

Ja det är ju en idé! Då blir det nog City Ceroxen från butik för det känns lättare o hitta en gammal vagn med fasta hjul!

Får se hur ekonomin ser ut, har betalat en halv förmögenhet på handpenning till lägenheten precis :D

Ska bara lägga till en sak till... ;)

Vi har en Emmaljunga Duo Edge, den har fyra fast hjul. Och ja, den är enorm och klumpig. Passar bra på (hund)promenaden men jag döööööööööör (;)) hellre än har med den in i ett köpcentrum eller en butik igen.

Den där :devil: vagnen har fått mig att drömma om en så liten och smidig vagn som möjligt till nästa (eventuella) bebis, sådana vagnar jag förrut mest tyckte såg ut som rymdskepp. :rofl:

Mitt råd är att kolla efter en vagn som du själv orkar lyfta i och ur bilen. Den första vi köpte med fyra fasta hjul orkade jag knappt lyfta i och ur. Självklart beorr det på vilken bil man har och hur stark man är men ändå. När jag tog bilen så tog jag sällan med mig den vagnen just för att slippa krångla.
En annan nackdel jag tyckte med den vagnen var när jag handlat mat och lagt det under vagnen så var den klumpig att svänga med. Jag fick ibland häva mig över styret för att trycka ner och svänga.

Detta var två stora anledningar till att vi köpte ny ;)

Så är det med vår bil, det är ju en liten kombi ( toyota corolla ) och har således en sådandär liten smart kant i bak som man måste lyfta vagnen över..

Skulle aldrig orka lyfta en fyrhjuling ut och in med min rygg ...

Senast ändrad:

Vår son har skrikit i vagn sen har var nyfödd. Han slutade med det när vi köpte Buggan. Då var han ca 4 månader och har åkt vagn sen dess och kan nu åka båda vagnarna. Men trots att han är över 9 månader kan han fortfarande inte sitta ordentligt i Emmaljungans sittdel... Jag får palla upp med filt och spänna fast honom för att han inte ska glida runt. Det kanske blir bra när han blir 1 år eller så.

Du har lite samma problem som vi har, velandet mellan rörliga hjul och fasta. Jag går mycket blandat så inget av valen känns självklart. Fast jag går hellre i natur än i stan.

Nu kommer vi iallafall köpa två vagnar eftersom vi kommer vara i både Österrike och Sverige så slipper vi släpa med vagnen på flyget.

Här i Sverige blir det en med fasta hjul, här kommer jag gå mer i terräng. Drömmen är att hitta en begagnad Teutonia (ny är för dyr). Men ska provköra lite mer för att hitta fler alternativ.

I Österrike blir det en med rörliga hjul, där har vi hittat en som vi gillar av märket Baby-welt. En ganska billig vagn så där blir det en ny.

KL- Jag ger mig nu in i tråden med en liten fråga. Vi har en Brio Duo som vi köpt billigt begagnat. Fin o fräsch o jättebra här ute på landet på grusvägar etc etc. Vi funderar dock på att skaffa en smidigare vagn oxå, till att ta med om man åker i väg etc. Dock vill jag att även den ska funka på annat än asfalt om det behövs. Vi funderar på någon form av sittvagn (eftersom vi trots allt har en bra liggvagn) där man kan ställa mjuklift i för liggvagnsfunktion och där man kan "snäppa på" babyskyddet på chassit för kortare ärenden. Vi vill helst ha fyrhjuligt (men ev 3) och absolut inte pyttehjul (à la shoppingsulky). Vet att Maxi- Cosi Mura verkar uppfylla de kraven, men den verkar väldigt dyr, och sedan tror jag X- lander gör det med. Någon som har fler tips på vagnar liknande dessa?
Tack på förhand :)!

Sålde min vagn från BRIO för hela 30 kronor.

Ful, solblekt, stooor och säkert en 10 år gammal eller något.
Sålde den med alla tillbehör son regnskydd, skötväska, egenköpt sele, vindskydd, madrass, hårdlift och paraply.

Sålde den så billigt för att de flesta vill ju ha snygga vagnar och går efter utseéndet.
Den är hur säker som helst och har aldrig krånglat, det var bara "fulheten".

Sålde den för att vi har ingen plats.

Snacka om billigt pris för den som inte är kräsen!

Nackdelen med den är att den tog stor plats i bagage och den var lite tung.

Ska bara lägga till en sak till... ;)

Vi har en Emmaljunga Duo Edge, den har fyra fast hjul. Och ja, den är enorm och klumpig. Passar bra på (hund)promenaden men jag döööööööööör (;)) hellre än har med den in i ett köpcentrum eller en butik igen.

Den där :devil: vagnen har fått mig att drömma om en så liten och smidig vagn som möjligt till nästa (eventuella) bebis, sådana vagnar jag förrut mest tyckte såg ut som rymdskepp. :rofl:

Nääää du, nu är hämndens timme slagen!! Efter ÅR av att försöka hoppa undan för barnvagnsmonster så hälsenorna ska klara sig, är det äntligen min tur att köra med barnvagn i köpcentrum, gärna kl 13 en lördag...synd bara att bebisen ska komma i början av januari så jag missar julhandeln! :cool: Jag ska f-n ha ett rymdskepp!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar