Sv: Barnvagn!

valde mellan en sådan och en city cross, de blev en city cross med citykorg till. Jag tyckte att hjulen kändes mer rejäla på city crossen därav vårt val.
Vi stod och velade mellan att välja en vagn med svängbart/svängbara hjul fram men kände att de inte blev samma stabilitet i vagnen.

Åhh när jag ser din bild vill jag också hämta ut vagnen, vår står i affären för att garantin ska räcka längre.

/madde

*k*

liten varning... ingen som nämnt att den varit ett alternativ, men vill ändå varna lite... emmaljunga city cerox 360 har stora problem med bromsen! det är en handbroms och den tar inte som den ska... kompisen har förbrukat 2 st chassi innan hon lyckades häva köpet, vi ska byta nu efter 1 chassi... senaste gången låstes endast vänstra hjulet och vagnen snurrade 180 grader runt innan även det högra hjulet låstes... kunde ju varit en väg där... :( har hört flera andra som har samma problem!!
denna modellen har svängbara framhjul som vi absolut ville ha och ska ha på vår nya vagn också! =)

Svarar fast du redan köpt vagn :)

Handtaget ÄR konstigt. För mig som är kort och har det långt ned är det megakonstigt...

Antingen har du en separat liggdel (då lyfter du bort hela sittdelen och byter ut den mot liggdelen) eller så har du en sittdel med lift i. Liggdelen är självklart större än en lift. En lift kan vara hårdlift eller mjuklift. Mjukliften är ungefär en sovsäck med handtag. Hårdliften ser ut som en liten liggdel fast med handtag och så klart mycket mindre.

vi köpte en emmaljunga edge duo i helgen väldigt lättkörd supernöjd med den:) ska hämta en brio oxå (duo) som vi fått av en kompis, fast den får bli stallvagn..:p

Haha smaken är som baken, jag säger precis tvärtom ;)

Jag tyckte att den var urläskig för hjulen lättade hela tiden när man svängde. Nej fy kändes som den skulle tippa vilken sekund som helst! Min sambo tyckte också att den var jätteläskig o köra - dock lättsvängd!

Jag har fastnat för en Brio Kombi så får vi se vad det blir i framtiden :)

Vilken 3-hjuling provade ni? :)

Roligt att ni också fastnat för en vagn, spännande sedan när man shoppat och den står hemma i väntan på att användas ...

Vilken 3-hjuling provade ni? :)

Roligt att ni också fastnat för en vagn, spännande sedan när man shoppat och den står hemma i väntan på att användas ...

Det var en Brio-vagn så alla kanske inte är så :D Men den var riktigt otäck o köra! Svängde man åt ena hållet lite "snabbare" så lättade ena hjulet baktill.

Verkligen :D När sjutton är det dags att köpa sånt? Perfekt o önska sig presentkort i julklapp kanske? Så får man en del sponsrad!

När sjutton är det dags att köpa sånt? Perfekt o önska sig presentkort i julklapp kanske? Så får man en del sponsrad!

Det har jag oxå undrat och eftersom sambon minsann läst på nätet att man inte behöver en barnvagn så tidigt har jag inte ens fått med mig honom att kika på någon IRL ännu.
Vi har däremot hittat en på nätet som vi vill ha, utan provkörning eller nått... :angel:
Kommer antagligen beställa den i november/december. (ca en månads leveranstid) Om jag nu inte får in honom(/oss) på någon barnvagnsaffär tidigare och tokfastnar för någon annan vagn.
Jag får tillbaka skattepengar i december och sambon får bonus från jobbet i ungefär samma veva. Sen är det ju jul oxå som du säger. ;)

Det enda jag vet är att jag inte vill ha en svart vagn!
...eller tre hjul.
...och att jag vill ha en ganska stor varukorg.
...och att den ska vara stabil.

:D

Nä men bara man har den hemma så det inte är alltför nära förlossningen kanske :) Kan ju bli ett lätt stressmoment ;)
Vi tittade mest för att vi var inne på Brio o letade presenter så det var inget "barnvagns mission" från början :D

Jag kan nog tänka mig en svart/grå vagn! Dom hade inte så många färger på den jag fastnat för

På sambon låter det som att man inte behöver någon vagn innan ungen är ett par månader.
Men jag vet ju vem som kommer kånka omkring på barnet i fråga och inte är det sambon... ;)
Jag vill ha vagnen hemma i början på januari! Bebis kan ju faktiskt komma för tidigt och då vill jag ha någonting att köra omkring den i. ;):)

På sambon låter det som att man inte behöver någon vagn innan ungen är ett par månader.
Men jag vet ju vem som kommer kånka omkring på barnet i fråga och inte är det sambon... ;)
Jag vill ha vagnen hemma i början på januari! Bebis kan ju faktiskt komma för tidigt och då vill jag ha någonting att köra omkring den i. ;):)

Inte för att jag är påläst men det låter väl sent om man vill ut o promenera lite? Eller det kanske man inte får göra i början? Gu jag måste köpa en bok :rofl:

Jag håller med din sambo lite... Mycket mysigare och mer praktiskt att bära pyttebebisen i en trikåsjal, tycker jag. :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?