Sv: Barnvagn!

Nu blev jag förvirrad...

När du skriver en hårdlift och separat sittdel menar du då en duo vagn med två separata delar, eller menar du en kombivagn med sittdel där du sätter ner en hårdlift (på samma sätt som en mjuklift)?

Min vagn kan man köpa en hårdlift till, man lyfter då bort sittdelen och sätter dit liggdelen. En mamma i vår föräldragrupp körde den varianten och hennes dotter låg i hårdliften medans jag fick ha Rasmus fastspänd i sittdelen när de var 7 månader.

Jag provkörde en kompis EL cerox i måndags, och den var väldigt tunggungad och man fick putta på den hela tiden, den kändes lika tungkörd som min vagn är när jag har Rasmus i + fyllt hela korgen med matvaror.
Dessutom är korgen på den EL väldigt liten och otymplig, man får plats med 1 liter mjölk och en limpa om man har tur.

Vi har en Emmaljunga egde duo combi. Har varit jättenöjda med den. Liggdelen är jättestor och Elivia fick utan problem plats i den länge till skillnad från min syster vars dotter växte ur sin liggdel när hon var bara 3 mån (de införskaffade då en begagnad brio vagn istället för den de hade köpt:-))

Vi valde Emmaljunga framför Brio för att vi helt enklet tyckte den var snyggare;). Den enda nackdel är att den tar mycket plats i bagaget men det gör nog de flesta duovagnar med liggdel på.

Har lufthjul på vår vagn och inte haft problem med punktering trots att vi bort på landet och kör runt på knaggliga grusvägar hela dagarna.

Senast ändrad:

Här är vpr vagn med sittdelen och en ruskigt trött Elivia i. Ska kolla om jag hittar nån bild med liggdelen.

DSC_0078.jpg

Nu hänger jag inte riktigt med vad du skriver... Hårdlift och liggdel är inte samma sak. En hård- eller mjuklift sätter du i sittdelen när den har fullt liggläge. Hur gjorde du och hur gjorde den andra mamman du beskrev?

Har du separat sitt- och liggdel är det en duo.

Har du en sittdel som du sätter en hård- eller mjuklift i kallas det för kombi.

Sötnos!

Ja, jag har kollat en del på EL också, och sett att deras liggdel är ENORM! Den måste ju vara större än Brios?

Hur är sittlägena i sittvagnen, finns det "fullt sittläge"? Vet att det finns fullt liggläge iaf.

//Julia

Är det någon som har erfarenhet av Kronans duovagn? Tycker att den ser fin ut! Handtaget ser förståss lite mysko ut, men det kanske är bekvämt?

//Julia

Jag hade en mjuklift (hård madrassbotten och sen typ som en sovsäck med handtag) som jag la i sittdelen och den växte (lilla) Rasmus ur på 3-4 månader.

Den andra mamman lyfte av sittdelen och satte dit en liggdel, hård botten och hårda kanter och sen ett "hårt lock".

Kanske därför jag upplever alla EL vagnar som så himla mycket bredare än min för man lägger den hårda liggdelen direkt i sittdelen?

Freyja_bus Ingen erfarenhet av kronanvagnarna mer än att jag vet att Gert och Tanja Fylking köpte en sån ;)

Kanske därför jag upplever alla EL vagnar som så himla mycket bredare än min för man lägger den hårda liggdelen direkt i sittdelen?

Men det gör man ju inte med duovagnarna? :confused:

Liggdelen till vår EL duo edge är ENORM! Han skulle säkert kunna ligga där fortfarande (7½mån)...

Ja kompisens 7 månaders låg fortfarande i liggdelen till hennes vagn, men Rasmus åkte i sittdelen eftersom jag var tvungen att spänna fast honom.

Vi har samma vagn köpt på samma affär men hon hade en hård liggdel och jag som en sovsäck.

Inte min heller, därför jag hade honom fastspänd. Ändå var det hon som var tidigast i gruppen med att rulla runt och krypa, men i vagnen låg hon som en död fisk!

Buggaboo Chameleon.
Jättestor liggdel, separat sittdel och superenkel att byta körriktning med handtaget. Man bara fäller det över.

De små hjulen fram kan bytas ut mot stora stabila hjul så det blir som vilken fyrhjuling som helst.

Vi är supernöjda!

Jag har inte jämfört med en Brio vagn så jag vet inte om den är större. Stor och rymlig är den iallafall. Och fullt sittläge finns.

Flåt att jag vimsade till det, men jag kan aldrig komma ihåg vad som är duo och kombi, båda orden betyder fler än en för mej så jag minns aldrig vad som är vad! Det var därför jag skrev hårdlift och separat liggdel, till skillnad mot mjuklift man lägger i sittdelen.

Hm... inte lätt. :D

Kl

Nu har vi köpt barnvagn! Det blev en EL smart duo =) Jag tycker att den känns stabil och bra, stor liggdel och bra sittdel. Den känns hyfsat lättrullad för att vara en så stor vagn och jag tror att den kommer att passa oss bra. Enkla, basala funktioner, lätt att ta isär delarna och bra korg under vagnen. Vi köpte ett duo paket med åkpåse, skötväska, liggdel och sittdel för ett kanonpris! Till det köpte vi också ett regnskydd.

Här en hastigt tagen bild, vad tycks?

http://www.pixbox.se/pic_show_id23661297.html

//Julia

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: vindvissla
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?