Barnmisshadlare...

Sv: Barnmisshadlare...

Äntligen så verkar soc. ha fått tummarna ur och fattat allvaret och förhoppningsvis så kommer flickorna att få en placering dom är värda.
:bow: :bow:
bättre sent än aldrig...

Japp, men förvånande och skönt är att soc ser till att barnen får gå kvar i sin gamla skola än sålänge. Trots att de nu får åka taxi flera mil enkel resa. Gissar dock att de kanske måste byta sedan, beroende på vart de kommer att hamna. Men nu när de är på barnhemmet så får de gå kvar, för att minska på stress bl.a.

Svägerskan har varit och hälsat på flickorna några gånger redan och de verkar må bra och ta det hela med förvånansvärt lugn.

Gira

Ja livet tar ibland vändningar som man inte räknat med.

Barnen bor kvar på barnhemmet, svägerskan är där varje helg och hälsar på.

Bror + svägerska meddelade i veckan att till sommaren så blir det tillökning i deras familj. Barn nr 2 är på g.

:cry::cry::eek: Tyvärr så är inte livet snällt mot min lilla svägerska. Hon har en syster till som bor i Göteborg . Fick idag reda på att denna systern dog igår!!!! Hon dog!!!! 19 år gammal så tog hon sitt liv.....

Gira , tänder ett ljus för henne, men tänder även ett ljus för en bekant som hittade sin 23 årige son död då hon skulle hem till honom och hälsa på. (dödsorsak okänd)

Men snälla nån då, så hemskt.
Stackars.

Och barnen - skulle inte de få komma till familjehem?

Men snälla nån då, så hemskt.
Stackars.

Och barnen - skulle inte de få komma till familjehem?

Jo, det är sagt så. Men än har det inte hänt något. Verkar som om de väntar in en rättegång som mer och mer lutar åt att inte bli av. Jag fattar inget, för de har alla vittnes mål samt att mamman har gjort vissa medgivanden. Hon har även under detta året hunnit med att hota såväl svägerskan som polis och även åka dit för rattfylla...

Gira ,som haft en tung dag. För att inte tala om flickorna....

Fick i veckan reda på att hon till 100% tog sitt liv. Ingen sjukdom eller ex. överdos av sömnmedel
Ett långt brev har hittats där hon berättar allt mamman har utsatt henne för under uppväxten. Även en del av vad systrarna fått uppleva. Hon drog slutsatsen att om hon bara försvann så skulle allt bli bättre för systrarna......

Det hon skrivit är fruktansvärt. Men jag misstror inte henne för ett ögonblick.

Gira

Uppdatering

Jaha, flickorna fick så till slut en fosterhemsplacering, hos fd alkoholister. Men soc. godkände allt. Barnen har nu varit där under några månaders tid och idag fick jag höra av min mamma att de endast skulle vara där månaden ut. Sedan ska de tillbaka barnhemmet, för fosterfamiljen hade de enbart placerade hos sig för att tjäna pengar!!!!

Mor och far blev som galna och familjeråd hölls,imorgon är det min mamma som ringer till soc för att ta upp frågan om att bli fosterhem åt töserna. Detta har de funderat på tidigare, men inte riktigt kommit till skott.
Största dilemmat för flickorna blir att de måste byta skola vilket de egentligen inte vill, men att pendla 5½ mil enkel resa känns inte som ett bra alternativ. Soc har inte kunnat finna någon fosterfamilj på närmare håll, än den de nu bor hos och då har de 2 mil till skolan.

Gira :banana: - som redan spådde denna utgång då de placerades där de nu är..

Uppdatering

Jaha, flickorna fick så till slut en fosterhemsplacering, hos fd alkoholister. Men soc. godkände allt. Barnen har nu varit där under några månaders tid och idag fick jag höra av min mamma att de endast skulle vara där månaden ut. Sedan ska de tillbaka barnhemmet, för fosterfamiljen hade de enbart placerade hos sig för att tjäna pengar!!!!

Det är ju inte klokt, har inte dessa flickor fått utstå tillräckligt??? Att soc. bara kan godkänna fd. alkoholister som foster föräldrar. De kan säkert vara bra människor, men de har oftast för mycket trauman och problem med i sitt bagage för att kunna stärka och hjälpa andra människor och DET borde väl även soc. veta/förstå?!?! Man slutar aldrig förundras...

Hoppas allt löser sig för dem och att de får en trygg placering i närheten av familj och släkt.

Ptja, mina föräldrar har akutjourhem, och min pappa är "fd" alkoholist. Han har inte druckit på ca 8 år. Det var utredning på dem väldigt länge, men de blev godkända.

Alla barn som varit hos dem, ca 50 st har varit nöjda, och att min pappa har varit alkoholist har inte gjort att de haft det sämre, tvärt om ibland, för vissa av barnen har själv alkolhistföräldrar, och både mamma och pappa vet precis vad de går igenom.

Vidrigt att folk gör sånt för att tjäna pengar, det gör knappast mina föräldrar, min mamma har velat hjälpa barn i en väldans massa år, och nu äntligen får hon göra det hon vill.

Lite OT, men jag var tvungen att säga att alkoholister visst kan lämpa sig.

Jo jag håller till viss del med dig. I detta fallet så har det "endast" varit nyktert i två år. Har jag inte missförstått saken så är flickorna deras första placeringar. De har själva en tonårig grabb. Så tonårsvana finns ju....

Gira

Det är ju inte klokt, har inte dessa flickor fått utstå tillräckligt??? Att soc. bara kan godkänna fd. alkoholister som foster föräldrar. De kan säkert vara bra människor, men de har oftast för mycket trauman och problem med i sitt bagage för att kunna stärka och hjälpa andra människor och DET borde väl även soc. veta/förstå?!?! Man slutar aldrig förundras...

Vad är det där för skitsnack?? Min man och jag är ett utmärkt familjehem. Vi har båda en bra bit över tio års nykterhet och har båda ett antal bearbetade trauman i bagaget från vår egen barndom. Vi har ett djup i vår förståelse som kanske inte alla har. Dessutom ramlar vi inte av stolen och blir förlamade av andras trauman.

Utöver ett tryggt hem kan vi erbjuda två föräldrar som aldrig rör något rusmedel whatsoever. Det finns familjehemsplacerade barn som inte ens kan vara i en miljö med "normalt" drickande pga av sina erfarenheter. Hur många socialt drickande människor tror du är beredda på att ge 100% avkall på alkohol över en längre tid?

Nej, man upphör aldrig att förundras över andras okunskap.

Och du, det finns inga "f.d alkoholister"

Jo jag håller till viss del med dig. I detta fallet så har det "endast" varit nyktert i två år. Har jag inte missförstått saken så är flickorna deras första placeringar. De har själva en tonårig grabb. Så tonårsvana finns ju....

Ja man undrar ju hur noggrann utredningen var.

herregud :eek:vad man blir ledsen över hur världen är uppbyggd när man läser det här:(, hoppas för ALLA inblandade att livet har något ljusare i bakfickan för dem...:banana:

Jag tycker att din bror och svägerska är fantastiska.
Men de skall ha bättre betalt.
De skall ha barnbidrag + underhållet + de där extra pengarna.
Något måste ha blivit fel.
För tillfälligt placerade barn så brukar man få ganska så bra betalt.

Kan du hjälpa dem att kräva vad de har rätt till?
Om man tar fosterbarn eller fungerar som akuthem, så får man mycket mycket mera än så.

Min sambos barn blev hämtade hos exet då hon blivit anmäld för alkoholism. De placerades hos oss med en påse med lite kläder.
Socialen beslutade snabbt att de ska bo hos oss tillsvidare. Detta var 6 månader sen och först nu ska vi få underhåll eftersom mamman vägrat skriva på folkbokföringspapprerna. Skatteverket har fått bevis från både försäkringskassan, skoltaxin som kör barnen + socialen att de bott här på heltid, men skatteverket kan ej folkbokföra förräns efter egen utredning och därmed inga pengar.
Nu har vi klarat det ok ändå, men vi har 6 barn tillsammans så visst hade det varit välkommet, men tyvärr så släpar försäkringskassans regler efter då de ofta fortsätter ge mamman pengar även då man har varannan vecka.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 600
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 958
Senast: Ava22
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30