Barn sovandes ute i vagn...

amalia

Trådstartare
Ni som har era barn sovandes ute i vagn om dagarna, vid vilken nedre temperaturgräns låter ni barnen sova inne?
 
Sv: Barn sovandes ute i vagn...

Mina barn har sovit ute både hemma och när de gick på förskola. Det var bra många minusgrader innan de fick sova inne i stället. Har man bra kläder och ex. åkpåse på barnet + suffletten uppfälld brukar det inte vara någon fara.

(Jag tror att förskolan ställde vagnarna inne vid -15)
 
Sv: Barn sovandes ute i vagn...

Vi har haft -20 som kallast hittills i vinter & lilkillen har då sovit ute i vagnen. Har en rejäl åkpåse och täcke i åkpåsen + att han är rejält klädd. Han inte varit minsta kall, bara varm & go då jag tagit in honom efter ca 3 timmar. :love:Han sover så mkt bättre ute dagtid, då kan han sova uppemot 3-4 timmar. Inne kommer han inte till ro alls, slumrar bara till max 15 minuter eller nått och är väldigt trött & gnällig. Förrutom nattetid då, då dover han bra inne förståss.
 
Sv: Barn sovandes ute i vagn...

Hampu har alltid sovit ute, nu var han ett halvår när vintern kom och det blev kallt så det var bara att klä på honom ordentligt. Hade dock inte ställt ut en alldeles nykläckt bebis i 20- kanske.

Han är 2,5 och sover middag på dagis ute och har gjort så länge han gått där, vi har dock flyttat så det finns inga möjligheter att ställa ut honom nu.
 
Sv: Barn sovandes ute i vagn...

min lilltös som inte längre är så liten utan hela 2 år sov som bäst ute i vagnen när hon var liten och jag brukade ha en köldgräns på -25 men då låg hon nerbäddad oxå med diverse grejor

norrland har en torrare kyla :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 614
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp