Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bubbla skrev:Fast just nu var det inte själva barfota/skor problematiken jag ville ha ett "svar" på, utan mer hovens uppbyggnad, funktion m.m.
Fast det kanske är svårt att få det ena utan det andra?
Bubbla skrev:Fast just nu var det inte själva barfota/skor problematiken jag ville ha ett "svar" på, utan mer hovens uppbyggnad, funktion m.m.
Fast det kanske är svårt att få det ena utan det andra?
Jane_Done skrev:Det får du svar på i L-E Magsnusson "Hovvård och hovbeslag."
/Jane
peter_lundin skrev:
Migo skrev:strasserverkarna skall ha ett papper som kunden skriver under där alla risker finns nedskrivna(alltså en slags kontrakt- "ja, jag är medveten om vad som ev. kan hända").
Är det för att undvika fler stämningar?Migo skrev:strasserverkarna skall ha ett papper som kunden skriver under där alla risker finns nedskrivna(alltså en slags kontrakt- "ja, jag är medveten om vad som ev. kan hända").
Ideaal skrev:Vad gör jag om hästen blir öm? Hur mycket ömhet är normalt? Hur länge kan hästen vara öm och det är fortfarande att betrakta som inom acceptabla gränser? Har jag möjlighet att erbjuda ett mjukt underlag till hästen?
Ideaal skrev:Jag läser ibland inlägg där det beskrivs att "hästen rids på grus men med ett kortare steg". Redan där har man passerat gränsen för vad som enligt min mening är acceptabelt. Hästen måste vara bekväm även barfota. En öm häst måste ha vila från ömheten och det kan den bara få genom ett väl anpassat underlag.
Information till hästägaren innan övergång till barfota är A och O för ett lyckat resultat, anser jag. Det gäller oavsett verkningsmetod således även hovslagare.