Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne
lite rätt var det Bra du har koll.
lite rätt var det Bra du har koll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snigelfarmor skrev:klart den är sämre, vad jag vet så har de kanppt nån anatomi, mest smide. Är man en väldigt intresserad o kunnig hästmännsika kanske det går bra ändå.
/j
Rolle skrev:Har en kille som klyver skorna fram på 5-6 veckor. De blir så tunna att de delas mitt fram Försökte komma fram till vad det var med min hovslagare, lösningen skulle vara förstärkta hästskor i tån Jag tyckte att det bara var att åtgärda symtomen inte det som orsakade problemet. Nåväl har sedan mars börjat att barfotaverka själv,( efter en kort kurs som ingen hinner lära sig något på ) och efterhand som hoven har formats efter "vilhäst metoden" har slitaget minskat och minskat. Nu är hoven nästan klar i form som den ska och slitaget framtill är nästan ingenting nu.
Vad jag menar är att man kan komma bort från problemet om man verkar hoven som hoven visar
Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
Rolle skrev:Nu är hoven nästan klar i form som den ska och slitaget framtill är nästan ingenting nu.
Vad jag menar är att man kan komma bort från problemet om man verkar hoven som hoven visar
Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
hovis skrev:Det skulle förmodligen vara till stor hjälp för flertalet av "utövarna" inom alt. barfotaverkningar då antalet missnöjda kunder dramatiskt ökat det senaste halvåret utifrån deras utövning.
peter_lundin skrev:Finns säkert klantskallar i alla varianterna precis som det finns klantiga hovslagare.
Strasserfolket är dock mer låsta till ett visst sätt o har lärt sig att alla hovar skall se likadana ut vilket bäddar för problem.
PL
Lät du aldrig en veterinär kolla upp hästen??
Tänk om det var så här då..att din häst hade tex bogproblem,kanske pga av att den avlastar andra problem bak?,därför slet hästen skorna onormalt..
Jag antar att du vid omställningen till barfota lät hästen vila och den fick ett helt annat användningssätt? För inte blåste du på och red som vanligt?