Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2
Skodde av min häst i november förra året och är hur nöjd som hellst!
Min häst rör sig betydligt bättre, snubblar betydligt mindre och hela kroppsställningen har sakta men säkert ändrats så hon har nu muskler på ställen där hon normalt brukar ha svårt att sätta muskler(på rumpan).
Jättekul!
Jag gick kurs i sommras och har nu verkat min häst själv de senaste månaderna så nu skall kursledaren komma ut och inspektera hovarna... Innan kursen trodde jag inte att jag skulle våga, men sen kunde man knappt vänta tills man kom hem!!
Jag vill fortsätta och lära mig mer men det är en bra bit dit, man måste se många hovar....
Jag har bl.a. varit med och tittat på när "kufen som kilar runt barfota...(underbart utryck
) verkar. Som kuriosa kan jag berätta att vid det tillfället kilade han runt i hagen(japp, barfota) och verkade medans ägaren höll i hästarna i tur och ordning
Min häst har varit öm då vi gått på hårda grusvägar med stenar på till och från, men nu när det gått drygt 8 mån så är det mer och mer sällan hon reagerar på grus. Skogsvägar, ridbana och asfalt har inte varit några problem alls...
Jag är så glad att detta funkar så bra för mig och min häst, det bästa är väl att slippa tappskorna! Synd att jag inte får tävla distans än, men träna gör jag ändå! Å banan är fortfarande markerad dagen efter en tävling...