C
Cecely
Sv: Barfota verkare enligt AANHCP svarar på era frågor
Lite hur jag ser på det.
Lillsillen skrev:Å här är några andra inlägg du gjort:
- Men de flesta kan bara de ges rätt förutsättningar! Jag flyttade min häst för att hon gick i en bedrövlig hage och hämmades för att hon gick barfota, men det är mitt val. Men är man inte beredd att göra det så behåll skorna på då
Era själviska slöa bekväma......
Varför tar du åt dig? Jag la mig på samma nivå som den jag svarade åt. Dessutom handlade detta inte om en isig hage utan en dålig hage för en barfotahäst. Men visst jag kunde uttryckt mig bättre
- Men när jag trodde att loppet var kört så kom en AANHCP utövare ut och fixade allt!
HALLELULJA!!
Tog du upp detta bara för att förstärka knutby teoring eller?
- Min häst blev hallt pgr av min okunskap!
Ska det behöva gå så långt innan man tar reda på saker å ting?
TUR att du NU har så bra KUNSKAP då. Tänk om du hade tagit reda på saker o ting INNAN din häst blev halt, då kanske du inte hade nöjt dig med en sån klantig hovslagare!
Ja, tror du inte att jag önskar att jag hade den då? Och å andra sidan så får vi inte förkasta våra hovslagare eftersom att de nu är så bra jämt, det var vad jag trodde nu vet jag bättre.
Man kan ju inget göra med plattfötter det har jag redan skrivit!
Det kan man visst det!!![]()
Läs mitt förra inlägg där jag skriver att "vad jag vet, men kan vara annorlunda"...Sluta vrida och vända på allt.
Är maninte beredd att göra lite uppoffringar så är det väll lika bra att ha skorna på. Men jag vet vilket slutresultat som blir bäst.
M A O så är du experten!!
Detta handlade om att man inte var beredd att offra sin tävlingskarriär. Jag vet vilket som är viktigast för mig, andra kanske prioritera annorlunda.
- Har ni tex någonsin sett en stråle vidröra marken med en sko på?
Nej, man ser inte strålen när hästen står på hoven (hi hi)
På hårt underlag håller jag med här, men på mjukare underlag får den visst MYCKET stimulans.
OCH HUR MÅNGA RIDER ENDAST PÅ HÅRT UNDERLAG ALT. HAR ASFALT I HAGEN??
Inte ens på en grusväg har jag någonsin sett ett avtryck från en stråle....
Men visst har man en bra hovslagare så behåll skorna på om det är nödvändigt. Det är inget den dör på studs av!
- Men vänta ett par månader så ska du se att den kolar av!!
Ja, ja man ser vad man vill se...Med studs menar jag varken eller, den både kan och inte kan...För det finns ju åkommor som orsakas av skorna som kan leda till döden
- Varför har de som verkat enligt AANHCP haft så bra reultat? Tur? Tillfällighet?
Vem vet vad som händer med dessa hästar om ett par år?
Kanske visar det sig att detta var HELT fel? Eller kanonbra??
Du är tuff som är så tvärsäker på något som ändock är så pass nytt och relativt obeprovat...
Ok, vad är det som kommer ändras i hoven om 2 år som inte redan uppstått isåfall?
Fattar du NU vilka signaler du sänder ut??
Lite hur jag ser på det.