Rumpnissen

Trådstartare
Jag sitter och kikar långt tillbaka på hästens stam. Och i slutet på 1700-1600 talet så stor det på ras "Barb". Vad var detta för hästar? Första bästa hästen man hittade som var kraftigare än arab eller fullblod eller vad?

Någon som har koll?

Sv: Barb?

Barb (engelska)= berber häst, som är en gammal nord afrikansk häst!;)
Sök på berberhäst eller barb på google så får du upp massvis med information

Senast ändrad:

Vart har du kunnat kolla upp raserna? Jag vet att det finns en del raser utskrivna på allbreed men långt från alla. Lite spännande, det borde ju finnas annat än halvblod och fullblod en bra bit bak i många hästar..
Ulrika

Jag är på allbreed och kikar... sitter just nu på 1600-talet. Lite svårt dock att förstå. Många ston heter ju bara efter hingsten eller någon bror och då är detj u inte lätt att veta om det är samma eller någon annan. :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 138
Senast: lilsan
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 000
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 974
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 794
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka