Bära upp hunden?!?!

Sv: Bära upp hunden?!?!

Tycker om pitbull hundar, skit bra familje hundar, fint sinne.. men visa idioter har gjort att de fått dåligt namn.. Det finns ju ett par stereotyper som hundägare och man drar ibland gärna alla över en kam... sund
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Ni har ju påpekat att hon verkar seriös som plockar upp hunden och är man så pass seriös så säger man väl till innan oxå?! Jag hade sagt till om jag visste att min hund var aggressiv.. Jag tycker att det lilla kan man väl åtminstonde göra om man har en aggressiv hund

Förstår inte alls Din tanke med att hon skulle ha sagt till innan. Innan vadå? :confused: Ska hon tala om att hon har en hund liggandes i gräset när Du är ett 30-tal meter bort? Av vilken anledning? Om hon har koll på sin hund ska hon väl inte behöva hålla koll på alla andras. Det är ju de andra ägarnas ansvar.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Nu vet jag inte hur situationen såg ut, men även jag har berömt hundar som gapar på andra. En del hundar kan inte bara släppa allt och hålla tyst. Många hundar får man helt enkelt berömma om de sitter och skäller, men kanske tittade bort eller tittade upp på matte i en ½ sek. Då har Du belönat att hunden släppte koncentrationen på den andra, om så bara för en ½ sek. Att Du inte fått tyst på hunden just då är inget negativt. Träning tar tid och ska ta tid.

Är du säker på att hon inte tränade sin hund? Du har inte tänkt på att hon kanske berömde något annat betende än skällandet? Som att hunden kanske rent av satt/stod kvar utan att flyga fram och dra i kopplet. Man kan bara träna en sak i taget, att hunden inte flyger ut i kopplet prioriterar i alla fall jag framför att få tyst på den.

Som sagt många gånger, jag har inte sett hur händelsen utspelade sig, men jag vet att folk är väldigt snabba på att döma. Du vet ju inte vad ägaren tränar på. Bara för att man kanske upplever skällandet som jobbigt så kanske ägaren prioriterar att träna någon annan bit och vill vänta med skällandet.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

kan bara säga att jag har en liten hund och plockar inte upp henne någonsin .. jo .. skulle det komma en lös galen arg stor hund så skulle jag göra det men inte om hunden hade en ägare som hade koll på den . det är rätt ödsligt dör jag bor och vi som har hund och går spåret känner varandra så jag har henne lös ..´. men självklart skulle jag inte ha det om jag inte hade koll på henne
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Pitbull skrev:
av vilken anledning?
För där ja kommer ifrån så kampar dom bara o de är inget ja vill ha.Dom flesta som har såna vill bara spela tuffa :crazy: men vissa har nog pli på sina så ja dömmer inte alla pitbulls
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Om jag vore i deras läge hade jag hållt min hund i kopplet tills sista sek. när hunden var framme.. Sen hade jag släppt.. Tagit kontakt med hund ägaren så att vi tog våra hundar samtidigt.. Sen hade jag polisanmält hundägaren.. Hade jag haft en mindre hund och jag såg att en agressiv hund kom springande så hade jag tagit upp min hund. Men jag hade oxå förvarnat den andre hund ägaren om att jag har en hund med mig och att vi ska gå nu.
//Johanna

Fattar inte varför du skulle polisanmäla dom?
verkar som om du är ute efter de, men DOM var ju generösa och tog upp sin hund så ingen skada skulle ske.

Att den hunden var aggresiv kankse inte ens har ngt med det att göra. Samma likhet med hästar; hästar som har blivit vanskötta litar inte på andra; samma sak med hundar. Aggresva som snälla har lika stor rätt o vara utomhus..
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Men ni skriver såna jämnförelse jag inte förstår över huvudtaget...
Det är precis som om jag hade skrivit att någon sköt sin hund i huvudet..

Då skulle ni väl skriva något som "jo.. men hunden var kanske sjuk.. det vet ju inte du??"

Hunden var aggressiv.. om jag hade haft en agressiv hund och jag inte var säker på om den andre hundägaren sett min hund så hade jag skrikit.. "kan du ta din hund är du snäll"... Det har hänt mig innan att folk bett mig koppla han för olika anledningar.. tex.. deras hund är agressiv mot andra hanar.. deras hundar är rädd osv. Då gör jag ju det. Det är ju inte så svårt.. än att bära upp hunden i famnen och börja skrika som galningar.. då väljer jag heldre att säga ifrån först än att ta risken att något kan hända.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Jag märkte att hon berömde hunden för att den skälde.. sånt märker man ju... t.o.m hon såg ju aggressiv ut när vi gick förbi.. jävla unge är vad hon är.. Som sagt så har jag hört att hon var vän (de slutade att umgås för ett par månader sen) med min bästa väns lillasyster.. Hon tränar inte hunden och hon vill ha den agressiv.. JÄTTE TUFFT JU
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Ja jag har hört att det bästa sättet att få de att sluta skälla på är antingen el-halsband :devil: eller så sparkar man dem så fort de gör ett litet ljud :bow:

Så jag har börjat träna Zippo så :smirk: :angel:

Om det inte ger resultat så för jag börja söka på internet efter det där jävla elhalsbandet :devil:

Du har ingen aning om var de säljer det??? :D

Finns det kanske fler förslag om hur man kan fostra en 8 ½ månaders gammal skäffer som är stor som en leonberger snart???


Nämnde jag att han håller på att bli könsmogen?? :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 655
Senast: s957
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp