Bära upp hunden?!?!

Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
OKUNNIGA JÄVLAR BORDE INTE FÅ HA HUNDAR :mad:

Jag tycker nog att de visade prov på ett större ansvar än vad du gjorde. jag undrar vem som är okunnig? Mina hundar får absolut inte hälsa på alla hundar. I synnerhet inte framspringande lösa hundar som jag aldrig sett förut.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

ÄR DET INGEN SOM LÄSER ORDENTLIGT??? Zippo löd fläckfritt............. Vi håller på att träna skvallerträning nu dessutom. Det var en så pass bra bit ifrån han stannade att det inte var hotfullt på nåt sätt.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Och det är ju oxå så att i värsta fall så hade Zippo blivigt så förvånad över att de tar upp hunden i famnen att han blir så nyfiken så han går fram trots att jag sagt till honom... Vad hade hänt då??? Jag vill inte en tänka på det..... Men nu löd Zippo mig... Tur att det inte var en hund som inte löd
Detta gör att jag ifrågasätter om du borde ha honom lös.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Jag läser ordentligt. och jag anser fortfarande inte att de nödvändigtvis gjorde fel.
Jag är mest förvånad hur du kan kalla dem idioter osv.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
ÄR DET INGEN SOM LÄSER ORDENTLIGT??? Zippo löd fläckfritt............. Vi håller på att träna skvallerträning nu dessutom. Det var en så pass bra bit ifrån han stannade att det inte var hotfullt på nåt sätt.
Jag läste ordentligt, men jag tycker inte som du.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Jag menade att om man hade varit en annan hund.. Alltså inte dresserad så som han är nu..
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Det handlar inte om vad du ska tycka eller inte.. det är ett faktum.. Zippo lyder mig.. därför har jag han oxå lös.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Det handlar inte om vad du ska tycka eller inte.. det är ett faktum.. Zippo lyder mig.. därför har jag han oxå lös.

Men då har jag missförstått alltihop. jag trodde du ville ha medhåll, men av mig fick du inte det. Alltså uttrycke jag min avvikande uppfattning. Oavsett om din hund är lydig eller ej så tycker jag att hundägaren gjorde rätt.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Ja.. då tycker vi olika. Så enkelt var det.. Men kom inte och skriv att jag gjorde fel.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Jag anser att du gör fel genom att vräka galla över dem, kalla dem idioter och att de inte borde få ha hund dör att de lyfte upp den.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Jag syftar på hela sätt de bemötte situationen börjar gapskrika på min hund när han inte gör något... lyfta upp sin hund och skrika på mig att jag inte kan ha han lös... Spydigt talar de om för mig att deras hund kommer att slakta min om han kommer i närheten. Det är även fler som reagerat på DEM av alla hundägare i området. Men som sagt tror man att det finns en risk att hunden biter så sätter man väl mun-korg på den.. Det är ju inget som gör ont att ha och så slipper man oroa sig över att hunden biter andra hundar.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Men som sagt tror man att det finns en risk att hunden biter så sätter man väl mun-korg på den.. Det är ju inget som gör ont att ha och så slipper man oroa sig över att hunden biter andra hundar.

eller så har man hunden kopplad så man slipper kontakt med andra hundar, precis som dom haft :smirk:
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
Men de gjorde ju klart varför de lyfte upp hunden (har jag ju skrivit innan)
Men dessa människor är väldigt råa mot hunden (slår ofta och liknande)
Jag fick reda på i helgen en tjej som kände dem och sett det
Jag har inte sett det själv men hört det från henne och flera andra hund ägare i området (hade jag sett det hade jag försökt göra nåt åt det).. Det finns ingen där annars som har problem med att jag har han lös.. Alla tycker att det fungerar jätte bra för att jag har koll på honom.. Jag lyssnar ju mycket heldre på dem än er eftersom de sett mig med min hund.

Man ska inte tro på allt man hör, vissa tycker man misshandlar sin hund då man tar den i nackskinnet eller lägger ner den på rygg medan det för andra är i uppfostringssyfte. Om dom andra hundägarna i området sett dom spöa skiten ur hunden borde dom väl polisanmäla annars är det dom som är oansvariga. Och om jag ser någon som står och sparkar eller slår på sin hund och det är uppenbart onödigt våld så skulle jag ha väldigt svårt för att inte ingripa på ett eller annat sätt :crazy: . Man ska inte snacka så mycket, handlingar väger mer än ord...
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

jag syftar ju självklart på att de sa "min hund slaktar din". Då visste de ju att deras hund biter.. det kan ju hända att även om man sätter koppel på hunden och är ute med den så kan man ju gå runt ett hörn och bli överraskad av en annan kopplad hund och då attakerar hunden någon annan... Det behöver ju inte vara någons fel.. Jag vet om att Zippo lägger sig.. det gör han både för människor, andra hundar i vuxen ålder och katter.. Om en annan hund morrar på honom så springer han därifrån med svansen mellan benen.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

När man har hört det av så pass många människor så tror jag på det.. Sen är det inte mycket man kan göra om en människa sparkar eller slår sin hund.. Jag har försökt vid många tillfällen att polisanmäla och det de säger är att jag ska vända mig till lantbruks.......(?).. När jag vänt mig dit så har jag blivigt skickad till en kille någon annanstans som sedan bett mig ringa polisen igen.. Jag gjorde det och då sa de att Det inte finns mycket de kan göra så länge jag inte har bevis på grov misshandel av hunden... Har någon annan av er polisanmält någon gång?? Det hörs inte som så.. Jag har även talat med andra människor som polisanmält och de kom ingenstans heller... Men som sagt så har jag inte sett det själv annars hade jag gjort nåt.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Du verkar ju vilja få mig att låta som en "dålig" hund ägare och hund kännare, vilket inte är fallet.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

Det flesta här inne verkar ju tycka att det är fel att ha hunden lös fast man har hård koll på den.. Släpper ni aldrig era hundar eller? Hundstranden? skogen? Inget? Hur gör ni för att motionera dem då? Menar ni verkligen att ni tyckte att JAG gjorde fel att släppa min hund lös (när jag har koll på honom och han lyder).. Det kommer andra hund ägare som tydligen har en aggressiv hund.. Zippo tar ett par steg mot hunden men stannar när jag säger till honom och bara tittar??? De får ett hysteriskt utbrott.. Vilket även gör deras hund nervös... plockar upp hunden när Zippo bara står och tittar på den och viftar på sin svans????? Klart som fan hunden blir mer arg när den ser en annan hund och den själv är uppe i luften och har inte en chans att försvara sig om den andre hunden skulle attakerar honom???? Och försvara att de inte alls är dåliga hundägare när de (vad jag har hört från 3 olika håll) slår sin hund.. det hunden lär sig om man slår den är att de som är i högre rang ska pryla de som är lägre i rang.. Då blir de oftast agressiva mot andra hundar.. Det är ju vad husse eller matte lärt dem.
 
Sv: Bära upp hunden?!?!

J3O skrev:
gå runt ett hörn och bli överraskad av en annan kopplad hund och då attakerar hunden någon annan

du tror möligtvis inte att dom undviker det då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 655
Senast: s957
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp