Sv: Bära upp hunden?!?!
En som tänker som mig
Tack.. Du fick fram precis det jag tänkte.. Hur jag själv hade bemöt situationen om det var min pitbull..
1. Tala om att vi hade en hund här så de andra kunde ta sin.
(finns de som skrivit att de tycker att "pitbull-människorna" agerade ansvarsfullt pga att de bar upp sin hund.. Men om de hade varit ansvarsfulla så hade de sagt något innan jag upptäker själv att de har en hund med sig.
2. Inte stå och gorma åt någon annans hund
3. Inte bära upp sin hund som redan är stressad
Jag hade hållt min hund in i sista sek. sedan hade jag släppt om de inte fått tag på sin hund innan den var framme vid mig.. Tagit kontakt med den andre hund ägaren så att vi kunde rycka bort dem i bakbenen samtidigt.. Jag menar jag vill inte att min hund ska stå i koppel när någon annan hund springer rakt på honom.. det ska ju vara lika vilkor. Det är klart man ska undvika bråk så mycket som möjligt men jag hade aldrig burit upp min hund utan jag hade sett sista utvägen att släppa honom och försöka ta våra hundar samtidigt så fort som möjligt.
Dessutom så klarar jag inte av att böra upp honom.. aldeles för tung redan
.. (eller så är jag för tunn och svag
)
Dessutom kan jag skriva till alla som varit med innan och läst
Jag träffade tjejen härom dan.. Jag och Zippo hade varit och hämtat pizza
så han var kopplad.. Hennes hund och hon kommer precis runt om hörnet och när de ser varandra börjar båda skälla
.. Jag säger till Zippo som slutar.. Hon säger inte till sin hund alls... Hon låter hennes hund stå och skälla och dra mot Zippo...
Efter ett par meter förbi henne hör jag hur hon "duktig *hundens namn*" flera gånger i rad...
HMMMM... Duktig hundägare va??!?!?! :smirk: