Bara ett barn?

Sv: Bara ett barn?

Observera att gravt överviktiga också borde ingå i denna kategori då de också upptar större plats än en normal människa.. Allt för att undvika att en "normal" människa inte ska behöva trängas i dessa affärer:angel:

(Det här är nog förälders största utspårning någonsin;))

:D Ja, det är det nog! Är man då både överviktig, gravid OCH har barnvagn samt foglossningar....ja då är man riktigt illa ute. :rofl:

Kicki :laugh:

Jag har inte läst övriga inlägg.
Men jag förstår dig till fullo.
Jag har inte haft något större intresse av att skaffa barn.
Men så blev jag gravid och har fått en underbar dotter som är snart 1 år.
Jag vill inte ha fler barn, av ungefär samma anledningar som du, förutom att jag inte heller vill vara gravid eller närma mig en förlossning igen.
Jag förstår att det finns de som vill ha många barn och som tycker att barn är det som gör livet värt att leva. Jag är inte sådan, jag är aningen egoistisk och längtar efter att min dotter ska bli så stor att hon kan göra saker med mig. Nu hindrar hon mig från att göra mycket, bara att vara hos hästen är besvärligt nog när jag måste försöka roa henne också.
Jag vill kunna skämma bort mitt barn lite också, och även unna mig saker.
Jag står i kö för sterilisering, min dotter är det bästa som hänt mig men det får helt klart räcka med henne.

TACK SÅ MYCKET! Det är så skönt att höra att man inte är ensam med sina "förbjudna" tankar.
Jag kommer försöka att inte skaffa barn efter denna diskussion som varit här. Men jag tvivlar på att jag kommer kunna låta bli, men ett får räcka!

Återigen, TACK!

Jag hoppas verkligen att du inte tar ett så stort beslut som att skaffa barn eller inte baserat på en urspårad tråd på ett internetforum :D.

Och dina tankar är nog inte ovanliga, och jag önskar dig lycka till vad du än bestämmer dig att göra. Ja, så länge du inte handlar på Ica Maxi med barnvagn sen när jag slipper min vagn.

När jag var 20 skulle jag absolut aldrig skaffa barn...nu har jag 4 + 2 bonusbarn :D

Fick mina första när jag var 22 och 24, det var rätt tufft fast jag hade sambo som hjälpte till och fast jobb.
När jag var runt 30 passade jag på att göra sånt jag inte hann när dom var små i och med att jag inte bodde med pappan längre hade jag ju varannan helg att göra sånt på.
Visst hade det varit skönt om jag väntat ett par år, men att skylla det på barnen att dom tagit min tid eller hindrat mej skulle jag aldrig kunna göra. Dom är det viktigaste jag har och jag har aldrig ångrat att jag har dom.

För 5 år sen träffade jag min nuvarande sambo som då hade en dotter på 6 och en son på 8. Vi var ganska överens om att vi verkligen inte behövde fler barn :D
Idag har vi en son på 1 år och en på 2 år :p

Vi har oxå 3 hästar , 5 katter och får och jag pluggar på distans hemifrån. Vissa dagar är det tufft men för det mesta är det underbart.

Man ska göra det som känns bra för en själv oavsett om det gäller 0,1 eller flera barn. Orkar man "bara":laugh: 1 barn så räcker ju det , huvudsaken är att man är nöjd och ger det / de barn man skaffar kärlek och uppmärksamhet.

Om man är extremt ful då? Så man skrämmer folk...:p
Får man handla lite senare då när det blivit lite mörkare?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 878
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar