Sv: Bara ett barn?
Ja självklart, jag skrev även tidigare att självklart finns det fall när man måste ha med sig vagnen, men att det var ju inte dessa få specifika fall som diskusionen grundade på.
Jag tycker också det är dålig stil att sucka och stöna och deffenitivt putta på vagnen, har aldrig skrivit att detta är ett ok beteende, men jag förstår mycket väl folk som blir irriterade när man drar in med barnvagn på ställen där man knappt får plats att andas eller röra sig utan att trampa grannen på tårna.
Men i de fall föräldrar faktiskt måste ta med sig barnvagnen får omgivningen leva med det och visa hänsyn. De kan iaf låta bli att sucka, stöna och/eller knuffa på vagnen.
Jag förutsätter inte att folk ska erbjuda mig plats på bussen (absolut inte, det har hänt en gång under min graviditet än så länge så det är definitivt ingenting jag ens hoppas på att folk ska göra), men folk kan låta bli att sucka och stöna för att jag går långsamt eller blockerar bussgången och busschauffören kan ge blanka f*n i att skälla på mig för att jag går långsamt i bussgången.
Ja självklart, jag skrev även tidigare att självklart finns det fall när man måste ha med sig vagnen, men att det var ju inte dessa få specifika fall som diskusionen grundade på.
Jag tycker också det är dålig stil att sucka och stöna och deffenitivt putta på vagnen, har aldrig skrivit att detta är ett ok beteende, men jag förstår mycket väl folk som blir irriterade när man drar in med barnvagn på ställen där man knappt får plats att andas eller röra sig utan att trampa grannen på tårna.