M

MissCrazy

- 19 år
Inkomster: 4000/månad (inkl. boende + hel inackodering till häst,)
- ej ''fast'' anställning/inkomst, då detta inte är ''vitt''.

Har jag överhuvudtaget en chans på ett mindre lån ?

Sv: Banklån

spara till det du vill ha istället. har svårt att tro att du skulle få något vettigt lån förutom nått sånt där sms lån...

Krav för lån hos seriösa banker.

*Minimum 20 år.
*Varit anställd minst 6 månader samt ha fast/tills vidare anställning.
*Minst 120 000 i årsinkomst(naturligtvis vitt).
*Inte registrerad hos tex Kronofogdeneller ha mkt betalningsanmärkningar.

Ge 17 i mobillånen & alla som lovar lån även för de med betalningsanmärkningar, dessa lån är många ggr 25-30% ränta & du hinner aldrig betala tillbaka själva lånet utan har tur om du hinner hålla ikapp med betalningarna av räntorna.
Jag kan inte heller se att du skulle kunna betala tillbaka lånen eftersom du bara får 4000/mån.

Ger exempel, lån 30 000(5- 10% ränta) hos seriös bank, minimuminbetalning varje månad 2500kr under några år.

Spara till det du vill ha så slipper du bli skuldsatt, har du otur kan du i framtiden inte ens få telefonabonnemang pga skulder.:crazy:

Ger exempel, lån 30 000(5- 10% ränta) hos seriös bank, minimuminbetalning varje månad 2500kr under några år.

Jag undrar också vart du fick denna hiskeliga månadsbetalning i från ?

Själv har jag räntefria lån + 1 medlemslån. Medlemslånet var på 20 000:- från början, men jag har aldrig betalt mer än 300:- på detta inkls ränta. Nu har räntan gått upp till ca 8%, och månadskostnaden är i dag 308:-.

Ett utav de räntefria lånena var från början även det 20 000:-, på detta har jag betalat 283:-/mån..aldrig mer, aldrig mindre. Stadig summa hela tiden. Ska man försöka räkna ut nån slags ränta på detta lån, så ligger det mellan 2-3%.

Eftersom du är under 20 år o saknar fast inkomst är det nog ganska kört för dig att kunna få ett lån. Du behöver ha en tillsvidare anställning för o kunna få lån. Ett svartjobb=inget jobb, även om du sliter röva av dig för de pengarna, men eftersom dessa inte beskattas så existerar dom egentligen inte.

lugna puckar! jag har ett lån på 15000 på 3 år där jag betalar 4-500 kr i månaden.

och mitt ena lån på 50 000 kostar mig 1200 under fem år. och betydligt mindre om jag skulle vilja lägga det på längre tid (varför man nu skulle vilja göra det?)

Du kan vell få ta ett borgenärslån?

Det har gubben, 30 000 kr betalar av 1000 kr månaden. Tror det var 5% ränta.

Krav för lån hos seriösa banker.

*Minimum 20 år.
*Varit anställd minst 6 månader samt ha fast/tills vidare anställning.
*Minst 120 000 i årsinkomst(naturligtvis vitt).
*Inte registrerad hos tex Kronofogdeneller ha mkt betalningsanmärkningar.

Ge 17 i mobillånen & alla som lovar lån även för de med betalningsanmärkningar, dessa lån är många ggr 25-30% ränta & du hinner aldrig betala tillbaka själva lånet utan har tur om du hinner hålla ikapp med betalningarna av räntorna.
Jag kan inte heller se att du skulle kunna betala tillbaka lånen eftersom du bara får 4000/mån.

Spara till det du vill ha så slipper du bli skuldsatt, har du otur kan du i framtiden inte ens få telefonabonnemang pga skulder.:crazy:

Konstigt nog måste man inte ha tillsvidareanställning för att få lån på de vanliga storbankerna. Både jag och min sambo är endast vikarier men fick ändå ta ett stort lån 1,5 miljoner när vi köpte vår gård i höstas.

Däremot tycker jag inte man ska ta lån om man inte har vit, högre inkomst (än 4000 kr). Alltså till trådskaparen: Låna inte, spara!

Att Ni fick låna till gården var kanske inte så konstigt trots att Ni hade vikariat! För där ser ju banken gården som en säkerhet! :)

knapplån (svar till dem flesta)

med andra ord, det är kört för mig att ta ett lån i dagsläget.

Råd om att spara pengarna behöver jag inte, hade jag haft den möjligheten så hade jag gjort det, lån är till för att man behöver pengarna omgående.

KL man kan ju välja att avbetala i sin egen takt men ts skulle aldrig kunna hålla en normal avbetalning på sin "inkomst".

De kan anse att ni har vikariat som hållit ett tag & därför har chans att betala av era lån.
Dessutom beror mkt på personen, om man är trovärdig eller inte, då kan många göra ett undantag från vissa regler.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka