Sv: Banklån

Jag skulle nog också råda dig till att spara till det du vill ha. Man ska inte leva över sina tillgångar och handla för pengar som man egentligen inte har. Det är min filosofi i alla fall.

När du tar ett lån så är det inte bara lånet du måste betala tillbaka utan även räntan så ta även med den i beräkningen, så ser du vad du måste betala tillbaka. Och om du måste ta ett lån så gå till ett vanligt bankkontor och fråga om råd. Vad du gör hoppa över sms och telefonlån. Det är sjukligt höga räntor och avgifter på dessa. Pengar som du egentligen kunde ha sparat. Jag vet, jag låter som en morsa...men hoppas att det löser sig för dig.

mvh fiddeline

knapplån (svar till dem flesta)

med andra ord, det är kört för mig att ta ett lån i dagsläget.

Råd om att spara pengarna behöver jag inte, hade jag haft den möjligheten så hade jag gjort det, lån är till för att man behöver pengarna omgående.

Men om du inte har så du kan spara, hur ska du då kunna betala tillbaka lånet?

jag sa inte att jag inte har så jag kan spara, jag sa att behöver pengarna omgående. spara tar tid, vilket man inte alltid har.

Ja inte kostar det 4000:- i månaden för det lånet jag behöver. (och planerar verkligen inte att behålla detta jobb i två år)
Med tanke på att jag inte har så många utgifter , i princip bara försäkringskostnader för hästarna.

Fast du har ju ingen inkomst att ta lån på eftersom du bara får ut svart.

Från början lånade jag 80.000 kr (nu nere i 36-37000 kr) jag betalar cirkus 1000kr/mån på det lånet + att jag gjort endel extramaorteringar.

*Varit anställd minst 6 månader samt ha fast/tills vidare anställning.

Hur går det där ihop??

Jag blev beviljad ett lån på 2.5 milj av Swedbank och hade jag bara en anställning på 3 månader i ryggen....
Jag måste ha gjort ett väldigt gott intryck :D

Ja det måste du ha gjort.Men det finns olika villkor, de jag nämde är de mest vanliga.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka