Bajspåsar

Winni

Trådstartare
Varför finns det inga bajspåsar som är odörtäta? Jag har extra tjocka påsar, men det stinker igenom i alla fall :p

Inte kul att känna doften av hundskit under varenda rastning, innan man kommer till en tunna och kan göra sig av med odören.

Sv: Bajspåsar

Har faktiskt aldrig reagerat på att det luktar igenom påsarna, vare sig jag tar upp rottweiler-bajs eller liten-hund-bajs :o:D

Har inte sett sånna. Men tar de verkligen bort lukten eller blir det en läcker:eek: blandning av hundskit och citron.

Min dvärgpudel varken fiser, rapar eller har illaluktande bajs (äter främst Bravo Plus + lite Standart Extra). Däremot lägger hon så små korvar att jag ibland suckar över hur alldeles för stora bajspåsarna är för hennes/mitt behov. :angel:

Haha vad äter din hund då?:rofl:

Doggy torrfoder som jag lägger i blöt :crazy:

Men han fiser inte eller rapar eller kräks eller är lös i magen, men bajsen luktar pyton. Eller är det för att det är långt mellan hundtunnorna där jag bor och bajpåsarna viftar med i handen en lång stund. Eller det kanske är jag som är hyperkänslig :confused:

Nä. Båda mina hundars högar stank FAN när de gick på doggy. Bytte foder till standardt och korvarna blev mindre, fastare i konsistensen och luktar väldigt lite.

Som några har varit inne på; fodret kan nog göra att det luktar mer eller mindre. Min hunds bajs luktar knappt något överhuvudtaget (får Carrier original), om hon inte fått i sig en hög med rutten fisk eller nåt...;)

Har köpt Doggy för att de är det fodret som har varit lättast att få tag på här ute i "skogen". Han har gått på det hela livet och nu är han 13 år så byte av foder tycker jag inte är aktuellt.

Men jag ska försöka med dubbla påsar för att känna annan doft än skit på våra promenader :rofl:

Det verkar inte vara jättebra med foderbilen. Men till en liten terrier kanske det blir lite väl dyrt att få foder på det viset, om inte andra i området också tar därifrån förstås (dela på fraktkostnaden tänkte jag). Men tack i alla fall!

Om det är väldigt långt mellan soptunnorna och du inte bor där det är så mycket människor, så kan du ju faktiskt lägga bajspåsen vid vägkanten och plocka med den på hemvägen igen. :)

Om det är väldigt långt mellan soptunnorna och du inte bor där det är så mycket människor, så kan du ju faktiskt lägga bajspåsen vid vägkanten och plocka med den på hemvägen igen. :)

När jag går i motionsspåret och går samma väg tillbaka så brukar jag göra så. På någon sten eller så, en bit in från spåret. Det funkar bra, men ibland kan min senila gamling få för sig att han absolut tvärvägrar att gå samma väg tillbaka och då får jag vackert knalla tillbaka själv medan vovven kommit hem. Ja ja, det är bara bra att röra på sig, phu!

Jag har också det problemet :crazy: Min hund har aldrig varit såhär bra i magen innan så jag vet inte vad jag ska göra. Det beror väl på hundarna och inte maten kanske. Min äter RC sensible. Här finns ju inga komunala soptunnor alls så man får dra runt på bajspåsarna tills man kommer hem om man inte hittar någon öde privat tunna eller går vägen om badplatsen där det finns ett par.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 832
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 170
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 811
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka