Det står på två ställen i tråden att de finns på tv4 play ...Finns avsnitten i repris på någon kanal? Har helt missat programmet men blir lite nyfiken nu då det är så mycket diskussioner kring programmet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står på två ställen i tråden att de finns på tv4 play ...Finns avsnitten i repris på någon kanal? Har helt missat programmet men blir lite nyfiken nu då det är så mycket diskussioner kring programmet.
Det står på två ställen i tråden att de finns på tv4 play ...
Han hade säkert blivit en ok hund någon annan stans,
Med OK menar jag inte stabil, utan ok i ett hem där man precis som tränaren säger, har stor erfarenhet av problemhundar av liknande blandning. Men nu omplacerar inte hundstallet problemhundar, utan färdigbehandlade hundar som anses stabila, en sån hund som paddock behöver någonting helt annat om den ska ha en ärlig chans.Visst, säkert.
Problemet är att de som kan reda ut en sån hund inte skulle ta den.Med OK menar jag inte stabil, utan ok i ett hem där man precis som tränaren säger, har stor erfarenhet av problemhundar av liknande blandning. Men nu omplacerar inte hundstallet problemhundar, utan färdigbehandlade hundar som anses stabila, en sån hund som paddock behöver någonting helt annat om den ska ha en ärlig chans.
Precis, jag skulle heller inte ta den. Därför skriver jag att det hela är oerhört tråkigt.Problemet är att de som kan reda ut en sån hund inte skulle ta den.
Herregud vad Haddock hade magrat av! Stackas hund. Han hade säkert blivit en ok hund någon annan stans, men uppenbarligen inte en hund som klarar av att vistas i miljön som råder på hundstallet, trots duktiga tränare. Det ser ut som en hund med mycket rottweiler eller boxer i samt amstaffblandning. Stor som en boxer med mycket rottweilerdrag, och förmodligen är även föräldrarna blandraser efter osunda föräldrar. Tråkigt
Absolut och det motsätter jag mig inte, läs mitt tidigare inlägg.Han hade inte blivit en ok hund i ett vanligt hem. Han hade behövt en person med stor hundkunskap, och såna människor vill tävla, dvs köper renrasig brukshund. Sen är det väldigt svårt med hundar med så mycket känslor och impulser som står i konflikt med varandra. Rädsla, både social och gällande miljö, och skärpa samt allvar, och kanske också en del kamplust med låg retningströskel (tyckte det gick att se när hunden gick igång på kopplet). Säkert en del hundaggressivitet också. Mycket dålig kombination, som gör att hunden aldrig kan utsättas för vanliga retningar. Ägaren måste alltid alltid vara på sin vakt. Det är en kärleksgärning att såna hundar får somna in.
TV4 play kollade jag på gratisFinns avsnitten i repris på någon kanal? Har helt missat programmet men blir lite nyfiken nu då det är så mycket diskussioner kring programmet.
Det där sista var ju precis det den manlige problemhundsutredaren sa. (Argumenterar alltså inte mot dig, tvärtom). Han hade själv haft sådana hundar och sa att man behövde ögon både fram och bak för att hålla koll. Och ändå kan ett koppel gå av eller ett barn komma framrusande och då kan det vara klippt.Han hade inte blivit en ok hund i ett vanligt hem. Han hade behövt en person med stor hundkunskap, och såna människor vill tävla, dvs köper renrasig brukshund. Sen är det väldigt svårt med hundar med så mycket känslor och impulser som står i konflikt med varandra. Rädsla, både social och gällande miljö, och skärpa samt allvar, och kanske också en del kamplust med låg retningströskel (tyckte det gick att se när hunden gick igång på kopplet). Säkert en del hundaggressivitet också. Mycket dålig kombination, som gör att hunden aldrig kan utsättas för vanliga retningar. Ägaren måste alltid alltid vara på sin vakt. Det är en kärleksgärning att såna hundar får somna in.
Frans!
Och vilka fina näsborrar han hade.
Alltså där hade ju Bagge så rätt - hon och de två pensionärerna var ju lika!Och Märta
Vilken jäkla tur att de tog bort den där amstaff-mixen. Valpig och unghundsbusig förstås, men med både rädslebitar och skärpa, och en rejäl portion allvar. Helt livsfarlig i fel händer, och även rätta händer om en slappnar av för mycket. Där växte Hundstallet i mina ögon. Sorgligt men helt rätt beslut.
Finns avsnitten i repris på någon kanal? Har helt missat programmet men blir lite nyfiken nu då det är så mycket diskussioner kring programmet.