Sv: bada??

1-2 ggr i veckan, hon HATAR det, får panik... så vi måste verkligen arbeta med detta problem nu då det blir varmare och man kan ha liten pool ute :)
 
Sv: bada??

Så gott som varje kväll. Har heller inte badkar, men balja i duschen. Ibland får sonen duscha med mig eller pappa istället för bad, det är lite olika.

Men mestadels sitter han i baljan, och han älskar det. I duschen får han välja om han vill sitta under strålen eller bredvid, mest för att han själv ska få bestämma om han vill ha vatten i ansiktet eller ej. Han brukar krypa runt, runt, och det är med skräckblandad förtjusning han blöter ner ansiktet :D
 
Sv: bada??

1 gång i veckan, han blir så himla torr i huden annars.

fast han tvättas ju av varje dag.
 
Sv: bada??

ca 2 dagar i veckan.....fast det blir ju oftare nu på sommaren när dom är ute och leker mycke!
smörjer alltid in dom efter badet ....annars blir dom lätt torra .
 
Sv: bada??

Eftersom man inte får mata Jakob (10mån) längre .. Han kan ju själv!:cool:
Så badar han varje dag! Ibland hinner han med att få en dusch också..
Ska tillägga att jag ALDRIG städat köket så ofta som jag gör nu :D
 
Sv: bada??

Det varierar väldigt, i snitt har det väl varit 2 dagar/v men nu när hon är ute så mkt så blir det väl varje dag: hon ser ju ut som en liten sotarunge efter att ha härjat i rabatter och grusgång! :angel:

Hon brukar bada i en balja i badkaret, tycker det är jättekul! Ibland duschar hon med pappa också, men det är inte alls lika uppskattat.
 
Sv: bada??

1-2 gånger i veckan på vintern och oftare på sommaren. Hon älskar att bada men hon blir så himla torr i huden av badandet så jag måste ransonera lite.
 
Sv: bada??

1-2 ggr i veckan, hon HATAR det, får panik... så vi måste verkligen arbeta med detta problem nu då det blir varmare och man kan ha liten pool ute :)

Samma här! Badbalja/badkar är inte roligt!!

Konstigt nog har de inget emot att bli satta i vasken. Så i den "badar" de i stort sätt varje dag!

/Timsetim
 
Sv: bada??

1-2 ggr i veckan, hon HATAR det, får panik... så vi måste verkligen arbeta med detta problem nu då det blir varmare och man kan ha liten pool ute :)
hur badar ni?

båda mina har gillat att sättas ner i tomt badkar med kranen rinnandes och fått plaska... innan de varit så stabila att man kunant göra det så har de avskytt att bad, men idag är båda värsta blötdjuren - utan någon träning alls!
 
Sv: bada??

Runt en gång i veckan, om det inte behövs oftare. Spyr han ner sig, kletar mat överallt eller dyker i rabatter osv så badas han direkt efteråt. Numera så avskyr han att bada, så det är inte alls något mysigt att göra inför nattningen längre..
 
Sv: bada??

Mina barn 4 1/2 och 2 år badar 1-2ggr i veckan ,ibland någon extra gång.

Sonen 2år hade häromdagen knallat upp lite tidigare än övriga familjen och ätit frukost på egen hand.....en halv liter hallonsylt låg på en tallrik...:crazy: :angel: . Då fick han ett extra bad:rofl: .
 
Sv: bada??

När min son var mella ca 8 mån-3 år badade han varje kväll innan läggdags, det var en del av kvällsrutinen.

Nu när han är lite större tycker jag snarare att badet har en uppiggande effekt, så nu blir det 3-4 gånger i veckan.
 
Sv: bada??

ca varannan dag skulle jag tro, varje dag om man räknar med snabbdusch vid extra bajsigt blöjbyte (hon är 1 år). Från det att hon var en vecka gammal har hon badat eller duschat med oss, jag gör aldrig i ordning ett bad bara till henne, hon åker med så att den ena föräldern kan få ta en paus eller laga mat typ. Och är man ensam med henne åker hon ju också med i duschen (badkaret) om man själv ska duscha. Däremot tvättar vi inte henne direkt med tvättlapp och schampoo och sånt utan vi sköljer mest bara av henne.
 

Liknande trådar

Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 221
Hästvård Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas. Vilket är...
Svar
8
· Visningar
756
Senast: AW
·
Kropp & Själ Vad är hemligheten bakom ett riktigt bra skumtäcke i badet? Jag badar ibland som smärtlindring, och ett bra skumtäcke är ju inte bara...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Hästnyheter Jag bad en av mina elever, Klara Burvall, att skriva en text om vad ridskolan betytt för henne. Jag är jätteglad att Klara velat dela...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp